Nyligen öppnade Lidl en ny typ av laddstationer där man erbjuder supersnabb laddning dygnet runt, alla dagar i veckan.
Mood District i Stockholm fortsätter att förnyas. Nu växer en ny pusselbit fram – ambitionen är att skapa en plats där man vill spendera tid och umgås.
Förpackningar och annat avfall är en praktisk utmaning för konsumenten. Köpcentrumet vill underlätta med en uppdaterad (digital) återvinningsstation.
Nu har Citycon öppnat sitt nya flaggskepp Lippulaiva. För första gången producerar företaget bostäder i ett köpcentrumprojekt.
Kedjan växlar nu upp satsningen på curbside pickup med nya tjänster. Ambitionen är att använda sina fysiska butiker som lokala hubbar för fulfillment.
Nu inleder Ikea en storsatsning på laddpunkter för elbilar. ”Bidrar till att vi kan nå våra ambitiösa mål kring mer hållbara transporter”.
Nordstans besökare ges möjlighet att enkelt plocka upp förbeställda låneböcker eller på plats låta sig inspireras av nyheter från litteraturens värld.
En undersökning visar att användarna av elbilar gärna shoppar medan bilen laddas. För många påverkar tillgång till laddning vilken butik man väljer.
”Vi vill vara exakt där kunden vill att vi ska vara. Det vill säga online, i butik eller till och med i hemmet”.
Snart öppnar Stockholm citys ”snabbaste pantmottagning”.
Världens hittills snabbaste laddare har plats för fyra fordon och laddar 100 km räckvidd på tre minuter.
”Med lanseringen av Amazon Prime kan vi ta nästa steg i vårt kunderbjudande”.
Häxans butikskoncept är ett eget litet universum, ett bohemiskt crazy cat lady-hem. Det är också ett koncept som ligger rätt i tiden.
Satsningen är ett led i Ikeas nya strategi. Nu är siktet inställt på en ny typ av städer.
Flera köpcentrum står nu på tur för den nya servicesatsningen.
Kedjan testar ett utökat program som kunderna ska betala för. Ambitionen är att skapa tillit och en trygg relation.
Dagligvarukedjan har inlett ett nytt samarbete där syftet är att bättra på kundernas välbefinnande.
I köpcentrumet öppnar Europas största paketskåp. Här erbjuder man även kundtjänst via en videochat.
Man erbjuder upphämtning, förvaring och hemkörning direkt till kundernas dörr.
Den nätbaserade matbutiken MatHem och apotekskedjan Kronans Apotek inleder ett samarbete.
Kunderna spenderar avsevärt mer i butiken utan produkter. Inom kort växer kedjan med ytterligare enheter.
Med tjänster som inte kan erhållas genom onlineshopping, hoppas man kunna leverera ett mervärde.
Vänta inte på ett normalläge som aldrig kommer – det är hög tid att skapa den nya butiksupplevelsen.
Pandemin har fått många att välja cykel i stället för kollektivtrafik. The Bike hub vill underlätta för cyklister i city.
Kjell & Company öppnar en butik med ett flertal nyheter. Koncept syftar till att komma närmare kunden samt skapa en än bättre köpupplevelse.
”Kan tyckas märkligt att logistikbolag utvecklar den här typen av tjänster”. Det revolutionerar produktionskedjor och minskar klimatavtryck, enligt PostNord.
Walmart adderar tjänster som förenklar vardagen. Nu öppnar kedjan ett hälsocenter som ska öka bekvämligheten och sänka tröskeln till bra vård.
Kedjan erbjuder ett nytt koncept för coworking. "Vi har gått från att vara ett ställe där man köper saker till en miljö där vi hjälper våra kunder att utvecklas".
Bergendahls Food vill komma närmare kunderna i stadskärnorna och lanserar ett koncept med mindre butiker. En matbutik med utbudet av en stormarknad, men med större tillgänglighet och kringtjänster.
Clas Ohlson har nu invigt sin första Lab Store, ett nytt flexibelt och upplevelsebaserat butikskoncept. Till hösten lanseras det även på den svenska marknaden.
När den första butiken öppnade var det många som höjde på ögonbrynen – var är produkterna? Men mottagandet har varit så pass positivt att tre nya butiker nu är på gång. Se bilderna på butiken här!
Onlinebutiken Man of a kind uppgraderar shoppingupplevelsen genom att addera tjänster is sitt erbjudande. "Shoppingen ska vara enkel och inspirerande".
Med en ny kedja inriktad på wellness gör man nu en storsatsning över hela landet. Målet är att skapa en sömlös upplevelse och konkurrera med internationella onlineaktörer.
DogBuddy och Wonderboo introducerar ny hundpassningstjänst där Wonderboos butik på Norrmalmstorg kommer att fungera som en upphämtning och- avlämningsplats för hundar.
Med ett rikstäckande serviceteam bestående av utbildade tekniker vill Granngården kunna hjälpa trädgårdsfantaster. Grannhjälpen är en tjänst som hjälper till med en del av de mindre roliga sysslorna som kommer med en trädgård.
Den fysiska butikens framtida roll diskuteras mer än någonsin. Amerikanska kedjan Staples testar nu om den kan fungera som en mötesplats och mingelyta för mobila professionella yrkesmänniskor.