Allt fler svenskar anser det det viktigt att kunna visa upp en hållbar livsstil. Det visar en färsk undersökning.
Närmare åtta av tio konsumenter har testat augmented reality. Detta enligt en ny rapport där man också menar att AR är en port in i metaverse.
En ny rapport visar att antalet installationer av shoppingrelaterade appar har ökat kraftigt under 2021.
En ny studie visar att svenska konsumenter är tveksamma till att dela med sig av data via appar.
Framtidens vinnare jagar friktion – inte minst i mobilen. Här är de viktigaste faktorerna för ett smidigt köp.
I en ny studie konstaterar man att det är hög tid att gå från reaktiva strategier till ett proaktivt agerande.
För första gången spås nu e-handeln omsätta mer än fysisk handel i ett land.
En ny rapport visar att e-handeln i Norden ökade kraftigt under det tredje kvartalet. Mobilen stod för för drygt sex av tio köp.
Antalet butiker som erbjuder utcheckning via mobilen har tredubblats.
Mobillösningar är bästa sättet att skapa en snabbare shoppingupplevelse, enligt kunderna. Tre av fyra säger sig också vilja ha individanpassade upplevelser.
En rapport visar hur stor andel som handlar via mobila enheter. Den placerar Sverige på andra plats och alla nordiska länder hamnar på topp-tio i världen.
Enligt en ny undersökning efterfrågar konsumenter en mer bekväm köpupplevelse. Den ska innehålla mindre mänsklig kontakt och mer teknik och innovation.
När kunden kan sköta skanning och betalning på egen hand med mobilen skapas nya mervärden.
Konsumenterna vill definitivt se mer självbetjäning och teknik i butik. Men detta förutsätter att den fungerar friktionsfritt. Åtta av tio har upplevt motsatsen – och delar med sig av det.
Dagligvarukonceptet har upprepade gånger flyttat fram gränserna för den moderna butiken. Nu gör man det igen med ett tracking-system där kunderna kan se produktens ursprung och fakta kring färskhet och hantering i mobilen.
Kosmetikkedjan har planer på att öppna 25 nya butiker i år och man satsar på ytterligare 30 under 2019. Ny teknik i butik är en viktig del i den fortsatta utvecklingen.
Nu när millennials blir föräldrar visar det sig att deras köpbeteende skiljer sig markant från tidigare generationer. En undersökning visar vad som får dem att öppna plånboken.
En av tre vill ha digitala kvitton för en bättre shoppingupplevelse. Man efterfrågar också fler shoppingtjänster för mobilen. Det visar en ny studie.
QR-koden är långt i från död! Användandet av koderna väntas formligen explodera de kommande åren när tekniken blir en del av konsumentens mobiltelefon. Det visar en färsk undersökning.
Mobilen har förändrat detaljhandeln för alltid. Här är fem just nu pågående trender som ger kunden ökad bekvämlighet, mer tillgänglig service och en sömlös butiksupplevelse.
Under 2018 kommer det finnas 900 miljoner smartphones med AR-stöd. Sju av tio konsumenter förväntar sig att detaljister erbjuder tekniken inom ett halvår. Här är de tyngsta anledningarna till att satsa på tekniken.
Nu handlar mer än hälften av svenskarna på nätet från sin mobiltelefon eller surfplatta. På fem år har andelen fördubblats, och allra mest ökar den bland äldre. Det visar en ny undersökning.
Hela 83 procent av konsumenterna anser sig veta mer än butikspersonalen. Samtidigt är man mån om att ha tillgång till säljare i butiken. Det visar en ny studie.
När mobilen dör rundas shoppingrundan av. En ny undersökning visar att laddningsstationer i butik har en mycket positiv inverkan på försäljningen.
De teknikdrivna konsumenterna leder utvecklingen framåt och tar kontroll med sina smartphones. Och för första gången någonsin görs fler köp online än i fysiska butiker. Det visar en färsk undersökning som kartlägger den moderna omnikanalkunden.
Göteborgsföretaget Fix My Phone fortsätter sin expansion och öppnar i början av april sin tredje butik.