Macy’s stänger butiker – satsar på omnichannel

 
Amerikanska Macy’s stänger butiker och säger upp personal. Men bakom de dystra rubrikerna döljer sig en ny strategi där man satsar på dataanalys, omnichannel och en agil organisation.  I ett pressmeddelande talar man om sina planer att göra butiksportfolion mer strömlinjeformad. Företaget ska också bli mer kostnadseffektivt samtidigt som man ser över sina fastigheter. Stor omorganisation Man … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3706 Nyheter 2904 Internationellt 1005 Omnichannel 245


Varuhus testar automatiserade provrum

 
Med några klick via appen beställer kunden in nya storlekar och variationer. Ögonblicket därpå levereras produkterna med automatik in till kunden. Macy’s testar nu högteknologiska provrum i Kalifornien. Den amerikanska varuhuskedjan Macy’s testar nu att utöka sin kundservice med digitala provrum. Det är butiken i Manhattan Beach i Kalifornien som är först ut att testa … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3706 Ny teknik 337 Internationellt 1005 Produktutveckling 249


De är kundernas största favoriter i USA

 
Nordstrom har rankats som konsumenternas favoritkedja (mode) nummer ett i USA. Det är tredje året i rad Nordstrom hamnar i topp på Market Force lista över de mest populära butikskoncepten. Därefter kommer Kohl’s, T.J. Maxx, Macy’s och Dillard’s. Bland andra resultat syns att Foot Locker är populäraste skokedjan, följda av Sketcher, Nike, DSW och Famous Footwear. Undersökningen visar också att … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3706 Nyheter 2904 Internationellt 1005 Undersökningar 292