Dagligvarukedjan Lidl släpper, tillsammans med två konstnärer, en posterkollektion.
Nu är varumärket satt för den nya marknaden. Under namnet Lykli siktar man på att skapa destinationer som utgör en samlingspunkt för lokalsamhället.
Vad gör ett varumärke hett? Hur behåller man sin coolhetsfaktor i dagens snabbt föränderliga värld? Här är några avgörande ingredienser.
Amazon har för första gången tagit sig in i toppskiktet på svenskarnas lista av favoritföretag i e-handeln.
Citycon uppdaterar varumärkets identitet. Ambitionen är att återspegla nordisk design under devisen "Creating cities full of life".
”Vi gör jorden till vår enda aktieägare. Jag är helt seriös när det gäller att rädda den här planeten”, säger Yvon Chouinard, grundare av Patagonia.
Ambitionen är att demokratisera sportmode – och inspirera till ett mer aktivt liv. I kampanjen medverkar bland andra fitnessikonen Jane Fonda.
Sveriges mest hållbara varumärken utsetts. Årets lista innehåller en nykomling – företaget rankas som nummer fyra av 410 listade varumärken.
Personalisering avgörande för digital marknadsföring. Svenskarna vill se budskap kopplade till sina behov. Det visar ett pågående forskningsprojekt.
Konsumenter tar allt mer hänsyn till hälso- och säkerhetsaspekter i sina köpbeslut. Detta enligt en ny studie som också sätter fokus på löften och värderingar.