MatHem grundades av Tomas och Karolin Kull för att förenkla människors vardag genom en snabb och enkel tjänst, med det största utbudet av varor som levereras hem till dörren.

Verksamheten finns i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö med närliggande orter. MatHem äger hela distributionskedjan från beställning och lager till kylbilar för leverans till kundernas dörr.


Nya namn i SDH–styrelse

 

Mathem och Nestlé/Nespresso blir medlemmar i Svensk Digital Handel. Tomas Kull, Vd och grundare för Mathem, och Therese Reuterswärd, E-Business Manager på Nestlé/Nespresso, kliver in i Svensk Digital Handels styrelse.




Besöket i matbutiken allt mer digitalt

Besöket i matbutiken allt mer digitalt

 

Inköpen av dagligvaroror influeras och påverkas allt mer av den nya digitala tekniken. Sex av tio svenskar, 58 procent, anger att de använder sig av digitala hjälpmedel inför eller under inköp av dagligvaror. Det visar en ny studie om digitala och mobila köpbeteenden i dagligvaruhandeln av HUI Research på uppdrag av Visma Retail. Väl inne i … (läs mer)




Årets första jordgubbar sålda – för 1001 kronor

 

I går eftermiddag, 20 april, såldes årets första skörd av svenska jordgubbar på auktion. Skörden var liten, och därav ett saftigt pris för en ask jordgubbar. Odlaren Lars Jacobsen är chockad över summan jordgubbarna såldes för i år. I fjol var skörden större och då kostade en ask 175 kronor. I år gick de för 1001 kronor … (läs mer)