MatHem rekryterar till ledningsgruppen

 

Julia Lindberg och Johan Gertell.

Ledningsgruppen utökas med Julia Lindberg i rollen som Chief Category Officer med ansvar för inköp och sortiment, samt med Johan Gertell i rollen som Chief Business Development Officer med ansvar för affärsutveckling.

Julia kommer till MatHem från rollen som CEO på bageriföretaget La Lorraine Sweden-Nybergs Bageri samt General Manager på La Lorraine Finland och Norway.

Dessförinnan arbetade hon på Unilever, där hon bland annat var Category and Customer Director, samt på Procter & Gamble där hon bland annat var ansvarig för alla Coop-kunder i Norden.

Ska ansvara inköp och sortiment

På MatHem kommer Julia att ansvara för och utveckla MatHems inköps- och sortimentsorganisation.

– Efter många år inom leverantörsledet känns det som ett naturligt kliv över till retailsidan. MatHem tilltalar mig med sin moderna digitala distributionskanal och höga förändringstakt, så valet var enkelt, säger Julia Lindberg.

Johan Gertell har lång erfarenhet av affärsutveckling av digitala tjänster. Bland annat var han en av grundarna av internetbolaget 13th Lab som förvärvades av Facebook 2014, samt av mjukvaruföretaget Kenet Works, som förvärvades av Yahoo! under 2006.

Han är i dag Chief Marketing Officer och Chief Digital Officer på Randstad. Dessförinnan hade han ett antal roller på mobiloperatören 3, senast som VP Digital Channels.

Driver på ett förändrat kundbeteende

Johan kommer att ansvara för MatHems affärsutveckling.

– Jag har länge varit intresserad av branschen och av hur MatHem driver både kundupplevelsen och ett förändrat kundbeteende. Jag hoppas att jag med min erfarenhet och mitt driv kan bidra till att MatHem tar nästa steg i sin tillväxtresa och uppfyller den enorma potential som redan finns i bolaget, säger Johan Gertell.

Både tillträder sina roller på MatHem efter sommaren.