Har lång erfarenhet från detaljhandel i bland annat Irland, Storbritannien och Baltikum.
Hon har tidigare erfarenhet som CMO för Kivra och Lidl, samt som VD för Happy Homes.
Apotek Hjärtat inför temperaturkontrollerade hemleveranser.
Svenskarna handlar mer läkemedel online än andra – och är mest intresserade av låga priser. Detta enligt en undersökning.
Kedjan investerar miljardbelopp i sina fysiska butiker för en bättre och mer inspirerande upplevelse. Detta är åtgärderna.
Apohem skapar ny community. Aktiva kunder belönas bland annat för sina recensioner.
Ett nytt renodlat skönhetskoncept öppnar inom kort i London. Inom kedjan ser man på butiken som en plattform för kategorin.
Apoteksgruppen profileras om som Kronans Apotek. Under hösten kommer 200 apotek runt om i landet att skyltas om. Så här ska det gå till.
Apotekskedjan utmanar en traditionell bransch med ett varmt uttryck och en inspirerande hälso-deli. Bakom satsningen står ett svenskt team.
Kronans Apotek låter sin personal koppla upp sig med smartklockor. Syftet är att leverera bättre service och kundupplevelse i butik.