Beauty Bargain del av internationell trend

 

Efter sommaren öppnar Beauty Bargain onlineförsäljning och sin andra butik i Väla i Helsingborg. Varumärkets första butik öppnade i april i köpcentrumet Frölunda Torg. Affärsidén bottnar i en internationell trend inom detaljhandeln.

Beauty Bargain onlineshop öppnar efter sommaren med samma erbjudande som i butik. Samtidigt öppnas den andra butiken i Väla i Helsingborg.

Priser som överraskar

Fokus är satt på skönhet och välbefinnande men även kringprodukter som ska inspirera och sätta guldkant på tillvaron. Sortimentet växlar regelbundet och ska enligt företaget alltid ha ett pris och ”bargains” som överraskar.

Caroline Hjelm-Cronstedt, VD på Beauty Bargain.

 – Jag är väldigt nöjd över det mottagandet som Beauty Bargain i Frölunda Torg har fått, vi har redan fått en kundgrupp som återkommer regelbundet samtidigt som vi varje dag välkomnar nya kunder som tidigare inte besökt butiken, säger Caroline Hjelm-Cronstedt, VD på Beauty Bargain.

Jakten på fynd en stark trend

Jakten på fynd har en central plats i affärsidén. Där ansluter sig Beauty Bargain på en internationell trend inom detaljhandeln. Företag som TK Maxx har under de senaste åren haft stor framgång inom det segmentet.

– Oavsett var du handlar vill vi hylla våra kunder och ge dem känslan av att de unnar sig något samtidigt som de gjort en bra deal. Det kommer alltid finnas skäl att se vad som är nytt på Beauty Bargain och det skall vara lustfyllt både för sinne och plånbok att handla hos oss, säger Caroline.

Beauty Bargain är ett helägt dotterbolag till Åhléns och drivs som ett fristående bolag.


Läs även: Fyndjakten är här för att stanna