River Island går bortom stereotypen

  LÄSTID: 1 MINUT

Brittiska modekedjan River Island vill i sin kampanj #ThisIsFamily visa upp familjer bortom den stereotyp vi är vana vid. Annonsen är en uppföljning av kampanjen Labels are for Clothes.

Den traditionella kärnfamiljen är inte lika vanlig som den har varit. Men River Island menar att detta sällan speglas i varumärkens kommunikation – vilket man vill ändra på.

Inför kampanjen har man tagit fram bilder som visar kärlek och omtanke, oavsett hur familjen är sammansatt.

Källa: DesignTaxi, foto: River Island.


Läs även: Kvinnors rättigheter i fokus hos Body Shop



River Island 5


Världens första augmented audio cinema

Världens första augmented audio cinema

  Kundupplevelser 326 Ny teknik 502 Nyheter 3745 Pro 4543
Den första kommersiella biografen med Flexound Augmented Audio öppnar i dag, 15 februari. Den första biografen som erbjuder upplevelsen finns i Norden.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Analys via VR gav ökad försäljning

Analys via VR gav ökad försäljning

  Detaljhandel 120 Nyheter 3745 Ny teknik 502 Visual Merchandising 169
Varumärket ökade försäljningen med 18 procent efter att ha använt virtual reality i sina analyser. Detta efter att kundens beteende hade studerats i den virtuella butiken. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Startups och innovationer i ny lounge

Startups och innovationer i ny lounge

  Detaljhandel 120 E-handel 942 Nyheter 3745
Under D-Congress i Göteborg lanserar Wellstreet och Svensk Digital Handel ett nytt forum för startups. Ambitionen är att uppmuntra till nya innovationer inom handeln. 
Chanel bygger ut butik i Stockholm

Chanel bygger ut butik i Stockholm

  Detaljhandel 120 Nyheter 3745 Cityhandel 280 Mode 388
Under hösten 2019 ska den nuvarande Chanelbutiken på Birger Jarlsgatan i Stockholm byggas ut med ytterligare 300 kvadratmeter. Totalytan blir då 500 kvadrat.
De är Sveriges bästa 7-Elevenhandlare

De är Sveriges bästa 7-Elevenhandlare

  Karriär 318 Nyheter 3745
Under Reitans Riksmöte delas ett flertal priser ut. Madelene Wessman Lundholm och Tobias Nelson utsågs till Årets köpmän inom 7-Eleven i Sverige.
Ny HR-direktör på Avensia

Ny HR-direktör på Avensia

  E-handel 942 Nyheter 3745 Personer 328 Karriär 318
Åsa Afshari är nytillträdd HR-direktör på Avensia, verksamma inom digital handel. Nu senast kommer hon från tjänsten som HR-chef på Ikea IT.
Kvinnors rättigheter i fokus hos The Body Shop

Kvinnors rättigheter i fokus hos The Body Shop

  Pro 4543 Hållbarhet 228 Nyheter 3745 Varumärken 269
The Body Shop gör det möjligt för sina kunder att bidra till kvinnors rättigheter. Företaget ser det som en självklarhet att vara en positiv kraft i samhället.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

  Design 325 Nyheter 3745 Butikskoncept 818 Visual Merchandising 169
Svensk design, mer shopping och lyxigt fika. Birka Cruises har invigt sitt nya upplevelsedäck
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny marknadschef på LloydsApotek

Ny marknadschef på LloydsApotek

  Nyheter 3745 Personer 328 Karriär 318
Annelie Söderberg har rekryterats som marknadschef på LloydsApotek. Hennes främsta fokus blir att utveckla och tydliggöra företagets marknadsposition.
Foot Locker investerar i marknadsplats

Foot Locker investerar i marknadsplats

  Nyheter 3745 E-handel 942 Internationellt 1332 Pro 4543
Foot Locker går in som minoritetsägare i marknadsplats online. De två företagen ska kombinera sina erbjudanden i såväl fysiska som digitala kanaler.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Vigårda öppnar mötesplats i Västerås

Vigårda öppnar mötesplats i Västerås

  Cityhandel 280 Personer 328 Nyheter 3745 Köpcentrum 667
Nu fortsätter Vigårda sin expansion och öppnar en restaurang med bar i centrala Västerås.
KappAhl lanserar nytt koncept

KappAhl lanserar nytt koncept

  Butikskoncept 818 Detaljhandel 120 Nyheter 3745 Mode 388
Den 28 februari lanserar KappAhl ett nytt butikskoncept. Då premiäröppnar barnbutiken KappAhl Kids i Ringen på Södermalm i Stockholm.
Franskt mode till Bibliotekstan

Franskt mode till Bibliotekstan

  Mode 388 Cityhandel 280 Nya butiker 1196 Nyheter 3745
Det franska modevarumärket Maje öppnar i maj sin första fristående konceptbutik i Skandinavien.
Offensiv strategi för McDonald’s

Offensiv strategi för McDonald’s

  Pro 4543 Nya butiker 1196 Nyheter 3745
Under de kommande fem åren ska McDonald’s i Sverige växa med 30–40 restauranger. Här öppnar man i år.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Fler produkter och tjänster från Brandless

Fler produkter och tjänster från Brandless

  Nyheter 3745 Pro 4543 Hållbarhet 228 Produktutveckling 304
Brandless skapar sitt sortiment tillsammans med sin community. Nu utökar man utbudet av produkter och tjänster.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Gant öppnar nytt flaggskepp

Gant öppnar nytt flaggskepp

  Cityhandel 280 Mode 388 Nyheter 3745 Nya butiker 1196
Under våren öppnar Gant en flaggskeppsbutik i korsningen Fredsgatan och Södra Hamngatan, mitt i centrala Göteborg.
Gate46 rekryterar och startar affärsområde

Gate46 rekryterar och startar affärsområde

  Köpcentrum 667 Mode 388 Personer 328 Nyheter 3745
Gate46 rekryterar Mikael Bruun, tidigare Lease Manager på H&M Group, som ansvarig för det nya affärsområdet Global Expansion Management.
Här är Sveriges bästa Pressbyråhandlare

Här är Sveriges bästa Pressbyråhandlare

  Nyheter 3745 Personer 328 Karriär 318
"Här har vi en riktigt hängiven köpman! Sandra är kreativ, omtänksam, unik och en glädjespridare". Årets köpman inom Pressbyrån har utsetts.
Ny hållbarhetsdirektör på Axel Johnson

Ny hållbarhetsdirektör på Axel Johnson

  Personer 328 Karriär 318 Nyheter 3745
David Salsbäck har utnämnts till ny kommunikations- och hållbarhetsdirektör på Axel Johnson. Han kommer närmast från Bonnier.