Xpeng Motors lanserades i Sverige förra veckan. Nu tar varumärket nästa steg i sin europeiska expansion – in i köpcentrumet.
Från och med våren 2022 blir det möjligt att betala för varor och tjänster genom att använda sitt fingeravtryck i bilen.
Polestar fortsätter sin expansion inom fysisk retail. Inom kort öppnar en ny central butik.
”Vi satsar stort och utmanar flera av de svenska detaljhandelskedjorna”, säger Toni Stigzelius, VD på Motonet.
Flera köpcentrum står nu på tur för den nya servicesatsningen.
Polestar finns just nu på plats utanför köpcentrumet med sina elbilar. Här vill man träffa nya – och befintliga –kunder.
Hundratusentals passerar detta nya spektakulära showroom dagligen. Man kallar butiken för världens största billboard.
Besökarna i köpcentrumet kan uppleva den nya elbilen Polestar 2. Intresset visade sig vara mycket stort.
Mitsubishi har öppnat en Concept Store i köpcentrumet. "Vår ambition är att skapa ett upplevelsecenter för Mitsubishi Outlander Plug-In Hybrid".
I samband med att kupén blir allt mer uppkopplad blir bilen också en plattform för ny digital handel. Här är två exempel på lösningar för detta.
Tesla Motors öppnar sin första officiella biluthyrning någonsin. Man väljer att göra det i ett välbesökt köpcentrum för att kunna nå så många konsumenter som möjligt.
Via en innovativ digital vägg lockar man in kunderna på en upptäcktsfärd i varumärkets värld. Följ med in i Volkswagens nya butikskoncept – skapat för köpcentrum.