Priset styr den moderna konsumenten

 

Den moderna konsumenten kan mycket väl tänka sig virtuella provrum, bryr sig marginellt om kändisar i reklam och anser att priset är överlägset viktigast. Det framgår i First Insights nyligen utkomna Consumer Survey Report.  Konsumentundersökning är gjord i USA, men slutsatserna kan till stor del anses vara globalt gällande. Studien fokuserar på hur kunden ser på … (läs mer)




Target testar nyhetsflöde via beacons

 

Den amerikanska varuhuskedjan Target testar nu nya kommunikativa grepp i sina butiker. Med hjälp av beacons, det vill säga små sändare på plats i butik, vill man ge sina kunder extremt lokalanpassade nyheter i mobilen. Target har aktiverat becons i 50 av sina butiker och ambitionen är att förse kunderna med nyheter som har en extremt … (läs mer)




Dockor kommunicerar via beacons

 

Varumärket Ted Baker har i sin butik i Westfield London utrustat skyltdockorna med beacons. Passerande kunder kan bland annat få information om vad skyltdockorna har på sig eller tips om andra aktiviteter i butiken. Ambitionen är att nå ut tidigare till konsumenterna och ge dem en bättre shoppingupplevelse vid besöket i köpcentrumet. Kunder som kommer … (läs mer)




8 av 10 lämnar butiken utan att ha köpt något

 

Oroväckande siffror för den fysiska handeln. Att åtta av tio bara fönstershoppar sägs bero på den nya tidens omnichannel-beteende, men också på att fönstershopping mer och mer blir ett nöje. Brittiska Retail Bulletin anordnade nyligen Omnichannel Summit där den nya tidens detaljhandel diskuterades. I samband med detta sattes fingret på en för många kritisk studie: Åtta av … (läs mer)