Sarah Jessica Parker öppnar sin första butik

 

Skådespelerskan Sarah Jessica Parker öppnar nu sin första egna modebutik under varumärket SJP. Flera etableringar är redan planerade. Sarah lanserade för cirka två år sedan ett eget varumärke inom mode, SJP. Det handlar framförallt om sko och hittills har man sålt sina produkter via en rad välkända butiker. Bland annat innefattar det Amazon Fashion, Bloomingdale’s, Nordstrom. Neiman Marcus, Sak’s Fifth … (läs mer)

Internationellt 1005 Nyheter 2904 Pop up 106 Nya butiker 885


Upplevelser och personalisering i flaggskepp

 
Fokus i Nikes nya flaggskepp ligger på upplevelser och personalisering. På drygt 5 000 kvadrat erbjuder man en nivå på service och tjänster värdig stjärnor som Serena Williams. Nike öppnar nu sitt senaste upplevelsebaserade butikskoncept i Soho i New York. Invigningen sker fredagen den 11 november. Kunderna möts då av en butik som sträcker sig … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Butikskoncept 552 Nya butiker 885 Kundupplevelser 131 Pro 3706


Kellogg’s öppnar restaurang

 
Vem beställer flingor när man går ut och äter? Allt fler hoppas Kellogg’s som nu öppnar en restaurang där recepten komponerats av en stjärnkock. Kellogg’s har växlat in på upplevelsespåret. I hjärtat av New York, 16909 Broadway för att vara exakt, har varumärket nu öppnat en egen restaurang. Ambitionen är att konsumenterna ska uppleva Kellogg’s … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nya butiker 885 Pro 3706 Destinationer 129 Butikskoncept 552


American Girl öppnar framtidens butik

 
Upplevelser och personalisering hamnar i fokus när American Girl skapar vad man kallar framtidens butik i New York. Tesen är att millennials efterfrågar mer än bara produkter. American Girl, kända för sina dockor, ska flytta sin flaggskeppsbutik från Femte Avenyn i New York ett par kvarter bort, till 75 Rockefeller Plaza. I och med det … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nya butiker 885 Pro 3706 Internationellt 1005 Butikskoncept 552


Ett större och mer vågat Starbucks

 
”Det kommer bli större och mer vågat än tidigare”. Starbucks öppnar ett Roastery i New York City och det kommer att bli kedjans hittills största enhet när den står färdig i hjärtat av Meatpacking District. Varumärket har redan tidigare öppnat ett Starbucks Reserve Roastery and Tasting Room. Den enheten slog upp dörrarna under 2014 i kedjans … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Butikskoncept 552 Pro 3706 Destinationer 129 Design 236


Veronica Virta öppnar butik i New York

 
Det unga svenska modemärket Veronica Virta expanderar utomlands och öppnar sin första butik i USA. Granne med Michael Kors och Apple ligger butiken med sina 200 kvm i köpcentrumet BridgeWater Commons, strax utanför New York City.  Veronica Virta startade sitt varumärke 2014. Inspirationen bakom designen är hämtad från Veronicas karriär inom näringslivet. Hon saknade kvinnliga och färgglada … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nya butiker 885 Internationellt 1005 Pro 3706 Destinationer 129


Tommy Hilfiger inför v-handel i butik

 
Virtual Reality gör nu entré i detaljhandeln. Tommy Hilfiger inför tekniken i sina flaggskepp under devisen ”Det handlar om överraskning per kvadratmeter nu”. Redan under Euroshop 2014 kunde man ana att en Virtual Reality-trend var i antågande inom detaljhandeln. Där visades en prototyp för en virtuell shoppingmiljö som projicerades med hjälp av ett headset. Retail Future … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Internationellt 1005 Pro 3706 Trender 364 Ny teknik 337


Här är världens 10 dyraste butikslägen

 
Världens dyraste butiksläge finns i New York, närmare bestämt på 5th Avenue på Manhattan. Det är fastighetsbyrån Cushman & Wakefield som har listat de allra dyraste lägena inom detaljhandeln. I rapporten, som finns här, konstaterar man att hyrorna i de allra största städerna som New York, Hong Kong, Paris, London och Tokyo fortsätter att stiga. Trots detta väljer … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3706 Internationellt 1005 Nyheter 2904 Destinationer 129


Central Perk har öppnat som pop up-butik

 
För att fira 20-årsjubileumet av TV-serien Vänner har Central Perk, fiket där vännerna hängde, nu öppnat i form av en pop up-butik i New York. Kaféet har byggts upp igen med inredning och andra detaljer från serien. I butiken kommer man att kunna köpa kaffe, men också en del Vänner-produkter. Butiken är ett samarbete mellan … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nya butiker 885 Internationellt 1005 Butikskoncept 552 Pro 3706


Meatpacking District vill locka svenska shoppingturister

 
Turistorganisationer i New York lyfter just nu fram Meatpacking District på Manhattan som en intressant shoppingdestination.  Det är organisationen NYC & Co som nu vill locka bland annat svenska turister till området. Så här skriver man:  ”Meatpacking District, i New York City, erbjuder shopping i exklusiva butiker, luncher och middagar på spännande restauranger och ett … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nyheter 2904 Destinationer 129 Shoppingturism 42 Pro 3706


Jeff Koons visar upp sin ballonghund i H&M:s flaggskepp

 
Om en månad öppnar H&M sitt nya flaggskepp i New York. I samband med att butiken invigs lanseras också ett samarbete med konstnären Jeff Koons. Hans ballonghund kommer synas både i butiken och på utvalda produkter. Flaggskeppet öppnas på paradgatan nummer ett – Femte avenyn på Manhattan. H&M sponsrar Whitney Museum of American Art’s utställning ”Jeff … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Internationellt 1005 Nya butiker 885 Pro 3706 Nyheter 2904


Den här bankomaten serverar cupcakes dygnet runt

 
Det är en dröm, eller mardröm om karaktären sviktar, för alla som älskar cupcakes. I den här ”bankomaten” tar du ut bakverk i stället för kontanter. I sex amerikanska städer, däribland New York och LAs Vegas, kan man nu köpa färska cupcakes via automater. Det är företaget Sprinkles som öppnat dessa som ett komplement till sina butiker. … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nyheter 2904 Pro 3706


Trendiga tips för bättre selfies

 
Det anrika och ständigt aktuella varuhuset Bloomingdale’s hakar på selfies-trenden i en ny kampanj. Varuhuset samarbetar i kampanjen bland annat med bloggaren och make up-artisten Robin Black. Exklusivt för Bloomingdale’s delar hon med sig av sina bästa tips för hur man tar den bästa selfien. Både vad det gäller pose och kosmetik. I samband med kampanjen, … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
E-handel 704 Pro 3706 Sociala medier 84 Omnichannel 245


Pigga upp dig med en drink på det lokala apoteket

 
Känner du dig lite risig? Knalla in till ditt lokala apotek och ta nåt gott att dricka. Stanley’s Pharmacy i New York gör kvarterets drugstore till en mötesplats. Stanley George har jobbat i traditionella drugstores under åren, men har samtidigt varit aktiv rockmusiker. En scen där fikandet och umgänget är en viktig ingrediens. Stanleys ambition med … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Butikskoncept 552 Internationellt 1005 E-handel 704 Pro 3706


Här är Starbucks senaste satsning – på te

 
Starbucks visade i dag upp sitt senaste koncept i New York. Det är vad man kallar en ”Teavana Fine Teas + Tea Bar” och den ligger på Upper East Side (1142 Madison Avenue). Teavana erbjuder tedrickare något så ovanligt som ett ”handgjort” te-sortiment i form av en lång rad olika drycker. Kunderna kommer dessutom kunna välja … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nya butiker 885 Pro 3706 Nyheter 2904 Internationellt 1005


Ett glaspalats – H&M öppnar sin största butik någonsin

 
Det är inte mer än något år sedan H&M tillkännagav att de planerade sin största butik någonsin på Manhattan i New York. Nu tänker man öppna en ännu större i samma stad. Butiken kommer att påverka hela gatubilden i kvarteret kring Herald Center med sin enorma glasfasad. Den förra etableringen var cirka 5 700 kvadratmeter … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Internationellt 1005 Pro 3706 Nyheter 2904 Nya butiker 885


Underkoncept på stark frammarsch i New York

 
Ett nytt butikskoncept är på frammarsch i New York. Energi och lyx till överkomligt pris utgör kärnan hos C. Wonder. I nuläget finns fyra butiker, men den extremt konceptanpassade idén borgar för snabb expansion. Håll koll på C. Wonder. Grundaren heter Chris Burch- Konceptet heter C.Wonder. Det är värt att hålla koll på. ”C. Wonder is … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nya butiker 885 Pro 3706 Butikskoncept 552 Trender 364