Snabbmatskedjan Subway vill överträffa sina gästers förväntningar med nytt koncept.
Med fokus på avslappnad stämning och snabb service erbjuder konceptet norrländsk fast food i premiumsegmentet.
Det vattnas i munnen på kedjans hardcore fans. Ett unikt drop av en sällsynt sås ska öka användningen av McDonald's app.
Kunderna kan numera köpa med sig pizza i lågprisbutiken – tillagad av en robot.
Restaurangen var den första McDonald's-restaurangen i Sverige när den öppnade 1973. Läs mer om varför man nu har valt att stänga den.
I dag öppnar kedjan en ny restaurang. Det är startskottet för en större expansionsresa, man lanserar även en lösning som minskar matsvinnet markant.
Under våren kommer medarbetare från McDonald’s 200 restauranger över hela Sverige att ge sig ut i naturen och plogga.
Under de kommande fem åren ska McDonald’s i Sverige växa med 30–40 restauranger. Här öppnar man i år.
I helgen öppnade en ny storsatsning – närmare bestämt en fast slow food-restaurang med inspiration från Medelhavet. Konceptet bygger på lokalproducerade ekologiska varor och ny teknik.
Under gårdagen öppnade McDonald’s ett nytt flaggskepp som inte liknar något man gjort hittills. Här tas kundupplevelser och energieffektivitet till nya nivåer.
Det nya köpcentrumet mixar boende med shopping och upplevelser. Man utlovar dessutom ett mixat food & beverage-erbjudande i en spektakulär miljö.
Förutom hundratals nya restauranger inför man nu bordsservering och hemleveranser. "Vi gör betydande investeringar", säger koncernchef Christer Åberg.
I början av februari öppnar konceptet American Take Away i centrala Falun. Här erbjuder man amerikansk snabbmat – men bara för take away.
Snabbmatskedjan lanserar ett uppdaterat koncept med som anpassats för den digitala konsumentens vanor. Tolv enheter ska nu testas och utvärderas.
Tävlingen lyfter fram kreativa, ansvarstagande och nyskapande företag som driver utvecklingen framåt. Bland vinnarna finns Holy Greens och The Plant.
Den 7 mars öppnar Salads & Stuff hos Urban Deli på Sveavägen i Stockholm. Konceptet lanseras som ett alternativ till traditionell snabbmat.