Under vintern arrangerar man två olika utbildningsinsatser som ska gynna stadskärnans näringsidkare.
Nio av tio företagsledare ser kunderna som främst digitala. Detta samtidigt som konsumenternas förväntningar på den digitala upplevelsen blir allt högre.
Det blir allt mer tydligt – Ikea är bland de mest innovativa krafterna inom retail just nu. Nu tar man ut en ny riktning för sina fysiska butiker.
Jordbruksverket utlyser åtta miljoner kronor till kompetensutveckling för korta livsmedelskedjor och lokala marknader.
Detaljhandeln drivs av syften och butikerna ser helt annorlunda ut. Under NRF Retail's Big Show delade Krogers VD med sig av sin vision av framtidens retail.
Regeringen har gett Skolverket i uppdrag att på försök införa en handelsinriktning på gymnasieskolans ekonomiprogram. Svensk Handel som länge drivit frågan välkomnar initiativet.
Att locka rätt kompetens är en av de största utmaningarna detaljhandeln står inför. För det agila modeföretaget Lesara har kultur och värderingar visat sig vara avgörande.
När Amazon fördubblar sitt team i sitt center för ny teknik är det ett tydligt tecken på var detaljhandeln är på väg. Typen av tjänster avslöjar också vilka områden man satsar mest på.
Mer än hälften av svenska talanger inom digitalisering kan tänka sig att byta jobb ifall deras kompetens riskerar att stagnera. Det visar en ny rapport kring digitaliseringens effekter.
Dagens unga talanger letar jobb i nya kanaler och efterfrågar andra förmåner än tidigare generationer. En undersökning visar att mer än hälften av dem letar anställning via internet. Lika många vill ha gym på jobbet.