Nu lanseras en app på ukrainska och engelska för att hjälpa nyanlända att självständigt handla mat i butiken.
Ett nytt partnerskap med en startup – verksamma inom dagligvaror online – ska bidra till att forma den nya tidens servicehandel.
Ambitionen är att omdefiniera handeln. Leverans sker inom 10 minuter.
Kan samlade leveranser en gång i veckan bidra till en mer hållbar e-handel? Det menar en ny startup.
Carrefour har öppnat sin digitala marknadsplats för små oberoende verksamheter inom retail.
Inkubatorn ska lyfta nya varumärken som fötts hemma vid köksbordet under pandemins lockdown.
Nu får småföretagare i Stockholm chansen att exponera sina varor i Kista Galleria.
Doconomy erbjuder lösningar som möjliggör beräkningar av påverkan från koldioxid för varje enskilt inköp.
En ny obemannad rullande butik har lanserats. Tanken är att vagnen ska kunna placeras där det finns tillfälligt behov av en butik.
Tävlingens syfte är att accelerera utvecklingen av hållbara lösningar som bidrar till en mer cirkulär ekonomi.
Foodtech-acceleratorn Bloomer tar in de första åtta entreprenörerna till programmet. De innovativa affärsidéerna har ett gemensamt fokus – ökad hållbarhet.
Lindex går in som partner i ett nytt svenskt varumärke. Bakom varumärket står två av Sveriges mest kända reklamkreatörer.
Skokedjan har köpt in sig i en startup vars mission är att aktivera barn via lek. Tillsammans ska man nu lyfta varumärket och göra det till en game changer.
Stationen förenklar avsevärt för kunder som vill hämta och lämna sina paket. Men tekniken som skapats i en startup-miljö banar väg för fler tjänster än så.
Framtidens detaljhandel sätts i fokus under ett helt nytt event som siktar på att bli en global mötesplats. Den första upplagan hålls under 2019.
Den invävda tekniken är en revolution i sig för utövare av yoga. Men Wearable X vill även förändra retail till att bli mer intim och upplevelsebaserad.
Amazon öppnade nyligen en lösning för shop-in-shops för det smarta uppkopplade hemmet. Nu tar ännu en kedja steget och inleder ett samarbete med en startup i sina butiker.
Fastighetsägaren vill skapa en ny form av interaktiv yta som suddar ut gränserna mellan on- och offline. Både färska och etablerade varumärken ska kunna visa upp sina nya produkter här.
Grundidén är att finnas där kunden är och erbjuda det som behövs i vardagen. Själva butiken ryms i ett skåp och försäljningen sköts automatiskt via en app. Den nya tidens varuautomat är här.
Nya drivkrafter i ekonomin och ett förändrat konsumentbeteende förvandlar detaljhandelns affärsmodeller till antikviteter. Och bakom hörnet väntar nya startups helt utan ryggsäckar. Här är tio trender som förändrar detaljhandeln just nu.
Kedjan har själva haft en hög innovationsnivå såväl i butiker som i strategierna. Nu väljer man att lyfta in startups i en större satsning som innefattar hundratals butiker samt e-handeln.
Köpcentrumkedjan vill föra in ny digital teknik i den fysiska handeln. Nu tar man hjälp av tio startups för att utveckla bland annat automatiserade chatfunktioner, lokala logistikhubbar och personaliserad kommunikation.
Online till offline – från fönstershoppare online till betalande kund i den fysiska butiken. En ny startup lanserar teknik som gör det möjligt att locka de digitala konsumenterna till den fysiska butiken.
En ny e-butik, Fashionism.com, belönar kunder som väljer att köpa produkter till fullpris – och inte väntar in reorna.