Detaljhandelns sju dödssynder

Detaljhandelns sju dödssynder

 

För många butiker, dålig koll på omnichannel och för stor tilltro till varumärken. Här är de sju synderna inom den moderna detaljhandeln som särskiljer morgondagens vinnare – och förlorare.  

ProAnalysMåsteläsning


Den moderne omnikanalkunden kartlagd

Den moderne omnikanalkunden kartlagd

 

De teknikdrivna konsumenterna leder utvecklingen framåt och tar kontroll med sina smartphones. Och för första gången någonsin görs fler köp online än i fysiska butiker. Det visar en färsk undersökning som kartlägger den moderna omnikanalkunden.

ProOmnichannelKonsumentbeteende


Den ultimata butiksupplevelsen

Den ultimata butiksupplevelsen

 

Konsumenterna vill fortfarande ha fysiska butiker, men olika kundsegment förväntar sig olika saker. En ny undersökning kartlägger hur den ultimata upplevelsen i en fysisk butik ska sättas samman. Det handlar mycket om valfrihet och friktionsfri shopping.

MåsteläsningProUndersökningar


Egna organisationen hinder för omnichannel

Egna organisationen hinder för omnichannel

 

I en stor europeisk undersökning ställdes frågan “Hur redo är ni för omnichannel?”. Svaret: Många jobbar med frågan. Men det är också tydligt att mogenheten varierar runt om i Europa. Och att den interna organisationen är den svåraste nöten att knäcka. I sammanfattningen av undersökningen, som genomförts på uppdrag av Fujitsu, definierar man begreppet omnichannel så … (läs mer)

UndersökningarInternationelltOmnichannel


Så klarar sig butiken i tider av omnichannel

 

Den fysiska butiken har väl aldrig varit så ifrågasatt som nu. Men hoten i form av den digitala tekniken och e-handeln kan också bli butikens räddning. Allt som krävs är en rejäl omfamning av den nya teknikens möjligheter.  Jim Crawford titulerar sig Chief Experience Officer på retailbyrån Chute Gerdeman. För tidningen Chain Store Age listar han … (läs mer)

Ny teknikTrenderPro


8 av 10 lämnar butiken utan att ha köpt något

 

Oroväckande siffror för den fysiska handeln. Att åtta av tio bara fönstershoppar sägs bero på den nya tidens omnichannel-beteende, men också på att fönstershopping mer och mer blir ett nöje. Brittiska Retail Bulletin anordnade nyligen Omnichannel Summit där den nya tidens detaljhandel diskuterades. I samband med detta sattes fingret på en för många kritisk studie: Åtta av … (läs mer)

NyheterTrenderKonsumentbeteende