Detaljhandelns trender och utmaningar i fokus

R-eTail Talk sätter fokus på trender och utmaningar i detaljhandeln.

Retail Technology och e-Commerce Expo 2024 lanserar konferensen R-eTail Talk. Eventet arrangeras 29–30 maj 2024 på Kistamässan i Stockholm.

Med en internationell talaruppställning vill man sätta fokus på de senaste trenderna, utmaningarna och innovationerna inom detaljhandeln.

– Vi kommer titta närmare på de trender som branschen senaste året satsat mycket på att adressera. Det innebär AI, hållbarhet, lönsamhet, marknadsplatser, generation Z, tech och retail media, säger konferenschefen Alex Baker.

Fokus på innehållet

Affärschef Jennifer Björk konstaterar att konferensen tar ett stort kliv framåt med sitt fokus på att erbjuda högkvalitativt innehåll.

– Vi är stolta över att kunna bidra till att driva branschen framåt och öka medvetenheten om de senaste utvecklingarna. R-eTail Talk 2024, är en viktig aktör i att forma framtidens handel i Sverige, säger Jennifer Björk.


Några av talarna från programmet
Thomas Noroxe, CEO – Joe & The Juice
Charlotte Munro, Global Product Marketing – Gen AI – booking.com
Adriana Kamjoo, Leasing Director – American Dream
Moses Rashid, Founder & CEO – The Edit LDN
Selina Butterfield-Mashoofie, CFO – Central Co-op
Bård Kvamme, Director – Norrøna
Marie Nygren, VD – Coop
Katrine Lee Larsen, Founder & CVO – Copenhagen Cartel
Susanne Ehnbåge, CEO – Stockmann Group & Lindex