
Showroom ska hjälpa småföretagare växa
Nu får småföretagare i Stockholm chansen att exponera sina varor i Kista Galleria.
Nu får småföretagare i Stockholm chansen att exponera sina varor i Kista Galleria.
Det är hög tid att demokratisera den skräddarsydda kundupplevelsen. Med Closet Retail kommer butiken närmare kunden.
Den 28 augusti öppnar Sofacompany ett showroom. Området har blivit en destination för inredning.
Nelly.com öppnar sitt första fysiska showroom. Satsningen är ett led i att stärka kommunikationen gentemot medier och ska ge företaget en mötesplats.
VI har tidigare berättat om om möbelföretaget Made.com. Nu stiger man in på den svenska marknaden med sitt första showroom.
Handelstrender har tidigare berättat om hur träningskonceptet mer eller mindre av en tillfällighet etablerades i köpcentrum. Nu siktar man på 100 nya showrooms – och närmar sig våra breddgrader.
Fast Retailing äger ett flertal modevarumärken, bland annat Uniqlo. Nu lanserar företaget en framtidsbutik utan produkter på hyllorna.
Den 11:e oktober öppnas The Fitting Room i Göteborg. Ett nytt butikskoncept som vill förena styrkorna hos fysisk och digital handel med ”potentialen att förändra retail i grunden”.
När den första butiken öppnade var det många som höjde på ögonbrynen – var är produkterna? Men mottagandet har varit så pass positivt att tre nya butiker nu är på gång. Se bilderna på butiken här!
Damernas Värld och Styleby inleder ett samarbete med The Lobby i Stockholm. Här kan kunder träffa influencers samt handla av flera av de mode- och livsstilsvarumärken som syns i magasinen.
Digitaliseringen av detaljhandeln är bara i sin linda. För att möta konkurrensen från e-handeln vässar nu köpcentrumen sina erbjudanden. Här är fem dominerande trender som ska locka konsumenten.
Framtidens butik är en plats för möten där man träffas och umgås. Här finns inga hyllor fyllda med produkter, i stället erbjuder man personaliserade tjänster. Framtid förresten – den öppnar den 3:e oktober.
Nu öppnar en helt ny plattform för möte mellan den fysiska kunden och den virtuella produkten. Det är i-ShopMall, som Handelstrender berättat om tidigare, som nu slår upp sina portar i Skärholmen Centrum.