Så agerar den mobila konsumenten

Så agerar den mobila konsumenten

 

Vi är mitt uppe i den största revolutionen i detaljhandelns historia. Vår nya trendrapport “Den mobila konsumenten” handlar om vad detaljhandeln kan göra i en smartphone. Men den handlar framförallt om att kunden nu till slut har tagit makten.  Den nya tidens kund shoppar när och hur man vill. Och inte minst viktigt – i vilken … (läs mer)




Cross Device – vägen till köp går via fler enheter

Cross Device – vägen till köp går via fler enheter

 

Konsumenterna besöker sajter och utför köp från alla typer enheter – bärbara datorer, surfplattor och smartphones. Cross device-köparna är 20 procent mer benägna att använda en mobil enhet för att slutföra ett köp. Det visar en färsk studie. Criteo, som arbetar med beteendebaserad annonsering, har släppt sin kvartalsrapport om den mobila handeln, Q3 2015 State … (läs mer)




Varannan kund har avbrutit ett mobilköp

 

Drygt hälften av kunderna har övergivit ett köp i mobilen – och anledningarna är främst kopplade till användarvänligheten. Lång laddningstid, otydlig navigering och krångliga kassor får kunden att avbryta ett mobilköp. Men förvånansvärt många kommer tillbaka för ett nytt försök. I undersökningen The 2015 Jumio Mobile Consumer Insights Study kom man fram till att 55 … (läs mer)