Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Retailtrender
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#undersökningar

Här är den nya gröna köpcentrumkunden

Här är den nya gröna köpcentrumkunden

Besökare i det moderna köpcentrumet förväntar sig en grön upplevelse. Så här resonerar man, enligt en ny undersökning.
Konsumentbeteende Måsteläsning Köpcentrum #elbilar #retail #återvinning 

Konsumentens nya fygitala förväntningar

Konsumentens nya fygitala förväntningar

En ny undersökning visar på nya digitala förväntningar gällande kundupplevelsen. Konsumenten vill nu att handeln river barriärerna mellan kanalerna.
Pro Undersökningar Nyheter #enadhandel #unifiedcommerce #detaljhandel 

Konsumentens state of mind våren 2022

Konsumentens state of mind våren 2022

Pandemins grepp har lättat och konsumenterna ger sig ut i det nya normala. En ny studie kartlägger vilken sinnesstämning konsumenten befinner sig i just nu.
Pro Trender Detaljhandel #upplevelser #undersökningar #studier 

Hållbar handel med analys av livscykeldata

Hållbar handel med analys av livscykeldata

Hållbara insikter. En studie har undersökt hur livscykelanalys kan användas inom detaljhandeln. Detta i syfte att minska klimatpåverkan.
Undersökningar Detaljhandel Pro #retail #produktcykel #klimatpåverkan 

Bättre kundupplevelse med AI och dataanalys

Bättre kundupplevelse med AI och dataanalys

Tekniklösningar kan förbättra kundupplevelsen avsevärt, enligt en ny studie. De som kommit längst med dataanalys och AI är också de mest framgångsrika.
Detaljhandel Nyheter Kundupplevelser #bigdata #retail #ai 

Tre konsumentrörelser att hålla koll på

Tre konsumentrörelser att hålla koll på

Två års samtal i den sociala mediekanalen har analyserats i jakten på kommande attitydförändringar och trender. Tre tydliga konsumentrörelser växer fram.
Undersökningar Pro Nyheter Twitter #Hållbarhet #community #undersökningar 

Sveriges mest hållbara varumärken utsedda

Sveriges mest hållbara varumärken utsedda

Sveriges mest hållbara varumärken utsetts. Årets lista innehåller en nykomling – företaget rankas som nummer fyra av 410 listade varumärken.
Nyheter Varumärken Undersökningar Ikea #undersökningar #detaljhandel #retail 

Den nya tidens retail lyssnar och agerar

Den nya tidens retail lyssnar och agerar

En ny undersökning visar vilka varumärken som upplevs som mest inkluderande. Ett av dem har nu lyssnat extra noga – och låtit internet skapa en kampanj.
Undersökningar Pro Konsumentbeteende Nike Old Navy Abercrombie & Fitch #insikter #butiker #kundinsikter 

En av tre har handlat via sociala medier

En av tre har handlat via sociala medier

Social commerce är ett av detaljhandelns hetaste buzzwords. En av tre konsumenter i Norden har shoppat via sociala medier, enligt en ny undersökning.
Måsteläsning Konsumentbeteende Pro #detaljhandel #ehandel #socialamedier 

Högsta halvårsnoteringen för e-dagligvaror

Högsta halvårsnoteringen för e-dagligvaror

E-handelsandelen för januari var den största uppmätta under det senate halvåret.
Pro Detaljhandel Konsumentbeteende Svensk Dagligvaruhandel #dagligvaruindex #dagligvaror #undersökningar 

Nio beteenden som särskiljer generation Z

Nio beteenden som särskiljer generation Z

Uppkopplade, engagerade och villiga att göra research inför köp. Här är nio fakta kring beteendet i en allt mer betydelsefull ålderskategori.
Nyheter Undersökningar Måsteläsning #genz #detaljhandel #undersökningar 

Höga förväntningar på den digitala upplevelsen

Höga förväntningar på den digitala upplevelsen

Nio av tio företagsledare ser kunderna som främst digitala. Detta samtidigt som konsumenternas förväntningar på den digitala upplevelsen blir allt högre.
Detaljhandel Nyheter Pro #ehandel #Kundbeteenden #undersökningar 

Hälsa och säkerhet allt viktigare för kunden

Hälsa och säkerhet allt viktigare för kunden

Konsumenter tar allt mer hänsyn till hälso- och säkerhetsaspekter i sina köpbeslut. Detta enligt en ny studie som också sätter fokus på löften och värderingar.
Detaljhandel Kundvård Måsteläsning #kundrecensioner #varumärken #covid 

Stort lyft väntar den fysiska butiken

Stort lyft väntar den fysiska butiken

Butikshandeln når högre nivåer än innan pandemin. Detta enligt en studie som också visar vilka som driver på utvecklingen inom DTC (direct-to-consumer).
Pro Undersökningar E-handel #fysiskhandel #undersökningar #dtc 

Märkta av pandemin – på gott och ont

Märkta av pandemin – på gott och ont

Pandemins ekonomiska konsekvenser har påverkat generation Z i stor utsträckning. Men man har egenskaper som gör att man klarar förändringarna bra.
Pro Detaljhandel Undersökningar #undersökningar #ålderskategorier #rapporter 

Fyra anledningar att erbjuda laddning

Fyra anledningar att erbjuda laddning

En undersökning visar att användarna av elbilar gärna shoppar medan bilen laddas. För många påverkar tillgång till laddning vilken butik man väljer.
Kundupplevelser Pro Undersökningar #detaljhandel #eldrivet #undersökningar 

Fördubblad tillväxt för svenska Amazon

Fördubblad tillväxt för svenska Amazon

Svenska Amazons kunder har blivit dubbelt så många på ett år. Intresset att sälja via marknadsplatser har också fördubblats under samma tidsperiod. Det visar två nya undersökningar.
Pro Nyheter E-handel Amazon #marknadsplatser #undersökningar #detaljhandel 

Då köper svenskarna sin första elbil

Då köper svenskarna sin första elbil

Bara fyra procent av svenskarna kommer köpa sin första elbil, som drivs enbart av batteri, under 2022. En ny undersökning visar vilket år boomen kommer.
Undersökningar Konsumentbeteende Pro #attityder #elbilar #Trender 

Osynkade kanaler skapar irritation

Osynkade kanaler skapar irritation

En ny undersökning visar att svenska konsumenter blir irriterade av skiftande prissättning och väljer bort handlare som har olika pris på hemsida och i butik.
Omnichannel Nyheter Undersökningar #retail #undersökningar #detaljhandel 

Supply chain – här är största utmaningarna

Supply chain – här är största utmaningarna

Varannan person verksam inom supply chain anger att varubrist och störningar i försörjningskedjan håller dem vakna om nätterna. Det visar en ny studie.
Pro Nyheter Logistik #försörjningskedja #inköp #transparens 

Höga priser hindrar hållbara val

Höga priser hindrar hållbara val

En majoritet av konsumenterna är intresserade och bryr sig om hållbarhet. Men man är inte villig att betala mer. Det visar en ny undersökning.
Undersökningar Konsumentbeteende Hållbarhet #klimatmål #detaljhandel #undersökningar 

Byt kundvagnar – sälj 25 procent mer

Byt kundvagnar – sälj 25 procent mer

Med en liten men avgörande förändring på kundvagnens design kan man öka försäljningen med upp till 25 procent. Det visar ny forskning.
Pro Nyheter Måsteläsning #dagligvaror #butiker #detaljhandel 

Ökad digitalisering under pandemin

Ökad digitalisering under pandemin

Pandemin har både påverkat försäljningen och fört med sig behov av nytänkande. Närmare varannat företag har blivit mer digitala för att klara utmaningarna.
Undersökningar Nyheter Pro #covid19 #detaljhandel #digitalisering 

Detta får kunderna att välja Amazon

Detta får kunderna att välja Amazon

En ny studie visar vad som får konsumenten att vända sig till företaget för sina inköp. Här är resultatet.
Konsumentbeteende Pro Nyheter Amazon #detaljhandel #studier #undersökningar 

Pandemin har gjort svenskar mer priskänsliga

Pandemin har gjort svenskar mer priskänsliga

Sedan utbrottet av pandemin har många svenskar blivit mer priskänsliga – och man spenderar mer tid vid butikshyllorna.
Konsumentbeteende Detaljhandel Nyheter #konsumentbeteenden #butikshyllor #hyllkanter 

Fortsatt ökning för e-handeln under Q3

Fortsatt ökning för e-handeln under Q3

Under årets tredje kvartal fortsatte e-handeln att växa. Detta trots att handeln har uppnått ett nytt normalläge under kvartalet.
E-handel Konsumentbeteende Detaljhandel Postnord HUI #detaljhandel #undersökningar #studier 

Så viktigt är hållbarhet för modekonsumenten

Så viktigt är hållbarhet för modekonsumenten

En ny studie visar hur attityderna skiljer sig mellan olika länder i Europa – och vad som skulle få ännu fler att handla hållbart.
Nyheter Trender Detaljhandel #handelstrender #retail #undersökningar 

Ansvarstagande och åtgärder i fokus

Ansvarstagande och åtgärder i fokus

Millennials och Generation Z känner en djup oro för klimat och samhälle. Man förväntar sig ett förändrat beteende med fokus på ansvar.
Pro Trender Detaljhandel #genz #samhällsansvar #undersökningar 

Detta påverkar konsumentens köpbeslut

Detta påverkar konsumentens köpbeslut

En ny rapport kartlägger vilka faktorer som är mest avgörande vid ett köpbeslut. Här är det svenskarna menar är allra viktigast.
Pro Nyheter Detaljhandel #detaljhandel #butiker #miljö 

Modekunder vill se mer teknik i butik

Modekunder vill se mer teknik i butik

Kunder i fysiska modebutiker vill ha mer integration mellan online och offline. Den här artikeln handlar om vad man efterfrågar mest i butik.
Måsteläsning Undersökningar Trender #Teknik #butiker #fygitalt 

Frukt och grönt otrampad varumärkesmark

Frukt och grönt otrampad varumärkesmark

En ny undersökning visar att det finns stora möjligheter för varumärkesbygge inom frukt och grönt.
Detaljhandel Varumärken Nyheter #millennials #livsmedel #grönsaker 

Lätt att bli ”cancelled” av generation Z

Lätt att bli ”cancelled” av generation Z

Gen Z ser shopping som en upplevelse – och man föredrar onlinehandel. Men det är lätt att bli ”cancelled”.
Undersökningar Detaljhandel Måsteläsning #kundupplevelser #ehandel #generationer 

E-handeln ökar fortsatt inom dagligvaror

E-handeln ökar fortsatt inom dagligvaror

E-handeln går fortsatt uppåt, upphämtning i butik ökar mest.
Undersökningar Nyheter Detaljhandel Svensk Dagligvaruhandel #butiker #detaljhandel #dagligvaruindex 

Minskad tillväxt i svensk e-handel under Q3

Minskad tillväxt i svensk e-handel under Q3

I september syntes ett trendbrott, omsättningen i den inhemska e-handeln minskade då.
E-handel Detaljhandel Nyheter Svensk Handel #detaljhandel #undersökningar #ehandel 

Butiken som snabb leveranshubb

Butiken som snabb leveranshubb

Butiken är viktig för att möta kundens förväntningar på snabba leveranser – förutsatt att man löser dessa fem utmaningar.
Kundupplevelser E-handel Trender #undersökningar #distribution #lagerprecision 

Så vill kunden ha den moderna matbutiken

Så vill kunden ha den moderna matbutiken

En ny studie har undersökt vad konsumenten förväntar sig av den moderna dagligvarubutiken.
Undersökningar Konsumentbeteende Pro #detaljhandel #retail #matbutiker 

Airfluencers ska minska onödigt luftiga paket

Airfluencers ska minska onödigt luftiga paket

Allt fler konsumenter reagerar negativt på för stora förpackningar med onödig luft.
E-handel Undersökningar Trender Postnord #förpackningar #airfluencers #Kundbeteenden 

E-handeln slår redan rekordstora tillväxttal

E-handeln slår redan rekordstora tillväxttal

Trots att e-handeln utvecklades mer positivt än någonsin under pandemins inledning fortsätter tillväxten.
Detaljhandel Undersökningar Trender Svensk Handel #covid #möbler #ehandel 

Bekvämlighet drivkraft för dagligvaror online

Bekvämlighet drivkraft för dagligvaror online

Den grundläggande drivkraften är fortfarande bekvämlighet. Det framgår i en ny undersökning.
Trender Konsumentbeteende Pro #ehandel #butiker #online 

Uppåt för e-handeln med dagligvaror

Uppåt för e-handeln med dagligvaror

Försäljningstillväxten i e-handeln var åter positiv i augusti efter att ha varit negativ i juli. Också andelen BOPIS ökade under månaden.
Undersökningar E-handel Pro Svensk Dagligvaruhandel #online #ehandel #retail 

Sju av tio fortsätter handla dagligvaror online

Sju av tio fortsätter handla dagligvaror online

Sju av tio onlinekunder kommer fortsätta handla mat på nätet även efter att restriktionerna lättar. Det visar en ny undersökning.
Nyheter Detaljhandel Trender Coop #covid19 #pandemi #dagligvaror 

Fyra av fem betalningar i Sverige nu kontaktlösa

Fyra av fem betalningar i Sverige nu kontaktlösa

Även transaktionsvärdet ökar när konsumenterna anammar kontaktlösa betalningar i allt högre grad.
Konsumentbeteende Detaljhandel Pro #betalningar #mobilbetalningar #kontaktlöst 

Konsumenten föredrar mejl och telefon

Konsumenten föredrar mejl och telefon

En färsk undersökning visar att konsumenter föredrar mejl och telefon som kontaktmetoder. Men nya kanaler vinner mark.
Pro Kundvård Undersökningar #service #studier #socialamedier 

Sälj mer – med rätt avstånd till kunden

Sälj mer – med rätt avstånd till kunden

Ny forskning betonar vikten av att medarbetare befinner sig på ”rätt” avstånd till kunden. Detta är vad man rekommenderar.
Pro Måsteläsning Kundupplevelser #service #försäljning #forskning 

Sex av tio vill klimatanpassa sin konsumtion

Sex av tio vill klimatanpassa sin konsumtion

En ny studie visar att det finns en tydlig vilja att förändra konsumtionen i en mer hållbar riktning.
Nyheter Måsteläsning Detaljhandel #konsumentbeteenden #klimatavtryck #undersökningar 

Boom för retail-tech under pandemin

Boom för retail-tech under pandemin

Pandemin har accelererat utvecklingen av teknikrelaterade lanseringar. Det visar en ny studie.
Pro Konsumentbeteende Undersökningar #livevideoshopping #virtualreality #studier 

Det levande shoppingstråkets hemlighet

Det levande shoppingstråkets hemlighet

Det finns fem faktorer bakom ett levande shoppingstråk. Det visar en färsk avhandling.
Köpcentrum Nyheter Cityhandel #stadskärnor #avhandlingar #söderagatan 

Högre konvertering när kunden får vila

Högre konvertering när kunden får vila

Forskning visar att onlinekunden trycker på paus i sin köpprocess. Denna viloperiod verkar ha en positiv påverkan på konverteringsgraden.
Undersökningar Pro Konsumentbeteende #forskning #ehandel #undersökningar 

Servicenivån blir bättre hos mindre företag

Servicenivån blir bättre hos mindre företag

En ny studie visar att mindre företag har lyckats höja nivån på kundservicen mest under pandemin.
Konsumentbeteende Pro Detaljhandel #undersökningar #pandemi #kundservice 

Svenskar tveksamma till att dela data

Svenskar tveksamma till att dela data

En ny studie visar att svenska konsumenter är tveksamma till att dela med sig av data via appar.
Undersökningar Pro Konsumentbeteende #data #mobilen #smartphones 

Den fysiska butikens största dragplåster

Den fysiska butikens största dragplåster

Trots pandemins begränsningar har många valt att handla i fysisk butik. Här är de vanligaste orsakerna till detta.
Detaljhandel Pro Nyheter #undersökningar #covid #butiker 

”Begagnat har gått från skam till glam”

”Begagnat har gått från skam till glam”

En ny rapport tyder på att upp till hälften av försäljningen sker online 2030. Den visar också på ett genombrott för återbruk.
Undersökningar E-handel Pro Svensk Handel #detaljhandel #ehandel #online 

Fler kundkontakter med formell klädsel

Fler kundkontakter med formell klädsel

Medarbetarnas klädsel påverkar hur villiga kunderna är att ta kontakt. Det visar en ny studie.
Undersökningar Konsumentbeteende Pro #uniform #service #ansiktsmask 

Generation Z föredrar chat och SMS

Generation Z föredrar chat och SMS

Ny studie: Generation Z, föredrar chattar och textmeddelanden för kundservice.
Omnichannel Detaljhandel Konsumentbeteende #textmeddelanden #generationz #chat 

”Reaktiva strategier bör nu bli proaktiva”

”Reaktiva strategier bör nu bli proaktiva”

I en ny studie konstaterar man att det är hög tid att gå från reaktiva strategier till ett proaktivt agerande.
Nyheter Konsumentbeteende M-handel #NFC #smartphones #ehandel 

Så vill konsumenten minska miljöpåverkan

Så vill konsumenten minska miljöpåverkan

En ny undersökning visar vilka åtgärder som är mest angelägna. Man har dessutom kartlagt den svenska medvetna konsumenten.
Trender Hållbarhet Nyheter #konsumentbeteenden #corona #miljöpåverkan 

”Det krävs två – för hållbart mode”

”Det krävs två – för hållbart mode”

Ny rapport: ”Förändringar kräver engagemang från såväl kunder som modeindustrin”.
Detaljhandel Pro Trender Zalando #secondhand #kundbeteende #attityder 

Uppåt för prenumerationer under pandemin

Uppåt för prenumerationer under pandemin

Användare av tjänsterna gillar att bli överraskade av lådornas innehåll. De flesta användarna finns i en specifik åldersgrupp.
Konsumentbeteende E-handel Undersökningar #prenumerationer #detaljhandel #undersökningar 

Förändrad e-handel efter turbulent år

Förändrad e-handel efter turbulent år

Ett turbulent år ledde till kraftigt förändrad e-handelsmarknad och nya konsumentbeteenden. Det visar en ny rapport.
E-handel Detaljhandel Undersökningar Swish Nets #ehandel #undersökningar #rapporter 

Kunden redo för conversational commerce

Kunden redo för conversational commerce

Efterfrågan på AI-styrda konversationer ökar. Användningen flyttas nu vidare ut i organisationen till försäljning och marknadsföring.
Undersökningar Detaljhandel E-handel #ai #automation #kundservice 

Så vill kunden ha framtidens retail

Så vill kunden ha framtidens retail

Konsumenten vill se en digitaliserad butik och fler automatiserade och obemannade koncept. Det visar en ny studie.
Måsteläsning Nyheter Trender #nrf2021 #kassalöst #digitalisering 

Detta driver den nya pandemikonsumenten

Detta driver den nya pandemikonsumenten

Snabbare, säkrare och enklare köpupplevelse. Konsumenten har nya förväntningar enligt ny undersökning.
Måsteläsning Nyheter Detaljhandel #detaljhandel #pandemi #undersökningar 

Curbside pickup stärker lokal handel

Curbside pickup stärker lokal handel

Konsumenterna vill handla från butiker i det lokala samhället. Curbside pickup spelar då en viktig roll enligt en ny undersökning.
Omnichannel Trender Undersökningar #detaljhandel #lokalt #undersökningar 

Pandemins fem största serviceutmaningar

Pandemins fem största serviceutmaningar

Svenska konsumenter lämnar kundrelationer snabbare än i övriga EU. Det visar en ny studie.
Nyheter Konsumentbeteende Kundvård #kontaktcenter #service #covid 

Datadrivna beslut ger positiva effekter

Datadrivna beslut ger positiva effekter

En ny rapport pekar på sambandet mellan datadrivna beslut och verksamheters framgång.
Undersökningar Nyheter Pro #kundinsikter #undersökningar #bigdata 

En av fem positiva till prenumeration

En av fem positiva till prenumeration

Det finns ett växande intresse för prenumerationstjänster runt om i Europa.
Pro Detaljhandel Undersökningar #studier #prenumerationstjänster #detaljhandel 

Amazons varumärke stärks hos svenskar

Amazons varumärke stärks hos svenskar

Forskare kartlägger svenskarnas attityder gentemot Amazon. Resultatet tyder på en signifikant förändring.
Varumärken Undersökningar E-handel Amazon #undersökningar #ehandel #varumärken 

Nya e-handelsvanor består efter pandemin

Nya e-handelsvanor består efter pandemin

De nya vanorna är här för att stanna enligt konsumenterna själva. Det visar en ny kartläggning av svensk e-handel.
Detaljhandel Konsumentbeteende E-handel #pandemi #ehandel #undersökningar 

Sex av tio onlineköp görs i mobilen

Sex av tio onlineköp görs i mobilen

En ny rapport visar att e-handeln i Norden ökade kraftigt under det tredje kvartalet. Mobilen stod för för drygt sex av tio köp.
Måsteläsning Nyheter E-handel #undersökningar #smartphones #ehandel 

Den nya kundupplevelsen växer fram

Den nya kundupplevelsen växer fram

Kundupplevelsens betydelse har ökat under pandemin. Detta rankar kunderna som absolut viktigast.
Detaljhandel Kundupplevelser Pro #kundrecensioner #service #priser 

Synligt lagersaldo viktigt för konsumenten

Synligt lagersaldo viktigt för konsumenten

En majoritet av konsumenterna anser att transparens i lagersaldot är en viktig tjänst. Detta enligt en ny studie.
Undersökningar Pro Nyheter #lagersaldo #undersökningar #transparens 

Fem kundtyper i post corona retail

Fem kundtyper i post corona retail

Fem kundsegment växer nu fram när konsumenten ändrar sitt beteende. Företag inom handeln bör omforma sitt erbjudande efter detta.
Pro Måsteläsning Trender #postcoronaretail #corona #kundsegment 

Millennials testar nya kategorier online

Millennials testar nya kategorier online

Det finns betydande skillnader i hur olika generationer e-handlar under pandemin. Det visar en ny studie.
Konsumentbeteende E-handel Detaljhandel #millennials #undersökningar #covid19 

Fysisk distansering här för att stanna

Fysisk distansering här för att stanna

Curbside pickup är en efterfrågad tjänst, men slarv skrämmer bort kunder. Och fysisk distansering är här för att stanna. Det visar en färsk undersökning.
Internationellt Konsumentbeteende Detaljhandel #covid19 #curbside #corona 

Unika erbjudanden lockar till fysisk butik

Unika erbjudanden lockar till fysisk butik

Främsta anledningen att handla i fysisk butik är att man kan se och känna på produkterna. Men unika erbjudanden skulle locka ännu mer visar en ny studie.
Undersökningar Detaljhandel Omnichannel #omnikanal #undersökningar #konsumentbeteenden 

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Senaste artiklarna

  • Coworking i Ingka Centres mötesplats
  • Ny HR & Sustainability Director på Stadium
  • Retail som bevarar och utvecklar staden
  • Satsning på utbildningar om hållbara städer
  • Internationell konstmässa hålls i köpcentrum
  • Så skapas Amazons innovationsförmåga
  • Så påverkar inflationen konsumenten

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • Coworking i Ingka Centres mötesplats
  • Ny HR & Sustainability Director på Stadium
  • Retail som bevarar och utvecklar staden
  • Satsning på utbildningar om hållbara städer
  • Internationell konstmässa hålls i köpcentrum
  • Så skapas Amazons innovationsförmåga
  • Så påverkar inflationen konsumenten
  • Ikea miljardinvesterar i fysiska butiker
  • Hans Redig Bolin ny VD på Cervera
  • Apoteksgruppen rekryterar Franchise Manager
  • Så ska Lululemon dubbla omsättningen
  • Innovativ återanvändning sätts i fokus
  • Mapic sätter fokus på den nya detaljhandeln
  • Millennials mest engagerade i klimatfrågor
  • Ahlsell öppnar obemannad dynet runt-butik
  • Fem nya namn till Svensk Handels styrelse
  • Automation förändrar apotekets roll
  • Kassalösa Amazon Go flyttar in i förorten
  • Sju hållbara varumärken öppnar pop up
  • Citycon stärker marknadsavdelningen
  • Kronans öppnar apotek i metaversum
  • Detaljhandeln på väg in i metaversum
  • Så ser framtidens butik ut enligt Ica
  • H&M Home öppnar uppdaterat koncept
  • Ett socialt och streamat beteende växer fram
  • Virtuellt provrum i Snapchats shoppingtjänst
  • Kronans lanserar kundservice på arabiska
  • Konsumenten vill se hållbar handlingskraft
  • Ny satsning på hållbara grannboxar
  • Prada återvänder med tropiskt tema

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2022 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v540