#mobil
Jula testar självskanning med Swish
Ett sätt för Jula att snabbt komma i gång och samla insikter. man siktar även på att prova tjänsten i varuhusen.
Mobilen är nu svenskens förstahandsval
Fler svenska konsumenter föredrar att använda mobiltelefon än dator när det är dags att e-handla. Här är siffrorna som bekräftar det.
Mobil i butik skapar insikter – hos båda parter
Konsumenterna använder i allt högre grad sin mobil i fysiska butiker. Beteendet leder till dubbelriktade insikter.
Åtta av tio använder mobilen i butik
Svenskarna surfar mer än gärna när de befinner sig i butik, men en färsk undersökning tyder på problem med täckning i lokalerna.
Checklista för friktionsfritt mobilköp
Framtidens vinnare jagar friktion – inte minst i mobilen. Här är de viktigaste faktorerna för ett smidigt köp.
Mobilen en säkerhetsrisk för handeln
Mobilen blir en allt viktigare del av handeln. En ny studie visar dock att säkerheten ofta får stå tillbaka när företagen är ivriga att sjösätta sina lösningar.
Tre av fyra vill ha personalisering i butik
Mobillösningar är bästa sättet att skapa en snabbare shoppingupplevelse, enligt kunderna. Tre av fyra säger sig också vilja ha individanpassade upplevelser.
Starbucks öppnar Pickup Store i New York
Här öppnar Starbucks sin första Pickup Store i USA. Läge för studiebesök i samband med NRF Retail's Big Show.
Så e-handlar svenskarna 2019
Snabbhet och tillgänglighet driver på m-handeln och silversurfarna tar för sig allt mer. Det är några av resultaten i en ny kartläggning av e-handeln i Sverige.