Nu blir Brios träleksaker digitala

Nu blir Brios träleksaker digitala

 

Brio vill bygga sitt varumärke genom att lyfta in leksakerna i en digital värld. En spelapp skapar igenkänning, men i en ny plattform. Nu kombinerar det klassiska leksaksvarumärket underhållning med roligt lärande för de yngsta. Tanken utgår från samma öppna lekfilosofi som med träleksakerna som har varit företagets nyckel till framgång. – När vi nu tar … (läs mer)




Lekmer öppnar fysisk butik

 

Lekmer.se öppnar en 700 kvadratmeter stor outlet i handelsområdet Infra City utanför Stockholm. Lekmer.se öppnar nu en fysisk outletbutik i Infra City. Butikens cirka 700 kvadratmeter rymmer leksaker, barnkläder, barnskor, babyprodukter, bilbarnstolar, barnvagnar, barnsäkerhet och barnsrumsinredning. – Lekmers fysiska outletbutik blir ytterligare en kanal där våra kunder kan nå oss och göra riktiga fynd. I vår outlet … (läs mer)




Hamleys nya flaggskepp tar leken på allvar

 

Den klassiska leksaksbutiken på Regent Street i London har lika många besökare per år som ett större svenskt köpcentrum. Nu har Hamleys öppnat ett nytt flaggskepp i Moskva som erbjuder kunderna nio olika världar att stiga in i. När den klassiska leksaksbutiken Hamleys öppnade 1760 hette den Noah’s Ark. Grundaren William Hamley slog upp dörrarna … (läs mer)




Toys ”R” Us: ”M-handel växer snabbast av våra kanaler”

 

Leksakskedjan Toys ”R” Us ger m-konsumenter rabatter via bland annat Foursquare och Shopkick. Kampanjen, som drogs igång inför Thanksgiving, är en del av en större ansträngning att att satsa på marknadsföring via mobilen.  I satsningen ingår också att man ger kunderna möjlighet att betala via Google Wallet. Med hjälp av eBays Milo och RedLaser – … (läs mer)