En ny studie kartlägger hur mycket svenska konsumenter handlar via sociala plattformar.
Sociala medier präglar svenskarnas shopping. TikTok är den plattform som ökar snabbast enligt en ny studie.
Ny data visar att en överväldigande majoritet av konsumenterna kommer göra inköp via sociala medier i år.
Social commerce är ett av detaljhandelns hetaste buzzwords. En av tre konsumenter i Norden har shoppat via sociala medier, enligt en ny undersökning.
Trenden med livestreamad shopping är fortsatt stark. Nu växlar Facebook upp sin satsning på Live Shopping.
För första gången spås nu e-handeln omsätta mer än fysisk handel i ett land.
Försäljningen via sociala medier ökar stadigt. Nu har den den pågående pandemin accelererat utvecklingen rejält.
De har bakgrund inom Google och Starbucks. Med inspiration från Amazon och Instagram bygger de nu en global shoppingcommunity.
Social commerce. Sephora gör det möjligt för kunden att shoppa direkt i flödet på Instagram – utan att behöva lämna appen.
Instagram testar en ny lösning för shopping i appen. Användaren gör hela köpet i appen och får även uppdateringar om leverans. Så här fungerar tjänsten.