Senast 2030 blir digitala produktpass obligatoriska inom EU. Så här fungerar det.
Modekedjan tar sina första fysiska steg in på marknaden. Man gör det genom att öppna två butiker.
En del av modekedjans yta förvandlades till Shein-butik. Detta är det första konkreta exemplet på samarbetet.
Kedjan utvecklar sitt second hand-erbjudande. Nu inleds ett test av en marknadsplats online.
Zara, som ägs av spanska Inditex, lanserar en ny plattform för återförsäljning och reparationer.
Den spanska kedjan Zara har öppnat ett nytt teknikladdat flaggskepp. Ytorna har anpassats efter den nya fygitala handeln.
Först ut på den nya paradgatan i den nya destinationen blir spanska modekedjan Zara. Området öppnar i september 2022.
Lågprisinriktade Primark ökar sin etableringstakt. Samtidigt ska man nu implementera en strategi för ökad hållbarhet som innebär ett nytt sätt att göra affärer.
”Om ett par år kommer Kappahls affärsstöd ligga i absolut framkant i vår bransch”, säger VD Elisabeth Peregi.
Monki släpper en ny app som ska stärka varumärkets position i målgruppen – och öka interaktionen.