HEADS UP: Online-to-offline

HEADS UP: Online-to-offline

 

Omvälvande förändringar kommer ofta från de mest oväntade håll. När Reliance Retail bildades 2006 i Indien gjorde man det med en tydlig målsättning: Vi ska bli störst på detaljhandel i Indien. Det oväntade låg i att industrikonglomeratet Reliance aldrig tidigare hade sysslat med retail.




Nytt koncept för Kronans Apotek

 

Kronans Apotek lanserar ett nytt butikskoncept, Care&Beauty, med fokus på hud-och skönhetsvård. Med det nya konceptet erbjuds allt ifrån läkemedel till hälso-, hud- och skönhetssortiment och hudvårdsbehandlingar. Man vill skapa en mötesplats där kunderna kan få råd och stöd i hudvård- och hälsofrågor av experter. Den 12 november slår Kronans Apotek upp dörrarna till det … (läs mer)




Design à la cupcake! Butiken viks som en presentkartong

 

Cupcakes är ett globalt fenomen, det är Les Bébés Cupcakery ett ytterst väldesignat bevis på. Butiken ligger i Taipei i Taiwan och är enligt sina skapare en hyllning till fenomenet cupcakes, i form av en “vikbar” konceptbutik. JC Architecture ligger bakom projektet och själva säger de att man utgick från det rena, det eleganta och det … (läs mer)




Underkoncept på stark frammarsch i New York

 

Ett nytt butikskoncept är på frammarsch i New York. Energi och lyx till överkomligt pris utgör kärnan hos C. Wonder. I nuläget finns fyra butiker, men den extremt konceptanpassade idén borgar för snabb expansion. Håll koll på C. Wonder. Grundaren heter Chris Burch- Konceptet heter C.Wonder. Det är värt att hålla koll på. ”C. Wonder is … (läs mer)