Användningen av AI ökar kraftigt i svenska företag. Framförallt är det ett område man applicerar tekniken i.
Zalando skalar upp sina AI-drivna tjänster. ”Vi erbjuder nu kunderna ännu mer lokal inspiration”.
Bekvämlighet påverkar köpbesluten i allt högre grad, enligt en ny studie. Handeln tar nu hjälp av generativ AI.
En ny undersökning tyder på också på att unga är redo att släppa in AI i sin privatekonomi.
ThredUps AI-verktyg gör upplevelsen mer personlig och underlätta för användarna att hitta vad de letar efter.
Med hjälp av AI-teknik ska antalet fel och problem som kan uppstå i leveranserna minskas.
Nya beteenden, förväntningar och ekonomiska förutsättningar. Här är åtta trender som formar den framtida dagligvaruhandeln.
Många medarbetare i detaljhandeln är positiva till AI-teknikens inverkan på deras jobb. Det visar en ny undersökning.
Företag använder AI-teknik i allt högre grad inom kundservice. Norden hänger dock inte med i den den globala utvecklingstakten.
Kedjan testar en ny AI-baserad tjänst för medarbetare i butik. Ambitionen är att minska mängden produkter som kastas.