Det friktionsfria konceptet registrerar varorna med automatik – även lösvikt. Här är nyheterna i den senaste butiken.
Meta inlett ett samarbete med Amazon. Tillsammans ska man skapa en friktionsfri shoppingupplevelse.
Det pratas mycket om ny teknik inom detaljhandeln. Men för kunderna är det flexibilitet som toppar önskelistan.
Amazon-ägda kedjan Whole Foods Market har öppnat en ny butik. Här erbjuder man upptäckar- och matglädje med en tydlig lokal prägel. Se bilderna!
Den kassalösa tekniken är nu redo för större butiker. Det menar grundaren av techbolaget som levererat kedjans största hybridbutik hittills.
Allt fler företag lanserar butiker med ”Just Walk Out”-lösningar. Innovationen medför en rad fördelar för kund och butik – men även några utmaningar.
Fullt ut friktionsfria upplevelser ökar snabbt – antalet kassalösa butiker har tredubblas. I en studie förutspås drygt 10 000 kassalösa butiker inom några år
Nu rullar H&M Group ut en pilot där man testar nya tekniska lösningar. Ambitionen är att ge besökarna en ny friktionsfri upplevelse.
Nu möts Whole Foods kunder av en friktionsfri upplevelse där köp och betalning sker med automatik. Se bilderna från butiken!
Lågpriskedjan har konverterat en befintlig butik till en hybridmodell. Kunden kan plocka åt sig varor och sedan lämna butiken. Trenden med kassalös teknik fortsätter att växa.