Selfridges är en brittisk varuhuskedja. Flaggskeppet på Oxford Street har belönats att antal gånger genom åren för sin förmåga att vara kreativa och för det sätt man lyckas pånyttföda idén bakom vad ett varuhus är.
Selfridges hållbarhetsplan förändrar den egna verksamheten från grunden. Nu testas helt nya affärsmodeller – bland annat uthyrning.
Kedjan berättar nu att man ska öppna en egen permanent biograf i anslutning till butiken. ”Det är en naturlig utveckling av vad vi gör”.
Fendi har tillsammans med varuhuset skapat en butiksyta som speglar några av Roms pärlor. Här smyglanseras också produkter med Fendis Fila-logga i fake news-stil.
Varuhuset Selfridges har lanserat en fontän för dricksvatten. Tanken är att man ska fylla på sin egen flaska i stället för att köpa nya som sedan kasseras.
Varuhuset Selfridges på Oxford Street i London bjuder in till ett evenemang på hög nivå. Både gastronomiskt och sett till platsen för upplevelsen.
POP UP. I dag rullar Stones in på Selfridges i London. För att uppmärksamma bandets turné No Filter har det klassiska varuhuset byggt om The Corner Shop till en specialavdelning i rockens tecken.
LYX ANNO 2018. Selfridges har gjort sin första reklamfilm på 40 år, och det är dessutom den första för bio. Den kommer att visas i London, Manchester och Birmingham under de kommande fem veckorna.
Åtta olika varumärken tar sig an var sitt material. Brittiska Selfridges gör en storsatsning på hållbart mode, det gör avtryck i skyltfönster, butik och sociala medier.
Taket är hetare än någonsin. Nu tävlar hotell och varuhus om att locka mest och flest till sina takterasser. Vi har samlat några av de mest inspirerande exemplen inför årets roof top-säsong
Zara har lanserat en könsneutral kollektion som man döpt till Ungendered. Den är en del av TRG-kollektionen och den innehåller basplagg i framförallt grå och vita toner.
Selfridges är en av de absolut starkast lysande stjärnorna på varuhushimlen under senare år. Nu siktar man själva mot stjärnorna i sin spektakulära julskyltning. Dessutom knyter man an till en global trend inom retail – personalisering.
Kuraterade butiker, modeshowens nya roll och couturens revival. Jobbar du med mode och retail? Här är 10 trender som du verkligen bör ha koll på.
Brittiska Shop Direct menar sig nu ha lanserat detaljhandelns första fullt ut individanpassade hemsida. Algoritmer och big data gör det möjligt att i dagsläget presentera butiken i 1,2 miljoner olika versioner.
Selfridges i London, som anses vara ett av de mest innovativa varuhusen i modern detaljhandel, lyfter just nu fram skandinavisk design i en kampanj kallad Scandi Co-op.