Lågpriskedjan satsar på ett helt nytt sortiment inom inredning. Inför lanseringen har man tagit fram ett inspirationsmagasin.
Personalisering avgörande för digital marknadsföring. Svenskarna vill se budskap kopplade till sina behov. Det visar ett pågående forskningsprojekt.
En ny undersökning kartlägger hur väl svenska detaljhandelsföretag lyckas på Instagram. Sex av varumärkena utmärker sig som ”best practice” i Sverige.
Unibail-Rodamco-Westfield rekryterar fem nya medarbetare till marknadsavdelningen.
Lidl Sverige rekryterar Niclas Haglund. Han kommer närmast från Ica Sverige och tar rollen som konceptdesigner, Art Director och projektledare på Lidl.
Ambitionen är att uppmärksamma framgångsrikt arbete med SEO inom näthandeln. Det nyinstiftade priset har listat de 100 mest synliga e-butikerna. Här är hela listan på nominerade.
Brittiska modekedjan River Island vill i sin kampanj #ThisIsFamily visa upp familjer bortom den stereotyp vi är vana vid. Annonsen är en uppföljning av kampanjen Labels are for Clothes.