Meta inlett ett samarbete med Amazon. Tillsammans ska man skapa en friktionsfri shoppingupplevelse.
Forskning visar att onlinekunden trycker på paus i sin köpprocess. Denna viloperiod verkar ha en positiv påverkan på konverteringsgraden.
Peak Performance och Bumbee Labs inleder ett samarbete kring att mäta kundflöden. Ambitionen är att skapa större insikt om flöden i butik och vilka kampanjer som fungerar bäst.
Nästan sju av tio överger sina varukorgar online utan att köpa något. Det kan man se som en katastrofal siffra – eller en möjlighet. Sven Hammar, VD på Apica System, delar med sig av fyra goda råd för en bättre konvertering online.
Testa inte hej vilt. Se till att du har en hypotes först. Det var Michael Agaards budskap under Conversion Jam.
När Adlibris förändrade antalet sökresultat förändrades också försäljningen. Färre resultat gav bäst utfall.
Conversion Jam #4: Se till att få fart på köpprocessen med en knuff!
Hela 160 procents bättre konverteringsgrad på mobila shoppare om sajten är anpassad för mobila enheter.