Lanserar en kapselkollektion med hållbara kläder för barn – inspirerad av Wranglers designarv.
Kappahl gör varumärket Newbie till en egen affärsenhet. Thomas Kusoffsky har utsetts till direktör för varumärket.
Familjen etablerar sin andra butik i stadskärnan. ”Intresset för vår verksamhet har fortsatt att öka trots pandemi och lågkonjunktur”.
Lindex erbjuder i vinter uthyrning av skidkläder för barn. Initiativet är en del av modeföretagets ambition att testa nya tjänster och cirkulära affärsmodeller.
Lindex satsar på återbruk online. Detta som en del av modeföretagets ambition att ställa om till en mer hållbar och cirkulär verksamhet.
E-handelsföretaget Jollyroom har öppnat fysisk butik i Stockholm. ”En chans att komma närmare kunden”.
Lindex nylanserar sitt babysortiment och numera är hela sortimentet gjort av mer hållbara material.
Skokedjan har köpt in sig i en startup vars mission är att aktivera barn via lek. Tillsammans ska man nu lyfta varumärket och göra det till en game changer.
Beatrice Archer har utsetts som ny exportsäljare för Isbjörn of Sweden. Beatrice kommer att ansvara för exportmarknader som Schweiz, Tyskland och Österrike samt nya marknader.
Med en nyanställd global försäljningschef gör Göteborgsbaserade I dig denim en internationell satsning. I dig denim har fokus på tillväxt och vill nu öka varumärkets synlighet på marknaden.