Facebook gör Messenger till app för shopping

 

Facebook berättade under sin årliga utvecklingskonferens att man nu gör appen Messenger till en plattform även för shopping. Tanken är att man ska kunna kontakta detaljhandelsföretagen vid eller inför ett köp och få svar direkt. När du lägger en order hos medverkande varumärken kommer e-butiken automatiskt erbjuda dig en möjlighet att få information och uppdateringar om … (läs mer)




Ny studie: Åtta av tio kontaktar kundtjänst via Facebook

 

Glöm kundtjänst via telefon, nu är det sociala medier som gäller. Facebook, Twitter och andra sociala medier. Det är nyckeln för den som vill lyckas med sin kundstrategi. Det visar en ny undersökning. Det är ACCENT Marketing Services som gjort studien “Customer Engagement and Today’s Consumer”. Den stora slutsatsen är att sättet kunderna söker kontakt … (läs mer)




Pinterest genererar avsevärt högre snittköp än Facebook

 

Sociala medier leder till försäljning i detaljhandeln. Det kommer inte som någon chock, men nu finns det siffror som visar hur mycket klirr i kassan det genererar. Javelin Strategy & Research har i en undersökning kartlagt beteendet hos amerikanska konsumenter. Det visar sig att tolv procent av användarna av sociala medier har köpt fysiska produkter efter att … (läs mer)




Detaljhandelskedja bland de allra starkaste på Facebook

 

Nya mätningar visar vilka varumärken som lyckas bäst på Facebook. Bland de mest framgångsrika finns två av världens största detaljhandelskedjor. I Fathom Analytics nya Relationship Quality Index listas de varumärken som är högst rankade på Facebook. Vanligtvis är detta lika med de varumärken som har flest gillare. I det här fall tar Fathom Analytics dock … (läs mer)