Citycon uppdaterar varumärkets identitet. Ambitionen är att återspegla nordisk design under devisen "Creating cities full of life".
”Vi gör jorden till vår enda aktieägare. Jag är helt seriös när det gäller att rädda den här planeten”, säger Yvon Chouinard, grundare av Patagonia.
Ambitionen är att demokratisera sportmode – och inspirera till ett mer aktivt liv. I kampanjen medverkar bland andra fitnessikonen Jane Fonda.
Sveriges mest hållbara varumärken utsetts. Årets lista innehåller en nykomling – företaget rankas som nummer fyra av 410 listade varumärken.
Personalisering avgörande för digital marknadsföring. Svenskarna vill se budskap kopplade till sina behov. Det visar ett pågående forskningsprojekt.
Konsumenter tar allt mer hänsyn till hälso- och säkerhetsaspekter i sina köpbeslut. Detta enligt en ny studie som också sätter fokus på löften och värderingar.
Bolist-kedjan har tagit fram ett nytt butikskoncept. Dessutom har man putsat på sin payoff.
Designtorget öppnar en ny fysisk butik där man erbjuder ett kuraterat sortiment som speglar vad varumärket står för.
Öppnar butik då man är övertygad om att kunna erbjuda det som krävs – en stark köpupplevelse.
En ny rapport kartlägger vilka faktorer som är mest avgörande vid ett köpbeslut. Här är det svenskarna menar är allra viktigast.
En ny undersökning visar att det finns stora möjligheter för varumärkesbygge inom frukt och grönt.
”Om ett par år kommer Kappahls affärsstöd ligga i absolut framkant i vår bransch”, säger VD Elisabeth Peregi.
Häxans butikskoncept är ett eget litet universum, ett bohemiskt crazy cat lady-hem. Det är också ett koncept som ligger rätt i tiden.
Hundratusentals passerar detta nya spektakulära showroom dagligen. Man kallar butiken för världens största billboard.
Varumärket avslutar samarbetet med flera etablerade kedjor. ”Rör sig snabbt för att stärka varumärket.”
Forskare kartlägger svenskarnas attityder gentemot Amazon. Resultatet tyder på en signifikant förändring.
Konsumenter vill att varumärken kommunicerar – även om man verkar i en kategori som inte verkar så relevant i dessa coronatider. Så här vill man ha det.
Coops Änglamark är Sveriges grönaste varumärke. Detta enligt en färsk ranking som genomförts årligen sedan 2008.
Axfoods egna nätapotek Apohem tar ett större grepp om kundernas hälsa och välmående. Man gör det med en ny sajt och ny varumärkesplattform.
Volvo är fortfarande det mest positivt omtalade varumärket i Sverige. Men med på topplistan finns tre aktörer inom retail.
Fastighets AB L E Lundberg utökar ledningsgruppen med ytterligare person. Lisa Lundh, marknads- och kommunikationschef, har tagit plats i ledningen.
Caliroots samarbetar med det klassiska italienska varumärket Ellesse. Detta med en kollektion designad åt resenären som ”gillar att färdas mysigt och i stil”.
En grupp forskare har tagit fram en modell för varumärkens ”coolness”. Den består av en skala uppbyggd av tio egenskaper. Modellen är central för alla som vill utveckla sina varumärken, menar man.
Profiler från Svea och Gant lanserar nytt varumärke. Inriktningen är modern unisex-streetwear.
Tretorn gör en stor satsning med fokus på att stärka upplevelsen kring varumärket. Ett nytt team ska integrera produktutveckling, design och marknadsföring.
Veronika Löfström har utsetts till HR-direktör för Kronans Apotek. Veronika kommer närmast från tjänsten som tillförordnad HR-chef för Circle K.
KAMPANJER. I år firar Lidl 15 år i Sverige. Kedjan har i dag bäst omsättningsutveckling i branschen och siktar på att ta ytterligare marknadsandelar. Bland annat genom det nya kommunikationskonceptet, ”Allt annat är olidligt”.
Varumärket Tommy Hilfiger, som ägs av PVH Corp., har inlett ett samarbete med Alex Pall och Andrew (Drew) Taggart. Mer kända som The Chainsmokers.
I Apotek Hjärtats nya podcast, Hjärtats gäster, bjuder chefsapotekare Annika Svedberg in olika experter för att prata om intressanta ämnen knutna till hälsa och välbefinnande.
Byggvaruhuset Bauhaus har gett Abby Norm & Priest PR i uppdrag att ta fram en helt ny budskapsplattform mot företagskunder.