Nyligen dök Beatles upp i en egen pop up-butik laddad med upplevelser och merchandise. Här bjöds på färgstarka exponeringar och instavänliga dekorer.
Svenska klädmärket Blankdays öppnar pop up-butik i Soho, New York. Detta som en del i företagets strategi att etablera varumärket internationellt.
I en vacker byggnad från sekelskiftet har varumärket öppnat ett nytt flaggskepp. Här finns bland annat en bar och ett noga kuraterat bibliotek.
Ska du åka till NRF Retail's Big Show i New York? Då kan du passa på att kika in i Asics nya flaggskepp på Femte avenyn.
När Chobani öppnade i SoHo i New York blev det en omedelbar succé. Nu lämnar man för första gången Manhattan för nya samarbeten.
Fokus i Nikes nya flaggskepp ligger på upplevelser och personalisering. På drygt 5 000 kvadrat erbjuder man en nivå på servicen värdig stjärnor som Serena Williams.
I tider när den fysiska butiken söker sin nya roll tar det koreanska varumärket ut svängarna ordentligt. Butikerna liknar installationer och var 25:e dag presenterar man nya samarbeten med konstnärer och designers. Nu har man öppnat ett nytt spektakulärt flaggskepp i New York.
Den brittiska dagligvarukedjan Tesco öppnar i dag en pop up-bar i London. Mitt i hjärtat av Soho, på Wardour Street, slår man upp portarna i ett galleri.
Digital tekniken ger personalen tillgång till köphistorik och rekommendationer. På skärmarna syns användargenererat innehåll. Välkommen till den fygitala butiken, en extremt personaliserad upplevelse.
För Chobani är samarbetet med en av de allra största detaljhandelskedjorna ett sätt att expandera, men också ett sätt att förbereda sig inför framtiden.