Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Retailtrender
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

JD.com

Så skapas Amazons innovationsförmåga

Så skapas Amazons innovationsförmåga

Amazon är en innovativ kraft inom den moderna detaljhandeln. Enligt VD Andy Jassy beror det på en mycket tydlig mission – och snabba ”tvåvägsdörrar”.
Detaljhandel Måsteläsning E-handel JD.com Amazon #retail #kundupplevelser #ehandel 

Medlemsbutik pressar priset med automation

Medlemsbutik pressar priset med automation

Med robotar och ett automatiserat butiksformat vill man skapa en ny shoppingupplevelse. Formatet ska bidra till såväl pressade priser som bättre miljö.
Nya butiker Pro Visual Merchandising JD.com #priser #robotar #miljö 

Upplevelsezoner i nya tidens köpcentrum

Upplevelsezoner i nya tidens köpcentrum

Nytt koncept erbjuder ett 30-tal upplevelsezoner och ultrasnabba hemleveranser på 40 000 kvadratmeter.
Trender Omnichannel Nyheter JD.com #butiker #retailtrender #upplevelser 

Den omvända kundanpassningen

Den omvända kundanpassningen

Med hjälp av en omvänd kundanpassning och ny teknik har man blivit Kinas största retailer.
Internationellt Måsteläsning Omnichannel JD.com #ehandel #Kina #branschglidning 

Tre av fyra vill ha personalisering i butik

Tre av fyra vill ha personalisering i butik

Mobillösningar är bästa sättet att skapa en snabbare shoppingupplevelse, enligt kunderna. Tre av fyra säger sig också vilja ha individanpassade upplevelser.
Måsteläsning Kundupplevelser Ny teknik JD.com #Mobil #personalisering #ansiktsigenkänning 

Här är butiken kundens vardagsrum

Här är butiken kundens vardagsrum

Ett nytt butikskoncept, som riktar sig till karriärister, siktar på att bli kundens tredje plats i tillvaron – efter hemmet och kontoret. Baren håller världsklass.
Nya butiker Destinationer Butikskoncept 7Fresh JD.com #mötesplatser #dagligvaror #restauranger 

Framtidsbutiken lyfter med 5G och IoT

Framtidsbutiken lyfter med 5G och IoT

Nu adderar kedjan sin hittills största fysiska butik till sin mix av ”boundaryless retail”. Upplevelsen förstärks med senaste 5G-tekniken och en IoT-plattform.
Detaljhandel Kundupplevelser Pro JD.com #Kina #5g #butiker 

JD.com: ”Framtiden tillhör boundless retail”

JD.com: ”Framtiden tillhör boundless retail”

I framtidens handel saknas gränser mellan on- och offline. Värdet av produkter minskar, i stället blir innehåll och service avgörande. Det menar JD.coms strategichef Chenkai Ling.
Personer Konsumentbeteende Internationellt JD.com #world retail congress #framtiodens handel #Kina 

Fem AI-trender som förändrar e-handeln

Fem AI-trender som förändrar e-handeln

Kundupplevelsen online handlar mycket om snabbhet, effektivitet och bekvämlighet. Områden där artificiell intelligens kommer göra stor skillnad framöver. Här är fem trender som utvecklar e-handeln.
Ny teknik Trender E-handel JD.com #kampanjer #detaljhandel #onlinehandel 

Detaljhandelns tyngsta trender 2019

Detaljhandelns tyngsta trender 2019

Den digitala klasskampen blir allt tydligare, stadskärnan gör comeback och online-to-offline lyfter upplevelserna i butik. Här är de 10 tyngsta trenderna 2019.
Pro Analys Måsteläsning JD.com #Trender #stadskärnor #curbside 

Allt större obemannade butiker

Allt större obemannade butiker

Automatisering är fortsatt en av detaljhandelns tyngsta trender, och utvecklingen går snabbt framåt. Kinesiska JD.com har nu öppnat sin hittills största obemannade butik. 
Butikskoncept Ny teknik Retailtrender JD.com #Omnichannel #Kina #detaljhandel 

Heads up! Den kassalösa butiken

Heads up! Den kassalösa butiken

Den automatiserade kassalösa butiken står inför ett brett genombrott. Företeelsen är framburen av två av detaljhandelns allra tyngsta trender.
Heads up! Trender Ny teknik Alibaba JD.com Monoprix #artificiellintelligens #ai #kassalösa butiker 

Klartecken för e-handelns tusentals drönare

Klartecken för e-handelns tusentals drönare

Himlen kommer få ett nytt inslag framöver. E-handelsplattformen har fått tillstånd att bygga tiotusentals landningsplatser för drönare. Tanken är att dessa ska leverera beställningar till företagets kunder inom 24 timmar.
Nyheter Logistik E-handel JD.com #smart logistik #drönare #Leveranser 

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Senaste artiklarna

  • Coworking i Ingka Centres mötesplats
  • Ny HR & Sustainability Director på Stadium
  • Retail som bevarar och utvecklar staden
  • Satsning på utbildningar om hållbara städer
  • Internationell konstmässa hålls i köpcentrum
  • Så skapas Amazons innovationsförmåga
  • Så påverkar inflationen konsumenten

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • Coworking i Ingka Centres mötesplats
  • Ny HR & Sustainability Director på Stadium
  • Retail som bevarar och utvecklar staden
  • Satsning på utbildningar om hållbara städer
  • Internationell konstmässa hålls i köpcentrum
  • Så skapas Amazons innovationsförmåga
  • Så påverkar inflationen konsumenten
  • Ikea miljardinvesterar i fysiska butiker
  • Hans Redig Bolin ny VD på Cervera
  • Apoteksgruppen rekryterar Franchise Manager
  • Så ska Lululemon dubbla omsättningen
  • Innovativ återanvändning sätts i fokus
  • Mapic sätter fokus på den nya detaljhandeln
  • Millennials mest engagerade i klimatfrågor
  • Ahlsell öppnar obemannad dynet runt-butik
  • Fem nya namn till Svensk Handels styrelse
  • Automation förändrar apotekets roll
  • Kassalösa Amazon Go flyttar in i förorten
  • Sju hållbara varumärken öppnar pop up
  • Citycon stärker marknadsavdelningen
  • Kronans öppnar apotek i metaversum
  • Detaljhandeln på väg in i metaversum
  • Så ser framtidens butik ut enligt Ica
  • H&M Home öppnar uppdaterat koncept
  • Ett socialt och streamat beteende växer fram
  • Virtuellt provrum i Snapchats shoppingtjänst
  • Kronans lanserar kundservice på arabiska
  • Konsumenten vill se hållbar handlingskraft
  • Ny satsning på hållbara grannboxar
  • Prada återvänder med tropiskt tema

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2022 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v540