”Beacons ska ge kunderna bättre service”

”Beacons ska ge kunderna bättre service”

 

Beacons vara eller icke vara. Att avbryta kundens inköp med budskap via mobilen är fel strategi. I stället bör man använda tekniken till att ge bättre service. Det hävdade flera analytiker under Internet Retailer Conference and Exhibition i Chicago. Evenemanget IRCE är ett av de allra största inom e-handeln och lockar årligen till sig tusentals deltagare från … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Kundupplevelser 189 Trender 380 Ny teknik 377 Pro 3922


Priset styr den moderna konsumenten

 

Den moderna konsumenten kan mycket väl tänka sig virtuella provrum, bryr sig marginellt om kändisar i reklam och anser att priset är överlägset viktigast. Det framgår i First Insights nyligen utkomna Consumer Survey Report.  Konsumentundersökning är gjord i USA, men slutsatserna kan till stor del anses vara globalt gällande. Studien fokuserar på hur kunden ser på … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3922 Ny teknik 377 Undersökningar 334 Konsumentbeteende 260


Target testar nyhetsflöde via beacons

 

Den amerikanska varuhuskedjan Target testar nu nya kommunikativa grepp i sina butiker. Med hjälp av beacons, det vill säga små sändare på plats i butik, vill man ge sina kunder extremt lokalanpassade nyheter i mobilen. Target har aktiverat becons i 50 av sina butiker och ambitionen är att förse kunderna med nyheter som har en extremt … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3922 Ny teknik 377 Nyheter 3172 Trender 380


Nu tar männen över e-shoppandet

 

Det har skett ett skifte inom e-handeln, för första gången shoppar män mer än vad kvinnor gör online. Det visar en färsk undersökning. Det är Bronto Software’s studie ”Consumers Tell All” som visar på detta. Förra året sa sig en fjärdedel av de 1 000 tillfrågade vara frekventa e-shoppare. Det gällde både män och kvinnor, det var … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Undersökningar 334 Pro 3922 Konsumentbeteende 260 E-handel 775


Dockor kommunicerar via beacons

 

Varumärket Ted Baker har i sin butik i Westfield London utrustat skyltdockorna med beacons. Passerande kunder kan bland annat få information om vad skyltdockorna har på sig eller tips om andra aktiviteter i butiken. Ambitionen är att nå ut tidigare till konsumenterna och ge dem en bättre shoppingupplevelse vid besöket i köpcentrumet. Kunder som kommer … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Internationellt 1103 Pro 3922 Trender 380 Ny teknik 377


8 av 10 lämnar butiken utan att ha köpt något

 

Oroväckande siffror för den fysiska handeln. Att åtta av tio bara fönstershoppar sägs bero på den nya tidens omnichannel-beteende, men också på att fönstershopping mer och mer blir ett nöje. Brittiska Retail Bulletin anordnade nyligen Omnichannel Summit där den nya tidens detaljhandel diskuterades. I samband med detta sattes fingret på en för många kritisk studie: Åtta av … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3922 Omnichannel 269 Nyheter 3172 Trender 380