Egna organisationen hinder för omnichannel

Egna organisationen hinder för omnichannel

 

I en stor europeisk undersökning ställdes frågan ”Hur redo är ni för omnichannel?”. Svaret: Många jobbar med frågan. Men det är också tydligt att mogenheten varierar runt om i Europa. Och att den interna organisationen är den svåraste nöten att knäcka. I sammanfattningen av undersökningen, som genomförts på uppdrag av Fujitsu, definierar man begreppet omnichannel så … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Internationellt 1103 Omnichannel 269 Pro 3920 Undersökningar 334


Så klarar sig butiken i tider av omnichannel

 

Den fysiska butiken har väl aldrig varit så ifrågasatt som nu. Men hoten i form av den digitala tekniken och e-handeln kan också bli butikens räddning. Allt som krävs är en rejäl omfamning av den nya teknikens möjligheter.  Jim Crawford titulerar sig Chief Experience Officer på retailbyrån Chute Gerdeman. För tidningen Chain Store Age listar han … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3920 Omnichannel 269 Trender 380 Ny teknik 376


8 av 10 lämnar butiken utan att ha köpt något

 

Oroväckande siffror för den fysiska handeln. Att åtta av tio bara fönstershoppar sägs bero på den nya tidens omnichannel-beteende, men också på att fönstershopping mer och mer blir ett nöje. Brittiska Retail Bulletin anordnade nyligen Omnichannel Summit där den nya tidens detaljhandel diskuterades. I samband med detta sattes fingret på en för många kritisk studie: Åtta av … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3920 Konsumentbeteende 260 Omnichannel 269 Trender 380