I H&M:s nya butikskoncept bjuder man in till en upplevelse formad av de lokala kvarteren och dess kreativa krafter. Det rör sig framåt i ”the speed of style”.
Eventet 2022 & Beyond fokuserade på framtidens retail och köpcentrum. Bland talarna fanns Ikea, Cake, Portland Design och Chiquelle. Här är insikterna.
Det är tunga tider att vara student med uteblivna fester och skolbal. Klädvarumärket arrangerar därför en virtuell bal via Zoom.
Vilken roll kommer det fysiska rummet att spela i framtidens digitala värld? Det är en av frågorna man söker svar på under årets upplaga av Sweden Urban Arena.
Modeaktören har gjort sig kända för storslagna influencerevent. Nu lanserar man ett nytt koncept, en fest som är tillägnad företagets kunder.
Nu har Sweden Urban Arena 2018 dragit i gång på Stockholm Waterfront. Det är tredje året evenemanget arrangeras.
Framtidens detaljhandel sätts i fokus under ett helt nytt event som siktar på att bli en global mötesplats. Den första upplagan hålls under 2019.
I oktober firar kosmetikvarumärket Sephora att man funnits i landet i 20 år. Man gör det genom att lansera ett tvådagars event som döpts till Sephoria. En unik upplevelse utlovas under evenemanget. Läs mer om det här!
Varuhuset Selfridges på Oxford Street i London bjuder in till ett evenemang på hög nivå. Både gastronomiskt och sett till platsen för upplevelsen.
I dag hålls Completely Retail Marketplace i Münchenbryggeriet på Söder i Stockholm. Eventet är ett samarbete mellan Completely Group och Nordic Council of Shopping Centers.
LYX ANNO 2018. Selfridges har gjort sin första reklamfilm på 40 år, och det är dessutom den första för bio. Den kommer att visas i London, Manchester och Birmingham under de kommande fem veckorna.
Under förmiddagen invigdes World Retail Congress. Spaniens kung Felipe VI är hedersordförande för årets upplaga som officiellt invigdes av premiärminister Mariano Rayoy.
World Retail Congress hålls i Madrid under temat ”Innovate to Win”. Under eventet hålls en retail tour där bland annat Primarks prisade flaggskepp besöks.
Retail Awards är Svensk Handels årliga evenemang. Syftet är att lyfta fram framgångsrika företag, personer och satsningar i handeln. Här är finalisterna.
Sweden Urban Arena, mötesplatsen för köpcentrum, cityhandel, detaljhandel, Food & Beverage samt stads- och platsutveckling, har nu inletts på Stocholm Waterfront Congress Centre. Årets tema är samarbete.
Galleriques är en marknadsplats online för ny design som förenar formgivare och designentusiaster. Helgen 16–17 september arrangerar företaget en designmarknad i Stockholm.
När Zalando arrangerar Bread & Butter räknar man med cirka 30 000 besökare. Men räckvidden är långt mycket större än så tack vare sociala medier och inbjudna influencers.
Det moderna köpcentrumet måste hitta sin nya roll. Det menar ledningen för detta urbana centrum som kommer erbjuda ett brett kulturutbud, men även en surf- och strandvolleyanläggning – inomhus.
Västerhavsveckan växer. Nu deltar ett 100-tal arrangörer från Koster till Kullaberg med aktiviteter för alla åldrar. Köpcentrumet Nordstan finns bland de medverkande.
Visst längtar men efter en 3-D-selfie i extra lyxig belgisk choklad. Det är precis vad denna food tech-startup erbjöd sina kunder i en tillfällig pop up-butik.
Lindex arrangerar "Sveriges största baby shower". Evenemanget hålls på fem olika platser i Sverige i samarbete med Jessica Almenäs, Hannah Widell, Nina Campioni och Amanda Schulman.
Proffsen från världslagen Fnatic och NiP, den senaste VR-tekniken från HTC Vive, drönare och goodiebags. Aktiviteterna är många när Inet bjuder in till festival i butiken i Sisjön.
Bakluckeloppisen i Liljeholmstorget Gallerias garage har blivit en succé med 10 000 besökare per tillfälle. Nu inleder man ett samarbete med Bukowskis som medverkar redan i september.
Köpcentrumet fyller 50 år och firar genom att i slutet av sommaren anordna en egen festival med en rad rikskända artister. Evenemanget är ett sätt att ge något tillbaka till staden.
Ikea vill via en ny typ av pop up-aktivitet i citykärnan uppmana konsumenten att ifrågasätta sättet man ser på mat. Aktiviteten är en del av ett globalt tema som bottnar såväl i Ikeas affärsidé som i insikten om att maten förenar oss.
"Vi ska göra vårt yttersta för att bidra till den folkfest som Eurovision är", säger KappAhls marknadsdirektör Joakim Holmstrand.
I går inleddes Visby Fashion Weekend.
När Crocs firade att man funnits i japan i 10 år gjorde man det med ett spektakulärt drönarprojekt. Skovarumärket byggde en pop up-butik som liknade en varuautomat i jätteformat.