
Didriksons öppnar pop up i Paris
Som ett första steg in på den franska retailmarknaden öppnar Didriksons ett showroom.
Som ett första steg in på den franska retailmarknaden öppnar Didriksons ett showroom.
Viking Line tar sitt butikskoncept från kryssningsbåtarna i land och öppnar en pop up-butik i köpcentrumet
AMF Fastigheter och Bambuser lanserar The Lobby Live, en studio för live video shopping med popup-ytor.
I slutet av oktober öppnar Svenska CDLP en tillfällig butik i Hufvudstadens fastighet på Biblioteksgatan 12 i Stockholm.
Emma Shields, känd från bland annat Kockarnas kamp, öppnar pop up-restaurang.
KidsBrandStore driver e-handel i sex länder i Norden och Europa, samt sju fysiska butiker i Sverige.
Det svenska varumärket Didriksons fortsätter att förstärka sin fysiska närvaro i handeln och adderar ytterligare en pop up-butik.
Restaurangkoncernen Svenska Brasserier satsar på ett helt nytt pop up-format.
Inom kort öppnar den interaktiva pop up-utställningen Milajki style factory. Man kallar det för Sveriges första interaktiva upplevelseportal.
Besökarna i köpcentrumet kan uppleva den nya elbilen Polestar 2. Intresset visade sig vara mycket stort.
I butiken lanseras den nya kollektionen Make Room For Love, ”med allt man behöver för höstens hemmamys”.
Fitnessvarumärket ICANIWILL öppnar en fysisk pop up i köpcentrumet Westfield Mall of Scandinavia.
Tidigare i somras öppnades paketombudet i citykärnan. I samband med detta lanserades även konceptet PopUp Market.
En ny pop up ska ge konsumenterna en snabb och bekväm lösning för leveranser. DHL har öppnat en mobil ServicePoint.
Mumintrollen, som firar 75-årsjubileum i år, intar Drottninggatan under tre veckor i sommar.
Stadskärnan får ett nytt tillskott under sommaren, detta i form av ölbryggeriet Noisy Bastards Brewing Company.
Nu vill man utöka antalet butiker för att komma närmare konsumenterna under sommarsäsongen.
Modekedjan Primark har öppnat sin första pop up någonsin. Man gör det som en del av lanseringen av sin nya wellnesskollektion.
Den första generationens pop up-butiker handlade till stor del om marknadskommunikation. Framtidens pop up är teknikdriven och har helt andra syften.
Svenska klädmärket Blankdays öppnar pop up-butik i Soho, New York. Detta som en del i företagets strategi att etablera varumärket internationellt.
E-handeln skapar nya möjligheter även för den fysiska handeln. Familjeföretaget hittar nya kunder via etableringar av pop up-butiker.