När kunderna nu återvänder till butikerna vill kedjan förlänga besöket och uppmana till nya upptäckter. Så här ska det gå till i det nya butikskonceptet.
Arkitektritad butik förstärker varumärkets strategi för omnikanal. ”Den fysiska butiken har alltid varit viktig för oss”.
Hundratusentals passerar detta nya spektakulära showroom dagligen. Man kallar butiken för världens största billboard.
Adderar digitala kommunikationsytor där man ska dela med sig av kunskap och inspiration.
De digitala och mobilanpassade lösningarna gör detta till en uppkopplad butik med snabbare flöden.
Mixar e-handelns bekvämlighet med den fysiska handelns "instant gratification".
Kedjan grundades redan för 40 år sedan. Med ett nytt butikskoncept lyfter man nu upplevelsen och underlättar för kunden. "Det är kombinationen av ny teknik och butiksteamet som skapar den verkliga kraften".
Whyred satsar på inspirerande digital signage i butik. Den interaktiva skärmen aktiveras automatiskt när en person närmar sig. Med hjälp av mobilen kan kunden ta över skärmen där information, inspiration och shopping väntar.
Zara har nyöppnat sitt flaggskepp, här presenterar man framtidens butik. Kunderna möts av automation, RFID-teknik och sömlöshet. "Det är ett viktigt ögonblick för Inditex".
INNOVATION. Modekedjan H&M har tagit fram en interaktiv och röststyrd spegel. Den digitala spegeln finns i kedjans allra största butik, vid Times Square i New York.
En av Storbritanniens största mobiloperatörer har öppnat en Showcase store. Med teknikens hjälp vill man skapa avslappnade möten mellan människor.
Här bygger Zara framtidens butik. I två nya koncept, varav ett är en nyöppnad pop up, testar man en rad tekniska nyheter som ska integrera on- och offline på ett helt nytt sätt.
Ny teknik skapar sömlös shopping mellan kanalerna och det är "smart retail" som driver utvecklingen framåt. E-handeln tar andelar, men fysiska butiker är fortsatt avgörande för utvecklingen.
Thomas Jansson har blivit utsedd till Business Area Manager hos Shoppa. I sin nya roll ansvarar han för Shoppas lösning för digital signage.
Nu lanseras ett nytt system med personaliserade filmer och erbjudandenr via digital signage. Budskapen skräddarsys efter kunderna som passerar, och testerna visar på säljlyft för hela avdelningen.
Köpcentrumkedjan installerar nu digitala skärmar som kan identifiera demografisk data om förbipasserande – men också hur de reagerar. Det öppnar nya möjligheter att anpassa budskapen i realtid.
Modeföretaget öppnade nyligen sin första flaggskeppsbutik i Soho i London. Man tog hjälp av ett svenskt teknikföretag för att fläta samman den digitala och fysiska butiksupplevelsen.
Köpcentrumet tycks till synes ha sänkts ner i en färgsprakande undervattensvärld fylld av vackra fiskar och växter. Det tog två år att planera den visuella effekten, resultatet slår besökarna med häpnad.
I en modern köpcentrummiljö är konkurrensen stenhård om uppmärksamheten. Med digital teknik smälter Monsoon samman mönster, färger, former med de egna produkterna i ett levande konstverk. Effekten är spektakulär.
Association for Retail Environments (A.R.E.) har under högtidliga former delat ut priset för årets bästa butiksdesign.
Virtuella trender. Det har pratats mycket om kampen mellan online och offline. Diskussionen borde handla om hur man bäst kombinerar de två världarna.