”Framtidens butik är mer än bara produkter”

Blank the Hub i Mood Stockholm vill erbjuda något nytt vid varje besök. Utöver ett varierande utbud av varumärken inom mode, inredning och design planeras även musikframträdanden, modevisningar och produktlanseringar.

Blank the Hub har funnits i Mood Stockholm tidigare, men då som pop up-butik. I början av december öppnades konceptet på nytt i köpcentrumet.

Planerar evenemang i butiken

Man planerar nu för ett än större fokus på olika typer av events. Exempelvis musikframträdanden, modevisningar och produktlanseringar.

– Framtidens butik handlar om så mycket mer än bara själva produkterna i sig. Vi ser mycket fram emot att testa oss fram här. Service är också något vi satsar stort på, det personliga mötet i butiken är otroligt viktigt för oss, säger Roger Johansson, ansvarig för etablering och affärsutveckling.

Utbudet och prissättningen i butiken är dynamisk och ändras veckovis baserat på efterfrågan, vilket ska ge besökaren en varierande upplevelse.

Har fyra butiker i nuläget

Bland varumärkena finns bland andra Whyred, Syster P, Kavat, Minus dk, THG interior, Urban Pioneers, Valerie, Ljung, CU Jewelry och Hildebrand.

Blank the Hub har fyra butiker; i Skövde, Växjö, Linköping och Umeå. Förutom butiksyta rymmer lokalen på 450 kvadratmeter i Mood Stockholm även en kaffebar och en loungehörna.