Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Retailtrender
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2023
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #16 Retail 2023
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#Instagram

Svenskens shopping mobil och social

Svenskens shopping mobil och social

Svenska konsumenter shoppar med mobilen i högsta hugg. Här är upplevelserna man vill att handeln prioriterar, enligt en färsk studie.
Trender Omnichannel Detaljhandel #retail #youtube #detaljhandel 

Dramatisk säljökning i sociala medier

Dramatisk säljökning i sociala medier

Försäljningen via sociala medier ökar stadigt. Nu har den den pågående pandemin accelererat utvecklingen rejält.
E-handel Konsumentbeteende Sociala medier #socialcommerce #socialamedier #mhandel 

De är störst på Instagram i svensk retail

De är störst på Instagram i svensk retail

En ny undersökning kartlägger hur väl svenska detaljhandelsföretag lyckas på Instagram. Sex av varumärkena utmärker sig som ”best practice” i Sverige.
Sociala medier Detaljhandel Undersökningar #följare #engagemang #Instagram 

Sephora adderar kassa direkt i flödet

Sephora adderar kassa direkt i flödet

Social commerce. Sephora gör det möjligt för kunden att shoppa direkt i flödet på Instagram – utan att behöva lämna appen.
Nyheter E-handel Detaljhandel Sephora #betalningar #Instagram #checkout 

Premiär för Gina Tricots live stream shopping

Premiär för Gina Tricots live stream shopping

Livestreaming är en växande trend. Gina Tricot genomför i dag sitt första Live Video Shopping-event.
Kundupplevelser Mode Omnichannel Gina Tricot #Instagram #livestreaming #modekedjor 

Nio av tio köper från varumärken man följer

Nio av tio köper från varumärken man följer

Konsumenter som engagerar sig i varumärken vill handla från dem. Nio av tio köper varor eller tjänster från varumärken de följer i sociala kanaler.
Sociala medier Konsumentbeteende Undersökningar #youtube #socialamedier #roi 

Influerare påverkar varannat Gen Z-köp

Influerare påverkar varannat Gen Z-köp

Närmare hälften av konsumenterna i generation Z har tagit ett köpbeslut som påverkats av influerare – avsevärt fler än genomsnittet. Det visar en ny studie.
Undersökningar Detaljhandel Pro #Facebook #Instagram #influerare 

Instagram öppnar butik

Instagram öppnar butik

Butikskedjan inleder ett samarbete med Instagram. I en pop up-butik i kedjans flaggskepp ska man presentera ett kuraterat urval av varumärken.
Detaljhandel Nyheter Pro #kuraterad retail #samarbeten #Instagram 

Så fungerar nya Instagram Checkout

Så fungerar nya Instagram Checkout

Instagram testar en ny lösning för shopping i appen. Användaren gör hela köpet i appen och får även uppdateringar om leverans. Så här fungerar tjänsten.
M-handel Detaljhandel Sociala medier #e-handel #onlinehandel #socialcommerce 

E-handelns tyngsta trender 2019

E-handelns tyngsta trender 2019

E-handeln fortsätter att öka och utvecklas med ny teknik, fygitala butiker och hypersnabba leveranser. Vi har sammanställt tio trender som tar nätshoppingen in i den nya tidens detaljhandel. 
E-handel Detaljhandel Pro Shopify #Facebook #Snapchat #Instagram 

Variation med pop ups i butiken

Variation med pop ups i butiken

Pop up-butiker i butiken. Det är varumärkets recept för att skapa variation och nya upplevelser. Efter en tids testande lanserar man nu strategin på bred front i fler butiker.
Nya butiker Pro Butikskoncept Coqui Coqui Club Monaco Buff #pop ups #detaljhandel #streaming 

Instaupplevelser med Ashley Longshore

Instaupplevelser med Ashley Longshore

Bergdorf Goodman i New York har förvandlat ett café till en helt ny kundupplevelse. Inredningen – och vissa delar av menyn – har fått en rejäl Instavänlig makeover av konstnären Ashley Longshore.
Internationellt Design Kundupplevelser #konst #varuhus #New York 

Less is more för Asos på Instagram

Less is more för Asos på Instagram

Marknadsföring via Instagram Stories fungerar mycket bra enligt engelska Asos. Nu minskar man sin medieinvesteringar efter att ha funnit ett fungerande recept.
Omnichannel M-handel Pro Asos #storbritannien #instagram shopping #kommunikation 

Butterick’s testar Instagram Shopping

Butterick’s testar Instagram Shopping

Butterick’s Leco har varit verksamma i 115 år, med både fysiska butiker samt online- och grossistverksamhet. Nu tar företaget nästa steg och kopplar på den efterfrågade nya tjänsten Instagram Shopping.
Pro E-handel Sociala medier Butterick´s #instagram shopping #Instagram #skämtartiklar 

Missguided speglar sin värld i Bluewater

Missguided speglar sin värld i Bluewater

Modevarumärket Missguided har öppnat sin andra fysiska butik. Det är en upplevelse fylld av driven visual merchandising, spegeltrick och Instavänliga scener.
Butikskoncept Pro Köpcentrum Missguided #design #online to offline #Instagram 

Gen X mer fast i sociala medier än millennials

Gen X mer fast i sociala medier än millennials

Millennials är fast i sociala medier. Det är ju sen gammalt. Trodde vi ja, nu visar en undersökning att de riktiga storanvändarna finns bland generation X. Så här når du dem.
Sociala medier Undersökningar Konsumentbeteende Facebook #gen x #millennials #sökordsoptimering 

Lensway testar influencer marketing

Lensway testar influencer marketing

Pro Nyheter Varumärken Lensway #Instagram 

Så får Instagram fart på köpbesluten

Så får Instagram fart på köpbesluten

Instagrameffekten sveper över branschen. Kanalen har visat sig vara en källa till inspiration för såväl kunder som företag inom detaljhandeln.
Pro Trender Mode #Instagram 

Lindex lanserar Instagram Shop

Lindex lanserar Instagram Shop

Lindex introducerar nu en specifik shop för Instagram. Företagets 140 000 följare kan därmed handla direkt från appen.
Ny teknik E-handel M-handel Lindex #Instagram 

10 tankar om annonsering via Instagram

10 tankar om annonsering via Instagram

Nu har det gått ett halvår sedan det blev möjligt att annonsera via Instagram. Här är tio reflektioner och tankar kring hur man uppnår mesta möjliga effekt i kanalen.
Sociala medier Pro Nyheter #Instagram #annonsering 

Kunden vill ha bättre skärmupplevelser, personalisering och social shopping

Kunden vill ha bättre skärmupplevelser, personalisering och social shopping.
Pro Trender Internationellt #Instagram #Facebook #Sociala medier 

Nilson Shoes jobbar barfota

Den 21 maj är det "barfotadagen" - ONE DAY WITHOUT SHOES. En dag som uppmärksammar alla barn som lever i en vardag utan skor. Därför kommer personalen i utvalda Nilson Shoes-butiker jobba barfota under dagen.
Pro Nyheter Sociala medier Nilson Shoes #Välgörenhet i handeln #manifestation #Nilson Shoes 

Lidl startar Instagram-kampanj

Med hjälp av Instagram startar livsmedelskedjan Lidl sin butiksstafett i dag. Stafetten kommer att pågå under hela 2015.
Pro Nyheter Sociala medier Lidl #Instagram #lidl sverige #sociala medier i handeln 

Här genererar Instagram 40 procent av försäljningen

Omnichannel Pro Trender #Intagram retail #Instagram #Second hand 

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Senaste artiklarna

  • Här är de största last mile-utmaningarna
  • Ikea i samarbetar med Annie Leibovitz
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Kedjan bjuder nattarbetare på nyttig mat
  • Kronans rekryterar till nyckelroller
  • Snabb omprofilering för Doz Apotek
  • H&M:s butik blir experimentell studio

Nytt om butik

  • H&M:s butik blir experimentell studio
  • Här öppnar City Gross ny butik
  • Rent the Runway i samarbete med Amazon
  • Kraftig säljökning i uppdaterade butiker
  • Whole Foods öppnade i finansdistriktet
  • Expansiv second hand öppnar i Brooklyn

Nytt om karriär

  • Kronans rekryterar till nyckelroller
  • Stadsutveckling med innehåll i fokus
  • Tiger of Sweden utser ny kommersiell chef
  • Ny marknadsdirektör på City Gross
  • Hanna Graflund Sleyman ny VD på Kicks Group

Nytt om köpcentrum

  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Köpcentrum bjuder på filmvisningar
  • Stockmann testar nytt koncept i köpcentrum
  • Ny hyresgäst klar för Kronprinsen
  • H&M bygger ut och adderar koncept
  • Här växer Lagerhaus i köpcentrumet

Måsteläsning

  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • ”Sluta bygga städer för bilar”
  • H&M tar steget in i metaversum
  • Därför lämnar sex av tio e-butiken utan köp
  • Detta är fördelarna med kassalös butik
  • Nike hyllar basketkulturen med nytt koncept

12 kundbehov att tillgodose 2023

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

Nio insikter om den nya digitala kunden

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Generation Z

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • Här är de största last mile-utmaningarna
  • Ikea i samarbetar med Annie Leibovitz
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Kedjan bjuder nattarbetare på nyttig mat
  • Kronans rekryterar till nyckelroller
  • Snabb omprofilering för Doz Apotek
  • H&M:s butik blir experimentell studio
  • Ikea fyller 80 år – tävlar ut designklassiker
  • ”Sluta bygga städer för bilar”
  • Fortsatt nedgång för e-handeln
  • Stadsutveckling med innehåll i fokus
  • Här öppnar City Gross ny butik
  • Rent the Runway i samarbete med Amazon
  • Köpcentrum bjuder på filmvisningar
  • Kraftig säljökning i uppdaterade butiker
  • Tiger of Sweden utser ny kommersiell chef
  • Whole Foods öppnade i finansdistriktet
  • Stockmann testar nytt koncept i köpcentrum
  • Ny hyresgäst klar för Kronprinsen
  • Kortade ledtider med AI-assistenter
  • Ny marknadsdirektör på City Gross
  • Expansiv second hand öppnar i Brooklyn
  • Supersnabb laddning i Lidls nya stationer
  • H&M bygger ut och adderar koncept
  • Cirkulär pop up vid polcirkeln
  • Hanna Graflund Sleyman ny VD på Kicks Group
  • Familjen öppnar nytt second hand-koncept
  • Hon ska ansvara för stadsutveckling
  • Willys öppnar i stadsdelscentrum
  • Mercedes bygger nätverk av laddstationer

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2023 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v565