Konsumenterna använder i allt högre grad sin mobil i fysiska butiker. Beteendet leder till dubbelriktade insikter.
Svenskarna surfar mer än gärna när de befinner sig i butik, men en färsk undersökning tyder på problem med täckning i lokalerna.
Framtidens vinnare jagar friktion – inte minst i mobilen. Här är de viktigaste faktorerna för ett smidigt köp.
Mobilen blir en allt viktigare del av handeln. En ny studie visar dock att säkerheten ofta får stå tillbaka när företagen är ivriga att sjösätta sina lösningar.
Mobillösningar är bästa sättet att skapa en snabbare shoppingupplevelse, enligt kunderna. Tre av fyra säger sig också vilja ha individanpassade upplevelser.
Här öppnar Starbucks sin första Pickup Store i USA. Läge för studiebesök i samband med NRF Retail's Big Show.
Snabbhet och tillgänglighet driver på m-handeln och silversurfarna tar för sig allt mer. Det är några av resultaten i en ny kartläggning av e-handeln i Sverige.
Den fysiska butiken står stark – men den blir allt mer beroende av mobilen. Sju av tio konsumenter lockas mer till en butik där man får personaliserade erbjudanden.
När kunden använder mobilen i butiken ökar försäljningen markant. Det visar en ny doktorsavhandling som kartlägger effekterna av att använda ny teknik i butiksmiljön.
Svenskar ligger över det europeiska snittet när det kommer till att shoppa via mobilen. Det visar en ny undersökning.