Nu öppnar Nordiska Kompaniet sin nya sportdestination. Sex nya avdelningar har samlats på ett och samma våningsplan. Se bilderna här!
Team Sportia öppnar i september en helt ny butik i köpcentrumet Kungsfors i Skene.
Butiken öppnas på en, enligt kedjan, av Stockholms bästa adresser. Ambitionen är att skapa en mötesplats med innovativa digitala lösningar.
Magnus Månsson tar över som VD för Tretorn Sweden och går även in som delägare i bolaget. Han kommer närmast från uppdraget som VD hos Gina Tricot.
Sportkedjan Decathlon har öppnat ett nytt butikskoncept. Här skapar man nya upplevelser med hjälp av friskvård, sportutövande och ny teknik.
Skokedjan har köpt in sig i en startup vars mission är att aktivera barn via lek. Tillsammans ska man nu lyfta varumärket och göra det till en game changer.
Livsstilen central i ny butik. I sitt flaggskepp i Coal Drops Yard är varumärkets erbjudande skräddarsytt för de lokala förutsättningarna.
Nya digitalt baserade tjänster och en butik som anpassas efter de lokala kundernas önskemål och beteende. Nike har öppnat att nytt responsivt flaggskepp.
I oktober tillträder Linda Palmgren som styrelseledamot i Stadium Groups styrelse. Med Lindas kompetens och erfarenhet inom främst det digitala medielandskapet vill företaget fortsätta att utmana sig själva och branschen.
Fokus är satt på den lokala närmarknaden. Med hjälp av nya digitala tjänster och personalisering vill man underlätta för kunderna i ett helt nytt butikskoncept. Här integreras on- och offline.
Adidas sålde en miljon skor gjorda av återvunnen plast.
I slutet av februari slår Aim’n upp dörrarna till sin nya butik i Femman i Nordstan. Butiken öppnar på övre plan och kommer att erbjuda träningskläder för kvinnor och tjejer.
Ska du åka till NRF Retail's Big Show i New York? Då kan du passa på att kika in i Asics nya flaggskepp på Femte avenyn.
Sortimentet är lokalt anpassat och medlemmar har tillgång till ett eget våningsplan. I Nikes nya flaggskepp erbjuds personaliserade tjänster och betalning via mobilen.
Beatles gjorde sin första USA-spelning här. Eisenhower har haft två presidentgalor. Kedjan REI gjuter nu nytt liv i lokalerna som har en minst sagt rik historia.
Försäljningen via de egna digitala kanalerna ska tredubblas. Antalet kedjor man samarbetar med kommer minskas dramatiskt. Nu satsar Nike med full kraft på direct-to-consumer.
Kärleken till cykelsporten är grunden för verksamheten. Varumärket säljer sina produkter online, men man lägger mycket kraft på att bygga fysiska butiker och en stark community.
Den första juni tar Antoine Huizinga, tidigare försäljningschef hos Björn Borg Benelux, över rodret som Managing Director för Björn Borg Benelux. Detta efter att tidigare MD Luc Versmissen har beslutat att anta nya utmaningar.
I dag den 22 september öppnar Stadiums nya butikskoncept, Stadium Pulse, i Mall of Scandinavia. Bland nyheterna finns Zlatan Ibrahimovićs varumärke A-Z.
Noga utvalda och limiterade kollektioner, inspiration och expertrådgivning är ledorden när Stadium lanserar sitt nya urbana koncept. Sortiment och varumärken ska uppdateras kontinuerligt.
Addnature och Bikester öppnar en gemensam konceptbutik i Stockholm. För de båda e-handelsbutikerna innebär det ytterligare en ny kontaktyta med kunderna.
Fotbollsspelaren Albin Ekdal, till vardags proffs i tyska Bundesliga, blir modell för Stadiums hållbara klädkollektion.
Regent Street i London fortsätter att befästa sin ställning som flaggskeppens paradgata. Nu har The North Face öppnat en butik som skapats för att vara "progressivt lekfull".
Köpcentrumet Down Town i norska Porsgrunn genomgår en större ombyggnation. Nu står det klart att XXL blir en del av satsningen med en ny butik.
Nordens nu ledande sportkedja XXL öppnar åtta nya butiker, de flesta av dem i Finland.
Resultatet är att fokus flyttas från city till Boländerna.
Butiken är på 3 200 kvadratmeter och ligger i Tanum Shoppingcenter i närheten av den norska gränsen i Bohuslän.