Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Retailtrender
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#smartphones

Hållbar livsstil den nya statusmarkören

Hållbar livsstil den nya statusmarkören

Allt fler svenskar anser det det viktigt att kunna visa upp en hållbar livsstil. Det visar en färsk undersökning.
Undersökningar Hållbarhet Pro Refurbed #hemelektronik #elektronik #detaljhandel 

Augmented reality – en port till metaverse

Augmented reality – en port till metaverse

Närmare åtta av tio konsumenter har testat augmented reality. Detta enligt en ny rapport där man också menar att AR är en port in i metaverse.
Kundupplevelser Konsumentbeteende Pro #smartphones #detaljhandel #tech 

Kraftigt uppåt för shoppingappar i Norden

Kraftigt uppåt för shoppingappar i Norden

En ny rapport visar att antalet installationer av shoppingrelaterade appar har ökat kraftigt under 2021.
M-handel Nyheter Konsumentbeteende #retail #smartphones #studier 

Svenskar tveksamma till att dela data

Svenskar tveksamma till att dela data

En ny studie visar att svenska konsumenter är tveksamma till att dela med sig av data via appar.
Undersökningar Nyheter Konsumentbeteende #appar #mobilen #personligdata 

Checklista för friktionsfritt mobilköp

Checklista för friktionsfritt mobilköp

Framtidens vinnare jagar friktion – inte minst i mobilen. Här är de viktigaste faktorerna för ett smidigt köp.
Nyheter E-handel Måsteläsning #mhandel #köpupplevelser #kundupplevelser 

”Reaktiva strategier bör nu bli proaktiva”

”Reaktiva strategier bör nu bli proaktiva”

I en ny studie konstaterar man att det är hög tid att gå från reaktiva strategier till ett proaktivt agerande.
Måsteläsning Nyheter E-handel #appar #undersökningar #smartphones 

E-handeln passerar historisk 50/50-gräns

E-handeln passerar historisk 50/50-gräns

För första gången spås nu e-handeln omsätta mer än fysisk handel i ett land.
Undersökningar Nyheter Detaljhandel #betalningar #wechat #fysiskhandel 

Sex av tio onlineköp görs i mobilen

Sex av tio onlineköp görs i mobilen

En ny rapport visar att e-handeln i Norden ökade kraftigt under det tredje kvartalet. Mobilen stod för för drygt sex av tio köp.
E-handel Pro Detaljhandel #ehandel #smartphones #konsumentbeteenden 

Kedjan gör 300 butiker kassalösa

Kedjan gör 300 butiker kassalösa

Antalet butiker som erbjuder utcheckning via mobilen har tredubblats.
Ny teknik Pro Produktutveckling #dagligvaror #Självbetjäning #matbutiker 

Tre av fyra vill ha personalisering i butik

Tre av fyra vill ha personalisering i butik

Mobillösningar är bästa sättet att skapa en snabbare shoppingupplevelse, enligt kunderna. Tre av fyra säger sig också vilja ha individanpassade upplevelser.
Detaljhandel Pro Undersökningar JD.com #ansiktsigenkänning #Teknik #smartphones 

Sverige i världstopp för köp via mobil

Sverige i världstopp för köp via mobil

En rapport visar hur stor andel som handlar via mobila enheter. Den placerar Sverige på andra plats och alla nordiska länder hamnar på topp-tio i världen.
Undersökningar Pro Nyheter #e-handel #undersökningar #ehandel 

Kunden vill ha en bekvämare köpupplevelse

Kunden vill ha en bekvämare köpupplevelse

Enligt en ny undersökning efterfrågar konsumenter en mer bekväm köpupplevelse. Den ska innehålla mindre mänsklig kontakt och mer teknik och innovation.
Pro Detaljhandel Undersökningar #ipads #självkörande fordon #drönare 

En av fem väljer bort traditionell kassa

En av fem väljer bort traditionell kassa

När kunden kan sköta skanning och betalning på egen hand med mobilen skapas nya mervärden.
Nyheter M-handel Konsumentbeteende #kassor #kassalösa butiker #smartphones 

Kunderna vill ha (fungerande) teknik

Kunderna vill ha (fungerande) teknik

Konsumenterna vill definitivt se mer självbetjäning och teknik i butik. Men detta förutsätter att den fungerar friktionsfritt. Åtta av tio har upplevt motsatsen – och delar med sig av det.
Måsteläsning Undersökningar Ny teknik #prisjämförelser #smartphones #Självbetjäning 

Spåra produkten med mobilen

Spåra produkten med mobilen

Dagligvarukonceptet har upprepade gånger flyttat fram gränserna för den moderna butiken. Nu gör man det igen med ett tracking-system där kunderna kan se produktens ursprung och fakta kring färskhet och hantering i mobilen.
Ny teknik Måsteläsning Pro Alibaba Freshippo Hema #livsmedel #spårning #kylkedjor 

Techbaserad kedja vinner mark

Techbaserad kedja vinner mark

Kosmetikkedjan har planer på att öppna 25 nya butiker i år och man satsar på ytterligare 30 under 2019. Ny teknik i butik är en viktig del i den fortsatta utvecklingen.
Pro Ny teknik Internationellt Macy's Bluemercury #ai #kosmetikkedjor #Kosmetik 

Så agerar millennials som föräldrar

Så agerar millennials som föräldrar

Nu när millennials blir föräldrar visar det sig att deras köpbeteende skiljer sig markant från tidigare generationer. En undersökning visar vad som får dem att öppna plånboken.
Konsumentbeteende Pro Undersökningar NRF #retail #handelstrender #smartphones 

Kunden vill använda mobilen mer

Kunden vill använda mobilen mer

En av tre vill ha digitala kvitton för en bättre shoppingupplevelse. Man efterfrågar också fler shoppingtjänster för mobilen. Det visar en ny studie.
Konsumentbeteende Pro Undersökningar Visma Retail #kvitton #mobil i butik #smartphones 

Kuponger med QR-koder skjuter i höjden

Kuponger med QR-koder skjuter i höjden

QR-koden är långt i från död! Användandet av koderna väntas formligen explodera de kommande åren när tekniken blir en del av konsumentens mobiltelefon. Det visar en färsk undersökning. 
Pro Måsteläsning Ny teknik #mobiltelefoner #betalningar #smartphones 

Fem mobiltrender som förändrar retail

Fem mobiltrender som förändrar retail

Mobilen har förändrat detaljhandeln för alltid. Här är fem just nu pågående trender som ger kunden ökad bekvämlighet, mer tillgänglig service och en sömlös butiksupplevelse.
M-handel Trender Pro #smartphones #ipads #VR 

Därför ska du satsa på augmented reality

Därför ska du satsa på augmented reality

Under 2018 kommer det finnas 900 miljoner smartphones med AR-stöd. Sju av tio konsumenter förväntar sig att detaljister erbjuder tekniken inom ett halvår. Här är de tyngsta anledningarna till att satsa på tekniken.
Visual Merchandising Pro Kundupplevelser Apple Google Ikea #smartphones #ar #augmentedreality 

E-handel via mobilen ökar dramatiskt

E-handel via mobilen ökar dramatiskt

Nu handlar mer än hälften av svenskarna på nätet från sin mobiltelefon eller surfplatta. På fem år har andelen fördubblats, och allra mest ökar den bland äldre. Det visar en ny undersökning.
Konsumentbeteende Undersökningar M-handel #onlinehandel #smartphones #Mobil 

”Vi vet mer än butikspersonalen”

”Vi vet mer än butikspersonalen”

Hela 83 procent av konsumenterna anser sig veta mer än butikspersonalen. Samtidigt är man mån om att ha tillgång till säljare i butiken. Det visar en ny studie.
Konsumentbeteende Undersökningar Kundupplevelser #ipads #smartphones #butikspersonal 

Laddningsstationer i butik driver försäljning

Laddningsstationer i butik driver försäljning

När mobilen dör rundas shoppingrundan av. En ny undersökning visar att laddningsstationer i butik har en mycket positiv inverkan på försäljningen.
Pro Undersökningar M-handel #smartphones #mobil i butik #laddare 

Så agerar den mobila konsumenten

Så agerar den mobila konsumenten

Trender Omnichannel Måsteläsning #mobila konsumenten #mobilen #Trendrapporter 

Den moderne omnikanalkunden kartlagd

Den moderne omnikanalkunden kartlagd

De teknikdrivna konsumenterna leder utvecklingen framåt och tar kontroll med sina smartphones. Och för första gången någonsin görs fler köp online än i fysiska butiker. Det visar en färsk undersökning som kartlägger den moderna omnikanalkunden.
Omnichannel Konsumentbeteende Pro #Leveranser #fysiska butiker #omnikanal 

Cross Device – vägen till köp går via fler enheter

Cross Device – vägen till köp går via fler enheter

Konsumentbeteende Pro Omnichannel #m-handel #surfplattor #e-handel 

Varannan kund har avbrutit ett mobilköp

M-handel Pro Konsumentbeteende #mobila transaktioner #betalningar #kassan 

Fix My Phone fortsätter sin expansion

Göteborgsföretaget Fix My Phone fortsätter sin expansion och öppnar i början av april sin tredje butik.
Nyheter Pro Nya butiker Fix My Phone #Mobil #laga surfplattor #smartphones 

Butiken gör kunden till DJ

Produktutveckling Pro Ny teknik #Musik i butik #smartphones #appar 

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Senaste artiklarna

  • Snabbväxande community för e-sportare
  • Storekey rekryterar från Swish
  • Lindex investerar i nytt automatiserat omnilager
  • Nio insikter om den nya digitala kunden
  • De använder stadsdelen som innovationsmiljö
  • Skippa kassan med smart kundvagn
  • Ny centrumchef i Liljeholmstorget Galleria

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • Snabbväxande community för e-sportare
  • Storekey rekryterar från Swish
  • Lindex investerar i nytt automatiserat omnilager
  • Nio insikter om den nya digitala kunden
  • De använder stadsdelen som innovationsmiljö
  • Skippa kassan med smart kundvagn
  • Ny centrumchef i Liljeholmstorget Galleria
  • Ny titel i detaljhandeln – SVP of Metaverse
  • Nytt koncept ska överträffa förväntningar
  • Pia Sandin är Årets Centrumutvecklare 2022
  • Helsingborg är Årets Stadskärna 2022
  • Fristående iBoxen passerar 1 000 boxar
  • Lindex söker hållbara insikter via pop up
  • Konsumentens nya e-beteende består
  • Sabina Lerne ny CFO på Åhléns
  • Brett genomslag för shopping i sociala medier
  • PostNord testar ny paketrobot
  • Coworking i Ingka Centres mötesplats
  • Ny HR & Sustainability Director på Stadium
  • Retail som bevarar och utvecklar staden
  • Satsning på utbildningar om hållbara städer
  • Internationell konstmässa hålls i köpcentrum
  • Så skapas Amazons innovationsförmåga
  • Så påverkar inflationen konsumenten
  • Ikea miljardinvesterar i fysiska butiker
  • Hans Redig Bolin ny VD på Cervera
  • Apoteksgruppen rekryterar Franchise Manager
  • Så ska Lululemon dubbla omsättningen
  • Innovativ återanvändning sätts i fokus
  • Mapic sätter fokus på den nya detaljhandeln

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2022 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v543