Varumärket avslutar samarbetet med flera etablerade kedjor. ”Rör sig snabbt för att stärka varumärket.”
Forskare kartlägger svenskarnas attityder gentemot Amazon. Resultatet tyder på en signifikant förändring.
Konsumenter vill att varumärken kommunicerar – även om man verkar i en kategori som inte verkar så relevant i dessa coronatider. Så här vill man ha det.
Coops Änglamark är Sveriges grönaste varumärke. Detta enligt en färsk ranking som genomförts årligen sedan 2008.
Axfoods egna nätapotek Apohem tar ett större grepp om kundernas hälsa och välmående. Man gör det med en ny sajt och ny varumärkesplattform.
Volvo är fortfarande det mest positivt omtalade varumärket i Sverige. Men med på topplistan finns tre aktörer inom retail.
Fastighets AB L E Lundberg utökar ledningsgruppen med ytterligare person. Lisa Lundh, marknads- och kommunikationschef, har tagit plats i ledningen.
Caliroots samarbetar med det klassiska italienska varumärket Ellesse. Detta med en kollektion designad åt resenären som ”gillar att färdas mysigt och i stil”.
En grupp forskare har tagit fram en modell för varumärkens ”coolness”. Den består av en skala uppbyggd av tio egenskaper. Modellen är central för alla som vill utveckla sina varumärken, menar man.
Profiler från Svea och Gant lanserar nytt varumärke. Inriktningen är modern unisex-streetwear.