Ett sätt för Jula att snabbt komma i gång och samla insikter. man siktar även på att prova tjänsten i varuhusen.
Mer än var fjärde konsument i Norden vill undvika interaktion med personalen vid betalning i fysisk butik. Det visar en ny undersökning.
En ny undersökning visar att unga dominerar när det gäller användning av mobil betalning.
Coop ska nu testa en egenutvecklad applikation för självskanning och betalning via mobilen. Det skarpa testet utförs i en butik i centrala Stockholm.
Mobilen blir en allt viktigare del av handeln. En ny studie visar dock att säkerheten ofta får stå tillbaka när företagen är ivriga att sjösätta sina lösningar.
Jakten på den friktionslösa kundupplevelsen fortsätter. Dagligvarukedjor eliminerar nu kassan för de som vill checka ut med mobilen.
Den fysiska butiken står stark – men den blir allt mer beroende av mobilen. Sju av tio konsumenter lockas mer till en butik där man får personaliserade erbjudanden.
När kunden använder mobilen i butiken ökar försäljningen markant. Det visar en ny doktorsavhandling som kartlägger effekterna av att använda ny teknik i butiksmiljön.
Svenskar ligger över det europeiska snittet när det kommer till att shoppa via mobilen. Det visar en ny undersökning.
Whyred satsar på inspirerande digital signage i butik. Den interaktiva skärmen aktiveras automatiskt när en person närmar sig. Med hjälp av mobilen kan kunden ta över skärmen där information, inspiration och shopping väntar.