KappAhl öppnar e-handel i Polen

 

I dag expanderar KappAhl sin e-handel till Polen. Nu blir modekedjan tillgänglig för sina kunder över hela Polen dygnet runt, alla dagar. – Det är kunden som väljer när och hur hon vill shoppa, säger KappAhls marknadsdirektör Joakim Holmstrand. Nu finns KappAhl dygnet runt, alla dagar, även i Polen och därmed på alla våra försäljningsmarknader. KappAhls … (läs mer)




Weekday nominerad för digital pop up

Weekday nominerad för digital pop up

 

Den 4 december avgörs den 25:e upplagan av 100-wattaren, tävlingen som belönar kommunikation som fungerar. Bland de nominerade annonsörerna finns det svenska klädmärket Weekday som tagit pop up-konceptet in i den digitala världen. Det svenska klädmärket Weekday tog i somras pop up-kulturen till en ny nivå genom att ta den analoga pop up-butiken till den … (läs mer)




Gayannonser och Snapchat – nya tider för Banana Republic

 

Modekedjan Banana Republic genomgår en rad förändringar, och den nya inriktningen på modet är bara en av dem. Banana Republic skapades 1978 och rönte då stor uppmärksamhet med sina kollektioner som stilmässigt hade sin grund i omarbetade militärkläder. På den tiden var det en sann pionjär inom detaljhandeln och i dag har kedjan drygt 700 … (läs mer)