
Lindex i samarbete med reklamprofiler
Lindex går in som partner i ett nytt svenskt varumärke. Bakom varumärket står två av Sveriges mest kända reklamkreatörer.
Lindex går in som partner i ett nytt svenskt varumärke. Bakom varumärket står två av Sveriges mest kända reklamkreatörer.
Skokedjan har köpt in sig i en startup vars mission är att aktivera barn via lek. Tillsammans ska man nu lyfta varumärket och göra det till en game changer.
Stationen förenklar avsevärt för kunder som vill hämta och lämna sina paket. Men tekniken som skapats i en startup-miljö banar väg för fler tjänster än så.
Den invävda tekniken är en revolution i sig för utövare av yoga. Men Wearable X vill även förändra retail till att bli mer intim och upplevelsebaserad.
Amazon öppnade nyligen en lösning för shop-in-shops för det smarta uppkopplade hemmet. Nu tar ännu en kedja steget och inleder ett samarbete med en startup i sina butiker.
Grundidén är att finnas där kunden är och erbjuda det som behövs i vardagen. Själva butiken ryms i ett skåp och försäljningen sköts automatiskt via en app. Den nya tidens varuautomat är här.
Nya drivkrafter i ekonomin och ett förändrat konsumentbeteende förvandlar detaljhandelns affärsmodeller till antikviteter. Och bakom hörnet väntar nya startups helt utan ryggsäckar. Här är tio trender som förändrar detaljhandeln just nu.
Kedjan har själva haft en hög innovationsnivå såväl i butiker som i strategierna. Nu väljer man att lyfta in startups i en större satsning som innefattar hundratals butiker samt e-handeln.
Köpcentrumkedjan vill föra in ny digital teknik i den fysiska handeln. Nu tar man hjälp av tio startups för att utveckla bland annat automatiserade chatfunktioner, lokala logistikhubbar och personaliserad kommunikation.
Online till offline – från fönstershoppare online till betalande kund i den fysiska butiken. En ny startup lanserar teknik som gör det möjligt att locka de digitala konsumenterna till den fysiska butiken.
En ny e-butik, Fashionism.com, belönar kunder som väljer att köpa produkter till fullpris – och inte väntar in reorna.
UPcload är ett nystartat tyskt företag som vill göra onlineshoppingen mer precis, samtidigt som man erbjuder en upplevelse. Genom att ladda upp bilder på sig själv och få storleken analyserad ska det bli lättare för kunden att hätta rätt storlek och stil. En av anledningarna till att den här typen av företag växer fram är … (läs mer)