Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Food & Beverage
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2023
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #16 Retail 2023
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#undersökningar

Nya prioriteringar och ökad prismedvetenhet

Nya prioriteringar och ökad prismedvetenhet

En ny undersökning tar tempen på hur svenskarnas mindset. ”Det handlar mer om prioriteringar och en prismedvetenhet – inte att vi slutar konsumera”.
Nyheter Konsumentbeteende Pro #lågkonjunktur #konsumentbeteenden #studier 

Detta kännetecknar ”CX Champions”

Detta kännetecknar ”CX Champions”

En ny rapport sammanfattar kännetecknen för de mest mest framgångsrika inom kundupplevelser – så kallade CX Champions.
Kundupplevelser Undersökningar Pro Fyndiq Marimekko Svensk Digital Handel #studier #cx #retail 

Mer personaliserad shopping via mobilen

Mer personaliserad shopping via mobilen

När konsumenten shoppar via mobilen söker man personaliserade och unika upplevelser kopplade till individen. Det visar en ny studie.
Måsteläsning Detaljhandel Konsumentbeteende #e-handel #personalisering #forskning 

Svenskens shopping mobil och social

Svenskens shopping mobil och social

Svenska konsumenter shoppar med mobilen i högsta hugg. Här är upplevelserna man vill att handeln prioriterar, enligt en färsk studie.
Omnichannel Undersökningar Pro #liveshopping #konsumentbeteenden #e-handel 

Nio insikter om den nya digitala kunden

Nio insikter om den nya digitala kunden

Konsumentens intryck av ett varumärke påverkas i hög utsträckning av de digitala upplevelserna. Till och med mer än vad ett butiksbesök gör. Det är en av nio tunga insikter från en färsk undersökning kring den nya digitala kunden.
Omnichannel E-handel Trender #digitalhandel #värderingar #näthandel 

Brett genomslag för shopping i sociala medier

Brett genomslag för shopping i sociala medier

Ny data visar att en överväldigande majoritet av konsumenterna kommer göra inköp via sociala medier i år.
Konsumentbeteende Sociala medier Undersökningar #socialamedier #socialcommerce #e-handel 

Här är den nya gröna köpcentrumkunden

Här är den nya gröna köpcentrumkunden

Besökare i det moderna köpcentrumet förväntar sig en grön upplevelse. Så här resonerar man, enligt en ny undersökning.
Pro Undersökningar Måsteläsning #laddning #eldrivet #studier 

Konsumentens nya fygitala förväntningar

Konsumentens nya fygitala förväntningar

En ny undersökning visar på nya digitala förväntningar gällande kundupplevelsen. Konsumenten vill nu att handeln river barriärerna mellan kanalerna.
Detaljhandel Pro Måsteläsning #retail #undersökningar #enadhandel 

Konsumentens state of mind våren 2022

Konsumentens state of mind våren 2022

Pandemins grepp har lättat och konsumenterna ger sig ut i det nya normala. En ny studie kartlägger vilken sinnesstämning konsumenten befinner sig i just nu.
Undersökningar Trender Konsumentbeteende #studier #covid19 #detaljhandel 

Hållbar handel med analys av livscykeldata

Hållbar handel med analys av livscykeldata

Hållbara insikter. En studie har undersökt hur livscykelanalys kan användas inom detaljhandeln. Detta i syfte att minska klimatpåverkan.
Undersökningar Pro Detaljhandel #produktcykel #detaljhandel #retail 

Bättre kundupplevelse med AI och dataanalys

Bättre kundupplevelse med AI och dataanalys

Tekniklösningar kan förbättra kundupplevelsen avsevärt, enligt en ny studie. De som kommit längst med dataanalys och AI är också de mest framgångsrika.
Pro Ny teknik Nyheter #kundupplevelser #retail #dataanalys 

Tre konsumentrörelser att hålla koll på

Tre konsumentrörelser att hålla koll på

Två års samtal i den sociala mediekanalen har analyserats i jakten på kommande attitydförändringar och trender. Tre tydliga konsumentrörelser växer fram.
Pro Trender Undersökningar Twitter #hållbarhet #konsumentbeteenden #attityder 

Sveriges mest hållbara varumärken utsedda

Sveriges mest hållbara varumärken utsedda

Sveriges mest hållbara varumärken utsetts. Årets lista innehåller en nykomling – företaget rankas som nummer fyra av 410 listade varumärken.
Undersökningar Hållbarhet Varumärken Ikea #detaljhandel #undersökningar #retail 

Den nya tidens retail lyssnar och agerar

Den nya tidens retail lyssnar och agerar

En ny undersökning visar vilka varumärken som upplevs som mest inkluderande. Ett av dem har nu lyssnat extra noga – och låtit internet skapa en kampanj.
Nyheter Pro Konsumentbeteende Abercrombie & Fitch Nike Old Navy #retail #kundinsikter #genz 

En av tre har handlat via sociala medier

En av tre har handlat via sociala medier

Social commerce är ett av detaljhandelns hetaste buzzwords. En av tre konsumenter i Norden har shoppat via sociala medier, enligt en ny undersökning.
Pro Nyheter Konsumentbeteende #socialamedier #socialcommerce #detaljhandel 

Högsta halvårsnoteringen för e-dagligvaror

Högsta halvårsnoteringen för e-dagligvaror

E-handelsandelen för januari var den största uppmätta under det senate halvåret.
Nyheter Undersökningar Detaljhandel Svensk Dagligvaruhandel #dagligvaruindex #detaljhandel #e-handel 

Nio beteenden som särskiljer generation Z

Nio beteenden som särskiljer generation Z

Uppkopplade, engagerade och villiga att göra research inför köp. Här är nio fakta kring beteendet i en allt mer betydelsefull ålderskategori.
Måsteläsning Konsumentbeteende Nyheter #generationer #retail #generationz 

Höga förväntningar på den digitala upplevelsen

Höga förväntningar på den digitala upplevelsen

Nio av tio företagsledare ser kunderna som främst digitala. Detta samtidigt som konsumenternas förväntningar på den digitala upplevelsen blir allt högre.
Kundupplevelser Måsteläsning Nyheter #förstapartsdata #digitalisering #data 

Hälsa och säkerhet allt viktigare för kunden

Hälsa och säkerhet allt viktigare för kunden

Konsumenter tar allt mer hänsyn till hälso- och säkerhetsaspekter i sina köpbeslut. Detta enligt en ny studie som också sätter fokus på löften och värderingar.
Detaljhandel Hållbarhet Kundvård #varumärken #butiker #corona 

Stort lyft väntar den fysiska butiken

Stort lyft väntar den fysiska butiken

Butikshandeln når högre nivåer än innan pandemin. Detta enligt en studie som också visar vilka som driver på utvecklingen inom DTC (direct-to-consumer).
Pro Trender Konsumentbeteende #detaljhandel #postcoronaretail #pandemi 

Märkta av pandemin – på gott och ont

Märkta av pandemin – på gott och ont

Pandemins ekonomiska konsekvenser har påverkat generation Z i stor utsträckning. Men man har egenskaper som gör att man klarar förändringarna bra.
Nyheter Detaljhandel Måsteläsning #konsumenter #konsumentbeteenden #detaljhandel 

Fyra anledningar att erbjuda laddning

Fyra anledningar att erbjuda laddning

En undersökning visar att användarna av elbilar gärna shoppar medan bilen laddas. För många påverkar tillgång till laddning vilken butik man väljer.
Detaljhandel Ny teknik Kundupplevelser #detaljhandel #generationz #undersökningar 

Fördubblad tillväxt för svenska Amazon

Fördubblad tillväxt för svenska Amazon

Svenska Amazons kunder har blivit dubbelt så många på ett år. Intresset att sälja via marknadsplatser har också fördubblats under samma tidsperiod. Det visar två nya undersökningar.
Detaljhandel Undersökningar Pro Amazon #detaljhandel #studie #e-handel 

Då köper svenskarna sin första elbil

Då köper svenskarna sin första elbil

Bara fyra procent av svenskarna kommer köpa sin första elbil, som drivs enbart av batteri, under 2022. En ny undersökning visar vilket år boomen kommer.
Konsumentbeteende Nyheter Undersökningar #undersökningar #trender #attityder 

Osynkade kanaler skapar irritation

Osynkade kanaler skapar irritation

En ny undersökning visar att svenska konsumenter blir irriterade av skiftande prissättning och väljer bort handlare som har olika pris på hemsida och i butik.
Detaljhandel Pro Omnichannel #butiker #detaljhandel #omnikanal 

Supply chain – här är största utmaningarna

Supply chain – här är största utmaningarna

Varannan person verksam inom supply chain anger att varubrist och störningar i försörjningskedjan håller dem vakna om nätterna. Det visar en ny studie.
Pro Måsteläsning Nyheter #supplychain #detaljhandel #transparens 

Höga priser hindrar hållbara val

Höga priser hindrar hållbara val

En majoritet av konsumenterna är intresserade och bryr sig om hållbarhet. Men man är inte villig att betala mer. Det visar en ny undersökning.
Detaljhandel Pro Nyheter #förpackningar #dagligvaror #plast 

Byt kundvagnar – sälj 25 procent mer

Byt kundvagnar – sälj 25 procent mer

Med en liten men avgörande förändring på kundvagnens design kan man öka försäljningen med upp till 25 procent. Det visar ny forskning.
Nyheter Pro Detaljhandel #forskning #undersökningar #kundvagnar 

Ökad digitalisering under pandemin

Ökad digitalisering under pandemin

Pandemin har både påverkat försäljningen och fört med sig behov av nytänkande. Närmare varannat företag har blivit mer digitala för att klara utmaningarna.
Nyheter Pro Undersökningar #corona #detaljhandel #covid19 

Detta får kunderna att välja Amazon

Detta får kunderna att välja Amazon

En ny studie visar vad som får konsumenten att vända sig till företaget för sina inköp. Här är resultatet.
E-handel Detaljhandel Undersökningar Amazon #detaljhandel #e-handel #undersökningar 

Pandemin har gjort svenskar mer priskänsliga

Pandemin har gjort svenskar mer priskänsliga

Sedan utbrottet av pandemin har många svenskar blivit mer priskänsliga – och man spenderar mer tid vid butikshyllorna.
Undersökningar Trender Pro #priskänslighet #undersökningar #detaljhandel 

Fortsatt ökning för e-handeln under Q3

Fortsatt ökning för e-handeln under Q3

Under årets tredje kvartal fortsatte e-handeln att växa. Detta trots att handeln har uppnått ett nytt normalläge under kvartalet.
Pro E-handel Konsumentbeteende Postnord HUI #detaljhandel #julklappar #julhandeln2021 

Så viktigt är hållbarhet för modekonsumenten

Så viktigt är hållbarhet för modekonsumenten

En ny studie visar hur attityderna skiljer sig mellan olika länder i Europa – och vad som skulle få ännu fler att handla hållbart.
Trender Mode Konsumentbeteende #handelstrender #pris #retail 

Ansvarstagande och åtgärder i fokus

Ansvarstagande och åtgärder i fokus

Millennials och Generation Z känner en djup oro för klimat och samhälle. Man förväntar sig ett förändrat beteende med fokus på ansvar.
Undersökningar Trender Detaljhandel #studier #detaljhandel #miljö 

Detta påverkar konsumentens köpbeslut

Detta påverkar konsumentens köpbeslut

En ny rapport kartlägger vilka faktorer som är mest avgörande vid ett köpbeslut. Här är det svenskarna menar är allra viktigast.
Konsumentbeteende Detaljhandel Undersökningar #hållbarhet #rykte #detaljhandel 

Modekunder vill se mer teknik i butik

Modekunder vill se mer teknik i butik

Kunder i fysiska modebutiker vill ha mer integration mellan online och offline. Den här artikeln handlar om vad man efterfrågar mest i butik.
Måsteläsning Detaljhandel Omnichannel #undersökningar #Mode #handelstrender 

Frukt och grönt otrampad varumärkesmark

Frukt och grönt otrampad varumärkesmark

En ny undersökning visar att det finns stora möjligheter för varumärkesbygge inom frukt och grönt.
Varumärken Pro Detaljhandel #kommunikation #branding #livsmedel 

Lätt att bli ”cancelled” av generation Z

Lätt att bli ”cancelled” av generation Z

Gen Z ser shopping som en upplevelse – och man föredrar onlinehandel. Men det är lätt att bli ”cancelled”.
Detaljhandel E-handel Nyheter #handelstrender #e-handel #generationz 

E-handeln ökar fortsatt inom dagligvaror

E-handeln ökar fortsatt inom dagligvaror

E-handeln går fortsatt uppåt, upphämtning i butik ökar mest.
Nyheter Detaljhandel Undersökningar Svensk Dagligvaruhandel #butiker #dagligvaror #e-handel 

Minskad tillväxt i svensk e-handel under Q3

Minskad tillväxt i svensk e-handel under Q3

I september syntes ett trendbrott, omsättningen i den inhemska e-handeln minskade då.
Detaljhandel Undersökningar Nyheter Svensk Handel #e-handel #online #detaljhandel 

Butiken som snabb leveranshubb

Butiken som snabb leveranshubb

Butiken är viktig för att möta kundens förväntningar på snabba leveranser – förutsatt att man löser dessa fem utmaningar.
Undersökningar Nyheter Logistik #distribution #leveranser #handelstrender 

Så vill kunden ha den moderna matbutiken

Så vill kunden ha den moderna matbutiken

En ny studie har undersökt vad konsumenten förväntar sig av den moderna dagligvarubutiken.
Konsumentbeteende Kundupplevelser Detaljhandel #butiker #utcheckning #dagligvarubutiker 

Airfluencers ska minska onödigt luftiga paket

Airfluencers ska minska onödigt luftiga paket

Allt fler konsumenter reagerar negativt på för stora förpackningar med onödig luft.
Trender Hållbarhet Undersökningar Postnord #förpackningar #airfluencers #undersökningar 

E-handeln slår redan rekordstora tillväxttal

E-handeln slår redan rekordstora tillväxttal

Trots att e-handeln utvecklades mer positivt än någonsin under pandemins inledning fortsätter tillväxten.
E-handel Undersökningar Trender Svensk Handel #undersökningar #pandemi #e-handel 

Bekvämlighet drivkraft för dagligvaror online

Bekvämlighet drivkraft för dagligvaror online

Den grundläggande drivkraften är fortfarande bekvämlighet. Det framgår i en ny undersökning.
Nyheter Undersökningar E-handel #butiker #matbutiker #undersökningar 

Uppåt för e-handeln med dagligvaror

Uppåt för e-handeln med dagligvaror

Försäljningstillväxten i e-handeln var åter positiv i augusti efter att ha varit negativ i juli. Också andelen BOPIS ökade under månaden.
Detaljhandel E-handel Pro Svensk Dagligvaruhandel #bopis #retail #dagligvarubutiker 

Sju av tio fortsätter handla dagligvaror online

Sju av tio fortsätter handla dagligvaror online

Sju av tio onlinekunder kommer fortsätta handla mat på nätet även efter att restriktionerna lättar. Det visar en ny undersökning.
E-handel Pro Nyheter Coop #e-handel #livsmedel #covid 

Fyra av fem betalningar i Sverige nu kontaktlösa

Fyra av fem betalningar i Sverige nu kontaktlösa

Även transaktionsvärdet ökar när konsumenterna anammar kontaktlösa betalningar i allt högre grad.
Pro Trender Ny teknik #konsumentbeteenden #kontaktlöst #trender 

Konsumenten föredrar mejl och telefon

Konsumenten föredrar mejl och telefon

En färsk undersökning visar att konsumenter föredrar mejl och telefon som kontaktmetoder. Men nya kanaler vinner mark.
Kundupplevelser Undersökningar Nyheter #socialamedier #textmeddelanden #SMS 

Sälj mer – med rätt avstånd till kunden

Sälj mer – med rätt avstånd till kunden

Ny forskning betonar vikten av att medarbetare befinner sig på ”rätt” avstånd till kunden. Detta är vad man rekommenderar.
Kundupplevelser Konsumentbeteende Måsteläsning #kundservice #medarbetare #forskning 

Sex av tio vill klimatanpassa sin konsumtion

Sex av tio vill klimatanpassa sin konsumtion

En ny studie visar att det finns en tydlig vilja att förändra konsumtionen i en mer hållbar riktning.
Undersökningar Pro Hållbarhet #undersökningar #konsumentbeteenden #hållbarhet 

Boom för retail-tech under pandemin

Boom för retail-tech under pandemin

Pandemin har accelererat utvecklingen av teknikrelaterade lanseringar. Det visar en ny studie.
Konsumentbeteende Ny teknik Produktutveckling #studier #tech #livevideoshopping 

Det levande shoppingstråkets hemlighet

Det levande shoppingstråkets hemlighet

Det finns fem faktorer bakom ett levande shoppingstråk. Det visar en färsk avhandling.
Undersökningar Köpcentrum Pro #söderagatan #studier #avhandlingar 

Högre konvertering när kunden får vila

Högre konvertering när kunden får vila

Forskning visar att onlinekunden trycker på paus i sin köpprocess. Denna viloperiod verkar ha en positiv påverkan på konverteringsgraden.
Konsumentbeteende E-handel Nyheter #kundresan #undersökningar #forskning 

Servicenivån blir bättre hos mindre företag

Servicenivån blir bättre hos mindre företag

En ny studie visar att mindre företag har lyckats höja nivån på kundservicen mest under pandemin.
Måsteläsning Konsumentbeteende Detaljhandel #covid19 #undersökningar #service 

Svenskar tveksamma till att dela data

Svenskar tveksamma till att dela data

En ny studie visar att svenska konsumenter är tveksamma till att dela med sig av data via appar.
Undersökningar Pro Konsumentbeteende #kundbeteende #integritet #smartphones 

Den fysiska butikens största dragplåster

Den fysiska butikens största dragplåster

Trots pandemins begränsningar har många valt att handla i fysisk butik. Här är de vanligaste orsakerna till detta.
Detaljhandel Konsumentbeteende Undersökningar #undersökningar #covid19 #studier 

”Begagnat har gått från skam till glam”

”Begagnat har gått från skam till glam”

En ny rapport tyder på att upp till hälften av försäljningen sker online 2030. Den visar också på ett genombrott för återbruk.
Detaljhandel Undersökningar E-handel Svensk Handel #undersökningar #digitalisering #online 

Fler kundkontakter med formell klädsel

Fler kundkontakter med formell klädsel

Medarbetarnas klädsel påverkar hur villiga kunderna är att ta kontakt. Det visar en ny studie.
Pro Undersökningar Konsumentbeteende #covid19 #klädsel #butiker 

Generation Z föredrar chat och SMS

Generation Z föredrar chat och SMS

Ny studie: Generation Z, föredrar chattar och textmeddelanden för kundservice.
Konsumentbeteende Nyheter Trender #epost #service #genz 

”Reaktiva strategier bör nu bli proaktiva”

”Reaktiva strategier bör nu bli proaktiva”

I en ny studie konstaterar man att det är hög tid att gå från reaktiva strategier till ett proaktivt agerande.
Pro M-handel E-handel #strategier #mobilen #smartphones 

Så vill konsumenten minska miljöpåverkan

Så vill konsumenten minska miljöpåverkan

En ny undersökning visar vilka åtgärder som är mest angelägna. Man har dessutom kartlagt den svenska medvetna konsumenten.
Hållbarhet Detaljhandel Nyheter #konsumentbeteenden #covid #studier 

”Det krävs två – för hållbart mode”

”Det krävs två – för hållbart mode”

Ny rapport: ”Förändringar kräver engagemang från såväl kunder som modeindustrin”.
Konsumentbeteende Undersökningar Måsteläsning Zalando #återbruk #rapporter #undersökningar 

Uppåt för prenumerationer under pandemin

Uppåt för prenumerationer under pandemin

Användare av tjänsterna gillar att bli överraskade av lådornas innehåll. De flesta användarna finns i en specifik åldersgrupp.
Undersökningar Detaljhandel Nyheter #undersökningar #detaljhandel #prenumerationer 

Förändrad e-handel efter turbulent år

Förändrad e-handel efter turbulent år

Ett turbulent år ledde till kraftigt förändrad e-handelsmarknad och nya konsumentbeteenden. Det visar en ny rapport.
Undersökningar Detaljhandel E-handel Nets Swish #rapporter #e-handel #ehandel2020 

Kunden redo för conversational commerce

Kunden redo för conversational commerce

Efterfrågan på AI-styrda konversationer ökar. Användningen flyttas nu vidare ut i organisationen till försäljning och marknadsföring.
Nyheter Undersökningar Pro #kundservice #chatbots #artificiellintelligens 

Så vill kunden ha framtidens retail

Så vill kunden ha framtidens retail

Konsumenten vill se en digitaliserad butik och fler automatiserade och obemannade koncept. Det visar en ny studie.
Detaljhandel Kundupplevelser Pro #teknikibutik #retail #obemannat 

Detta driver den nya pandemikonsumenten

Detta driver den nya pandemikonsumenten

Snabbare, säkrare och enklare köpupplevelse. Konsumenten har nya förväntningar enligt ny undersökning.
Undersökningar Konsumentbeteende Måsteläsning #konsumtion #konsumenter #nrf2021 

Curbside pickup stärker lokal handel

Curbside pickup stärker lokal handel

Konsumenterna vill handla från butiker i det lokala samhället. Curbside pickup spelar då en viktig roll enligt en ny undersökning.
Trender E-handel Undersökningar #curbside #e-handel #pandemi 

Pandemins fem största serviceutmaningar

Pandemins fem största serviceutmaningar

Svenska konsumenter lämnar kundrelationer snabbare än i övriga EU. Det visar en ny studie.
Kundupplevelser Konsumentbeteende Måsteläsning #corona #kundservice #kontaktcenter 

Datadrivna beslut ger positiva effekter

Datadrivna beslut ger positiva effekter

En ny rapport pekar på sambandet mellan datadrivna beslut och verksamheters framgång.
Undersökningar Nyheter Pro #undersökningar #bigdata #insikter 

En av fem positiva till prenumeration

En av fem positiva till prenumeration

Det finns ett växande intresse för prenumerationstjänster runt om i Europa.
Detaljhandel Undersökningar Pro #undersökningar #prenumerationstjänster #studier 

Amazons varumärke stärks hos svenskar

Amazons varumärke stärks hos svenskar

Forskare kartlägger svenskarnas attityder gentemot Amazon. Resultatet tyder på en signifikant förändring.
Undersökningar Detaljhandel Pro Amazon #varumärken #undersökningar #e-handel 

Nya e-handelsvanor består efter pandemin

Nya e-handelsvanor består efter pandemin

De nya vanorna är här för att stanna enligt konsumenterna själva. Det visar en ny kartläggning av svensk e-handel.
Nyheter Undersökningar Pro #corona #undersökningar #covid 

Sex av tio onlineköp görs i mobilen

Sex av tio onlineköp görs i mobilen

En ny rapport visar att e-handeln i Norden ökade kraftigt under det tredje kvartalet. Mobilen stod för för drygt sex av tio köp.
Pro Måsteläsning Detaljhandel #e-handel #undersökningar #konsumentbeteenden 

10 trender i framtidens köpcentrum

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Senaste artiklarna

  • Jakt på deals förändrar beteenden
  • Ny kommersiell direktör på Reitan Convenience
  • Växande Nordstan rekryterar två chefer
  • Kiviks Musteri öppnar webbshop
  • Axfood inleder test av hybridlösning
  • Utmanare (ny)öppnar ännu en lågprisbutik
  • Jula öppnar nytt varuhus på Nordby

Nytt om butik

  • Kiviks Musteri öppnar webbshop
  • Utmanare (ny)öppnar ännu en lågprisbutik
  • Jula öppnar nytt varuhus på Nordby
  • Lokal modehandlare växer med ny satsning
  • Apoteksgruppen öppnar i Gårdsten
  • Dansk storkedja satsar på Sverige

Nytt om karriär

  • Ny kommersiell direktör på Reitan Convenience
  • Växande Nordstan rekryterar två chefer
  • Ny marknads- och e-handelschef till Elgiganten
  • Kronans rekryterar till nyckelroller
  • Stadsutveckling med innehåll i fokus

Nytt om köpcentrum

  • Växande Nordstan rekryterar två chefer
  • Utmanare (ny)öppnar ännu en lågprisbutik
  • Jula öppnar nytt varuhus på Nordby
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Köpcentrum bjuder på filmvisningar
  • Stockmann testar nytt koncept i köpcentrum

Måsteläsning

  • Jakt på deals förändrar beteenden
  • Den nya tidens matdestination
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • ”Sluta bygga städer för bilar”
  • H&M tar steget in i metaversum
  • Därför lämnar sex av tio e-butiken utan köp

12 kundbehov att tillgodose 2023

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

Nio insikter om den nya digitala kunden

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Generation Z

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • Jakt på deals förändrar beteenden
  • Ny kommersiell direktör på Reitan Convenience
  • Växande Nordstan rekryterar två chefer
  • Kiviks Musteri öppnar webbshop
  • Axfood inleder test av hybridlösning
  • Utmanare (ny)öppnar ännu en lågprisbutik
  • Jula öppnar nytt varuhus på Nordby
  • Lokal modehandlare växer med ny satsning
  • Canada Goose förlänger produkternas liv
  • Ny marknads- och e-handelschef till Elgiganten
  • Vässat kundmöte i 17 svenska stadskärnor
  • Apoteksgruppen öppnar i Gårdsten
  • Nytt koncept hyllar 70-talets Italien
  • Dansk storkedja satsar på Sverige
  • Nytt restaurangkoncept flyttar in i Gasverket
  • Den nya tidens matdestination
  • Här är de största last mile-utmaningarna
  • Ikea i samarbetar med Annie Leibovitz
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Kedjan bjuder nattarbetare på nyttig mat
  • Kronans rekryterar till nyckelroller
  • Snabb omprofilering för Doz Apotek
  • H&M:s butik blir experimentell studio
  • Ikea fyller 80 år – tävlar ut designklassiker
  • ”Sluta bygga städer för bilar”
  • Fortsatt nedgång för e-handeln
  • Stadsutveckling med innehåll i fokus
  • Här öppnar City Gross ny butik
  • Rent the Runway i samarbete med Amazon
  • Köpcentrum bjuder på filmvisningar

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2023 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v565