Nytt butiksformat ska hjälpa människor att utforska och dessutom skydda det lokala friluftslivet och dess natur.
Ny forskning betonar vikten av att medarbetare befinner sig på ”rätt” avstånd till kunden. Detta är vad man rekommenderar.
Frångår de traditionella medarbetarsamtalen till förmån för en tätare dialog.
Butiksmedarbetarna viktiga i digital satsning. ”Svårmatchat för rena e-handelsaktörer”, säger marknadschef Erika Dalle.
Medarbetarnas klädsel påverkar hur villiga kunderna är att ta kontakt. Det visar en ny studie.
”Vi vill identifiera våra talanger inom bolaget”, säger Sofie Almqvist Gärtner, People Director på Apoteksgruppen.
Varuhuskedjan Åhléns inleder en stilutmaning där man använt sina egna medarbetare som modeller.
Microsoft har en ny strategi för retail – man stänger majoriteten av butikerna. Resterande enheter konverteras till upplevelsedestinationer.
Cervera lanserar i dagarna ett nytt affärsområde. Satsningen ska bidra till att sätta medarbetare och kundmöten i fokus.
När Apple tillfälligt har stängt butiker på grund av coronaviruset rycker medarbetare i stället in för teknisk support hemifrån.
Medarbetarnas roll förändras och stärks i den nya tidens retail – och i takt med det deras förväntningar på vad man ska bidra med.
Euronics har handelns bästa kundmöte. Det visar Daymakerindex 2019 där kundbemötandet i 106 kedjor i 15 branscher har undersökts.
The Hub har en flexibel design där det inte finns några fasta arbetsplatser. Detta är en plats för lärande och avslappnat nätverkande.
Att sämst presterande och mest missnöjda slutar är föga överraskande. Men de största talangerna är lika benägna att säga upp sig. Så här undviker du det.