
Influerare påverkar varannat Gen Z-köp
Närmare hälften av konsumenterna i generation Z har tagit ett köpbeslut som påverkats av influerare – avsevärt fler än genomsnittet. Det visar en ny studie.
Närmare hälften av konsumenterna i generation Z har tagit ett köpbeslut som påverkats av influerare – avsevärt fler än genomsnittet. Det visar en ny studie.
E-handeln fortsätter att öka och utvecklas med ny teknik, fygitala butiker och hypersnabba leveranser. Vi har sammanställt tio trender som tar nätshoppingen in i den nya tidens detaljhandel.
Man har drygt sex miljoner följare i sociala medier. Det innebär helt nya förutsättningar när denna pure player nu ger sig in i den fysiska köpcentrumvärlden.
Det finns stora mängder kunskap om stil och passform inom företaget. När nu Levi’s storsatsar på e-handel vill man dela med sig av detta. Man gör det via en chatbot som ger personaliserade upplevelser.
Millennials är fast i sociala medier. Det är ju sen gammalt. Trodde vi ja, nu visar en undersökning att de riktiga storanvändarna finns bland generation X. Så här når du dem.
Under nästa månad kommer Facebook inleda tester med videoklipp som är shoppingbara.
Är det okej för en lanthandlare att göra reklam för en närproducerad folköl på sin Facebooksida? ja, säger Växjö kommun.
Kunden vill ha bättre skärmupplevelser, personalisering och social shopping.
Facebook berättade under sin årliga utvecklingskonferens att man nu gör appen Messenger till en plattform även för shopping. Tanken är att man ska kunna kontakta detaljhandelsföretagen vid eller inför ett köp och få svar direkt. När du lägger en order hos medverkande varumärken kommer e-butiken automatiskt erbjuda dig en möjlighet att få information och uppdateringar om … (läs mer)
Glöm kundtjänst via telefon, nu är det sociala medier som gäller. Facebook, Twitter och andra sociala medier. Det är nyckeln för den som vill lyckas med sin kundstrategi. Det visar en ny undersökning. Det är ACCENT Marketing Services som gjort studien “Customer Engagement and Today’s Consumer”. Den stora slutsatsen är att sättet kunderna söker kontakt … (läs mer)
Sociala medier leder till försäljning i detaljhandeln. Det kommer inte som någon chock, men nu finns det siffror som visar hur mycket klirr i kassan det genererar. Javelin Strategy & Research har i en undersökning kartlagt beteendet hos amerikanska konsumenter. Det visar sig att tolv procent av användarna av sociala medier har köpt fysiska produkter efter att … (läs mer)
I boken I’ll Have What She’s Having beskriver författaren Mark Earls hur påverkade vårt beteende är av hur andra agerar. Trots att vi anser oss ta egna beslut är de i praktiken oftast en produkt av den stora massans beteenden och åsikter. Den övergripande tesen i boken är att människan är en social varelse, och … (läs mer)
Nya mätningar visar vilka varumärken som lyckas bäst på Facebook. Bland de mest framgångsrika finns två av världens största detaljhandelskedjor. I Fathom Analytics nya Relationship Quality Index listas de varumärken som är högst rankade på Facebook. Vanligtvis är detta lika med de varumärken som har flest gillare. I det här fall tar Fathom Analytics dock … (läs mer)
Gary Vaynerchuk, mannen bakom omtalade winelibrary.com, har bättre koll på sociala medier och den nya tidens kommunikation än de flesta. Här är hans spaning inför 2012. Här kan du se Garys film. Spara artikel