Sociala medier präglar svenskarnas shopping. TikTok är den plattform som ökar snabbast enligt en ny studie.
Nyskapande detaljhandelskoncept, food halls med indie-känsla och lokal anknytning, nya bubblande stadskvarter. Här är fem destinationer väl värda ett besök.
När kunderna nu återvänder till butikerna vill kedjan förlänga besöket och uppmana till nya upptäckter. Så här ska det gå till i det nya butikskonceptet.
Bjuder på inspiration, intervjuer, korta kurser – samt möjlighet att köpa produkterna.
Häxans butikskoncept är ett eget litet universum, ett bohemiskt crazy cat lady-hem. Det är också ett koncept som ligger rätt i tiden.
Adderar digitala kommunikationsytor där man ska dela med sig av kunskap och inspiration.
Ambitionen är att skapa en e-handelsupplevelse som ska vara lika uppslukande som att besöka butiken i verkligheten. Så här ser den ut.
Afound lanserar nu en bildbaserad sökfunktion. Find Your Style använder den senaste tekniken för att matcha inspirationsbilder med produkter.
Whyred satsar på inspirerande digital signage i butik. Den interaktiva skärmen aktiveras automatiskt när en person närmar sig. Med hjälp av mobilen kan kunden ta över skärmen där information, inspiration och shopping väntar.
INNOVATION. Modekedjan H&M har tagit fram en interaktiv och röststyrd spegel. Den digitala spegeln finns i kedjans allra största butik, vid Times Square i New York.