Livsstilskedjan har prisats för sitt kreativa sätt att använda musik för att driva verksamheten framåt.
Med en ny festival vill köpcentrumet bidra till att befästa staden som den främsta musikdestinationen i Sverige.
”Framtidens butik handlar om så mycket mer än bara själva produkterna i sig”. Konceptet erbjuder upplevelser och ett sortiment som varieras.
Erbjuder kunderna exklusiva produkter och innovativa upplevelser på plats i butikerna.
Ett nytt koncept kombinerar gaming, musik och content creation. Blir Europas största e-sport- och gaming-arena.
Att musik påverkar stämningar och humör är vi nog alla medvetna om. Nu står det klart att det även påverkar vad vi beställer exempelvis på en restaurang eller köper i en butik.
Kedjan erbjöd en ljudsatt shoppingupplevelse i sitt flaggskepp. Efter att ha beskrivit sitt humör och vad man letade efter strömmade anpassade spellistor i kundernas lurar.
POP UP. I dag rullar Stones in på Selfridges i London. För att uppmärksamma bandets turné No Filter har det klassiska varuhuset byggt om The Corner Shop till en specialavdelning i rockens tecken.
En kombination och överensstämmelse mellan doft, musik och vackra miljöer leder till att kunderna spenderar mer tid i butiken.
Som första köpcentrum har SKHLM utrustats med ett helt unikt soundtrack. Urvalet baseras på den mest populära musiken i närområdet och utgör en sömlös ljudupplevelse i centrumet