Whole Foods Market har öppnat en ny 4 200 kvadratmeter stor butik, mitt i finansdistriktet. Här erbjuder man ett handplockat sortiment med lokal prägel.
Allt fler företag lanserar butiker med ”Just Walk Out”-lösningar. Innovationen medför en rad fördelar för kund och butik – men även några utmaningar.
Nu möts Whole Foods kunder av en friktionsfri upplevelse där köp och betalning sker med automatik. Se bilderna från butiken!
En revolution pågår inom främst dagligvaruhandeln och servicehandeln. Nu blir Whole Foods Market kassalöst.
Amazon har återigen utvecklat alternativen för leveranser. Nu har man lanserat pickup av dagligvaror inom en timme från lagd order.
Med det nya konceptet vill man möta den allt större efterfrågan på e-dagligvaror med leverans.
Amerikanska dagligvarukedjan har öppnat ett nytt koncept. Här vlll man nå en målgrupp som bara har tid för ett snabbt stopp.
Whole Foods Market brukar dela med sig av sina spaningar kring tender inom mat och livsmedel. För första gången har man nu listat de fem tyngsta trenderna inom skönhet och wellness.
Med sitt intåg i den fysiska butiksvärlden har Amazon rört om i dagligvarubranschen. Nu sägs man ta nästa steg och starta en helt ny butikskedja.
Amazons köp av Whole Foods Market ökade digitaliseringstakten av dagligvaror. Nu utökar man satsningen med nya butiker med ultrasnabba leveranser.
Dagligvarukedjans experter siar om det kommande årets trender. Spaningen innehåller bland annat innovativa havsprodukter, fett och socialt hållbara köpbeslut.
Nu lanseras en ny tjänst för upphämtning av varor inköpta i dagligvarubutiken. Kunderna kan hämta sin order bara 30 minuter efter att den lagts. Dessutom utan att ens lämna sin bil.
Amazon och Whole Foods Market har inlett ett samarbete kring e-handelsjättens Treasure Trucks. Dessa kommer att dyka upp vid utvalda Whole Foods Market-butiker över hela USA.
KOMMENTAR. Amazons köp av Whole Foods är logiskt. Det finns ett släktskap mellan koncepten, och dagligvarukedjan medför också det Amazon är i stort behov av. Logistik, distribution och kompetens.
Den amerikanska dagligvarukedjan Whole Foods Market har rört om en del i retail-grytan i år. Kedjans nya koncept 365 by Whole Foods är en av årets största snackisar. Företaget brukar lyftas fram i diskussioner kring hög kvalitet och närproducerat, men också när det gäller mattrender generellt. Nu har kedjan låtit sina experter ta en titt in i spåkulan igen. Här är de tyngsta trenderna man ser gällande sortimentet under 2017.
Nu introducerar den innovativa dagligvarukedjan Whole Foods en helt ny affärsidé. Tanken är att den nya verksamheten ska utveckla shoppingupplevelsen samtidigt som den stärker den egna positioneringen.
Whole Foods Market lanserar nu ett testkök i form av en food truck. Det är vid den amerikanska matkedjans flaggskeppsbutik i Austin man nu inleder experimenterandet för att hitta nya idéer och koncept.
Whole Foods Market har nu tecknat avtal för ytterligare fem 365-butiker.
Whole Foods Market har öppnat en ny butik hjärtat av det livliga Uptown Dallas i hörnet av McKinney och Routh. Butiken innehåller möjligheter att äta och dricka på två våningar och dessutom på en uteservering.