Det är hög tid att skaffa sig insikter om generation Alfa – framtiden speglas i denna ålderskategori. Läs mer om vad som utmärker den.
Gen Z, millennials, Gen X och boomers har tydligt differentierade shoppingpreferenser. En av åldersgrupperna utmärker sig som generation omnikanal.
Mellan två generationer finns en ålderskategori med unika egenskaper och stor köpkraft; zillennials. Så här når du dem bäst.
Stereotyper är inte längre nog. Konsumentens får ständigt nya intressen kan ändra sin smak med några månaders mellanrum. Detta enligt en ny undersökning.
Uppkopplade, engagerade och villiga att göra research inför köp. Här är nio fakta kring beteendet i en allt mer betydelsefull ålderskategori.
Butikshandeln når högre nivåer än innan pandemin. Detta enligt en studie som också visar vilka som driver på utvecklingen inom DTC (direct-to-consumer).
Pandemins ekonomiska konsekvenser har påverkat generation Z i stor utsträckning. Men man har egenskaper som gör att man klarar förändringarna bra.
I den här trendrapporten kartlägger vi beteenden, attityder och preferenser i generation Z. Den innehåller strategiskt viktiga fakta och trender kring Gen Z.
Gen Z ser shopping som en upplevelse – och man föredrar onlinehandel. Men det är lätt att bli ”cancelled”.
Nu när millennials blir föräldrar visar det sig att deras köpbeteende skiljer sig markant från tidigare generationer. En undersökning visar vad som får dem att öppna plånboken.