Svenska konsumenter shoppar med mobilen i högsta hugg. Här är upplevelserna man vill att handeln prioriterar, enligt en färsk studie.
Försäljningen via sociala medier ökar stadigt. Nu har den den pågående pandemin accelererat utvecklingen rejält.
En ny undersökning kartlägger hur väl svenska detaljhandelsföretag lyckas på Instagram. Sex av varumärkena utmärker sig som ”best practice” i Sverige.
Social commerce. Sephora gör det möjligt för kunden att shoppa direkt i flödet på Instagram – utan att behöva lämna appen.
Livestreaming är en växande trend. Gina Tricot genomför i dag sitt första Live Video Shopping-event.
Konsumenter som engagerar sig i varumärken vill handla från dem. Nio av tio köper varor eller tjänster från varumärken de följer i sociala kanaler.
Närmare hälften av konsumenterna i generation Z har tagit ett köpbeslut som påverkats av influerare – avsevärt fler än genomsnittet. Det visar en ny studie.
Butikskedjan inleder ett samarbete med Instagram. I en pop up-butik i kedjans flaggskepp ska man presentera ett kuraterat urval av varumärken.
Instagram testar en ny lösning för shopping i appen. Användaren gör hela köpet i appen och får även uppdateringar om leverans. Så här fungerar tjänsten.
E-handeln fortsätter att öka och utvecklas med ny teknik, fygitala butiker och hypersnabba leveranser. Vi har sammanställt tio trender som tar nätshoppingen in i den nya tidens detaljhandel.