
Här växer Amazon Go i snabb takt
En månad efter premiären har Amazon Go nummer två nu slagit upp sina dörrar i staden. Butiken innehåller ett flertal nyheter.
En månad efter premiären har Amazon Go nummer två nu slagit upp sina dörrar i staden. Butiken innehåller ett flertal nyheter.
McDonald’s har öppnat ett nytt flaggskepp i New York City vid Times Square. Här erbjuder man den senaste tekniken, men även en lugn och avslappnad miljö. Se bilderna här!
Konceptet huserar en mix av varumärken i en miljö som speglar framtidens detaljhandel. Här har Klarna och Daniel Wellington öppnat en gemensam butik.
Amerikanska dagligvarukedjan har öppnat ett nytt koncept. Här vlll man nå en målgrupp som bara har tid för ett snabbt stopp.
På den västra sidan av Manhattan i New York har en ny destination öppnat. I detta mixade projekt möts man av 100 000 kvadratmeter detaljhandelsyta på sju våningar samt ett spektakulärt konstverk. Detta är utan tvekan en av årets största händelser i köpcentrumvärlden. Se bilderna här!
Varumärket har öppnat ett flaggskepp i New York, det är också den första egna butiken. Den ligger i NoLIta på Lower Manhattan och här har man skapat en förtrollad trädgård av dofter.
I en vacker byggnad från sekelskiftet har varumärket öppnat ett nytt flaggskepp. Här finns bland annat en bar och ett noga kuraterat bibliotek.
Nya upplevelser i New York. Miljontals besökare besöker årligen en av stadens största sevärdheter. Nu möts de av en helt ny butik.
I dag, fredagen 14 december, öppnar Starbucks sitt nya upplevelsebaserade flaggskepp i meatpacking district i New York. Se bilderna här!
Ikea USA öppnar sin första citybutik i USA. Studion mitt på Manhattan markerar starten för kedjans strategi att etablera sig i stadskärnor. Här är bakgrunden.
Nya digitalt baserade tjänster och en butik som anpassas efter de lokala kundernas önskemål och beteende. Nike har öppnat att nytt responsivt flaggskepp.
Disneys älskade mus gjorde entré med filmen Steamboat Willie 1928. Musses 90:e födelsedag firas nu med utställning mitt i New York, pop ups, samarbeten och nya produktlanseringar.
Själva påstår de sig ha hittat modellen för framtidens retail. Nu har de öppnat ett flaggskepp fyllt med feministisk kraft, unika produkter och en mängd upplevelser.
Upplevelser är den fysiska handelns väg in i framtiden, det verkar de flesta vara överens om. Här är 22 butikskoncept fyllda med nytänkande och inspiration – alla väl värda ett besök.
Konceptet Story har varit synonymt med kuraterat sortiment och engagerande kundupplevelser. Nu köper Macy’s konceptet, och grundaren Rachel Shechtman anlitas för att utveckla nya upplevelser.
Formatet är komprimerat för att passa den nya tidens stressade konsument. En ny tjänst för leverans av varorna, köpta i den fysiska butiken, har ökat snittköpen dramatiskt.
Vid första anblicken är det en fastighetsaffär bland många. Men bakom försäljningen av det anrika varuhuset döljer sig två trender som påverkar morgondagens detaljhandel i allra högsta grad.
Bilvarumärken blir en allt vanliga syn inom retail. Ford höjer innovationsnivån med en nyöppnad ickebutik i årets mest omtalade köpcentrum.
När Chobani öppnade i SoHo i New York blev det en omedelbar succé. Nu lämnar man för första gången Manhattan för nya samarbeten.
Apple dubblar ytan i sitt numera klassiska flaggskepp på Femte Avenyn i New York. Under ombyggnationen drivs verksamheten i en leksaksklassikers lokaler.
Skådespelerskan Sarah Jessica Parker öppnar nu sin första egna modebutik under varumärket SJP. Flera etableringar är redan planerade. Sarah lanserade för cirka två år sedan ett eget varumärke inom mode, SJP. Det handlar framförallt om sko och hittills har man sålt sina produkter via en rad välkända butiker. Bland annat innefattar det Amazon Fashion, Bloomingdale’s, Nordstrom. Neiman Marcus, Sak’s Fifth … (läs mer)
Fokus i Nikes nya flaggskepp ligger på upplevelser och personalisering. På drygt 5 000 kvadrat erbjuder man en nivå på servicen värdig stjärnor som Serena Williams.
Under fem år har konceptet gått från att vara en medvetet kalkylerad risk till att vara en av de mest intressanta butikerna i New York. Nu delar man med sig av erfarenheterna av att lyckas som fysisk butik i en uppkopplad retailvärld.
”Detta kommer bli en enorm destination”. Femton år efter attackerna på World Trade Center i New York har nu Westfield öppnat ett nytt köpcentrum i området. Den ikoniska byggnaden har skapats av samma arkitekt som ligger bakom Turning Torso i Malmö.
Eataly fortsätter sin expansion, denna vecka öppnar kedjans andra butik på Manhattan i New York.
I tider när den fysiska butiken söker sin nya roll tar det koreanska varumärket ut svängarna ordentligt. Butikerna liknar installationer och var 25:e dag presenterar man nya samarbeten med konstnärer och designers. Nu har man öppnat ett nytt spektakulärt flaggskepp i New York.
I hjärtat av The Photography District i New York har det öppnat en ny fotobutik. Men det är mer än så. Här handlar det om tvåvägskommunikation när varumärket använder butiken som en källa för kundinsikter och utveckling.
Vem beställer flingor när man går ut och äter? Allt fler hoppas Kellogg’s som nu öppnar en restaurang där recepten komponerats av en stjärnkock. Kellogg’s har växlat in på upplevelsespåret. I hjärtat av New York, 16909 Broadway för att vara exakt, har varumärket nu öppnat en egen restaurang. Ambitionen är att konsumenterna ska uppleva Kellogg’s … (läs mer)
När G-star Raw öppnade en ny butik i New York delägaren Pharrell Williams i festligheterna. Och han anlände på cykel.
Upplevelser är mantrat för dagen inom detaljhandeln. Uppmärksammade och prisade inredningskedjan Pirch har tagit fasta på detta, i det nya flaggskeppet i New York uppmanar man kunderna att prova produkterna innan de köper.
Vinylen är tillbaka. Inte sedan 90-talet har det sålts så mycket vinylskivor, och trenden växer sig bara starkare. Nu öppnar The Strokes en egen vinylbutik.
För Chobani är samarbetet med en av de allra största detaljhandelskedjorna ett sätt att expandera, men också ett sätt att förbereda sig inför framtiden.
De är kända för sina tjusiga butiker, höga servicenivå och utpräglade modekänsla. Men nu tar Barneys New York nästa snäpp på upplevelsestegen, och man gör det med teknikens hjälp.
”Det kommer bli större och mer vågat än tidigare”. Starbucks öppnar ett Roastery i New York City och det kommer att bli kedjans hittills största enhet när den står färdig i hjärtat av Meatpacking District. Varumärket har redan tidigare öppnat ett Starbucks Reserve Roastery and Tasting Room. Den enheten slog upp dörrarna under 2014 i kedjans … (läs mer)
H&M ska öppna sin första butik på Lower Manhattan i New York. Den kommer att vara cirna 2 500 kvadratmeter stor och ligga i Westfield World Trade Center som öppnar under våren 2016. Ambitionen är att butiken ska bli kedjans första i USA som LEED-certifieras.
Den japanska kedjan Muji öppnar nytt flaggskepp i New York. Butiken ligger i höjd med the New York Public Library på Fifth Ave.
H&M öppnar sin hittills största butik för konceptet & Other Stories i New York. Butiken ligger på Femte avenyn i hörnet av 42:a gatan på Manhattan, vid den intilliggande COS-enheten.
Så ser Starbucks nya och extremt strömlinjeformade expresskoncept ut.
Prince Street i New Yorks SoHo-distrikt håller på att utvecklas till ett slags detaljhandelns experimentverkstad.
Turistorganisationer i New York lyfter just nu fram Meatpacking District på Manhattan som en intressant shoppingdestination. Det är organisationen NYC & Co som nu vill locka bland annat svenska turister till området. Så här skriver man: ”Meatpacking District, i New York City, erbjuder shopping i exklusiva butiker, luncher och middagar på spännande restauranger och ett … (läs mer)
Den 9 december öppnar Apple sin största butik hittills, och man gör det i en klassisk järnvägsstation