8 av 10 lämnar butiken utan att ha köpt något

 

Oroväckande siffror för den fysiska handeln. Att åtta av tio bara fönstershoppar sägs bero på den nya tidens omnichannel-beteende, men också på att fönstershopping mer och mer blir ett nöje. Brittiska Retail Bulletin anordnade nyligen Omnichannel Summit där den nya tidens detaljhandel diskuterades. I samband med detta sattes fingret på en för många kritisk studie: Åtta av … (läs mer)




Conversion Jam #4 är i gång!

 

Drygt 450 personer med brinnande intresse för konvertering har nu samlats på Musikaliska i Stockholm. Den fjärde upplagan av Conversion Jam har nu startat. Grundaren av Conversionista, John Ekman, hälsade de ca 455 deltagarna välkomna till Musikaliska i Stockholm. Under dagen kommer en rad talare dela med sig av sina erfarenheter kring konvertering. Det vill … (läs mer)




Tre anledningar att ta mobilen på ännu större allvar

 

Mobilen är en viktig kanal, självklart. Det vet ju alla. Men hur viktig den faktiskt är har långt i från alla koll på. En ny undersökning från AOL och University of Virginia, ”How consumers are using mobile”, visar att dess påverkan redan är långt större än vi trott.  Bland annat har man studerat hur mobilen påverkar … (läs mer)




Tv-spelsteknik kartlägger konsumenternas beteende

 

Genom att använda Microsofts rörelsedetektor till Xbox kartläggs hur kunderna agerar vid butikshyllan. Bland annat registreras konverteringsgrad och rörelsemönster. Nintendo har redan tidigare, med sitt spelsystem Wii, visat att tekniken kan användas på andra sätt än för spel. Men nu är det en utveckling av Microsofts produkt som tar tekniken vidare. Man gör det genom … (läs mer)