Varumärket, som är kända för sitt streetwear-mode, dyker nu upp hos McDonald's – i en Happy Meal-box för vuxna.
Under årets första fem månader ökade laddningen vid McDonald's med över 250 procent. Nu storsatsar restaurangkedjan på sitt laddnätverk.
Det vattnas i munnen på kedjans hardcore fans. Ett unikt drop av en sällsynt sås ska öka användningen av McDonald's app.
Restaurangen var den första McDonald's-restaurangen i Sverige när den öppnade 1973. Läs mer om varför man nu har valt att stänga den.
McDonald's nordiska organisation får en svensk återvändare som ny VD; Mats Hörnell.
McDonald's testar att ta emot beställningar via röststyrning. Det finns även planer på automatisering av köket.
McDonald's Sverige lanserar en ny tjänst som gör det möjligt för gäster att beställa och betala genom kedjans app.
Uppdraget var tydligt; ”Make McDonald's cool again”. När många skriker allt högre har tystnaden fått en central plats i kedjans nya flaggskepp.
Här har McDonald's utökat sitt sortiment till att även innehålla dagligvaror. Man erbjuder det via sin kontaktlösa Drive Thru.
Lagom till julhandeln har McDonald's öppnat en klädbutik. För första gången gör man merchandise kopplat till varumärket tillgängligt för alla via e-handel.
I dag öppnar kedjan en ny restaurang. Det är startskottet för en större expansionsresa, man lanserar även en lösning som minskar matsvinnet markant.
Den 1 oktober tillträder Joachim Knudsen som VD för McDonald’s i Sverige. Han kommer närmast från en position som VD för McDonald’s i Danmark.
McDonald's möter kundernas förväntningar med ny teknik. Kedjan satsar på röststyrning, AI och teknik för beslutslogik för att utveckla kundupplevelsen.
McDonald’s har öppnat ett nytt flaggskepp i New York City vid Times Square. Här erbjuder man den senaste tekniken, men även en lugn och avslappnad miljö. Se bilderna här!
Under våren kommer medarbetare från McDonald’s 200 restauranger över hela Sverige att ge sig ut i naturen och plogga.
McDonald's har inlett försök med eldrift för leveranser av råvaror till utvalda restauranger i Stockholm. Projektet ska minska transportutsläpp samt bidra till en mer trivsam stadsmiljö.
Under de kommande fem åren ska McDonald’s i Sverige växa med 30–40 restauranger. Här öppnar man i år.
Under gårdagen öppnade McDonald’s ett nytt flaggskepp som inte liknar något man gjort hittills. Här tas kundupplevelser och energieffektivitet till nya nivåer.
Den gula transparenta boxen syns på långt håll inne i terminalen på flygplatsen. McDonald's har skapat en unik kundupplevelse med spektakulära och högt flygande leveranser.
Landini Associates har i samarbete med McDonald’s Australia utvecklat denna lilla restaurang – med hög idéhöjd. Briefen som gavs till Landini var enkel: Skapa en unik och minnesvärd upplevelse som ingen har sett tidigare. Sagt och gjort. Köket placerades ovanför
Förutom hundratals nya restauranger inför man nu bordsservering och hemleveranser. "Vi gör betydande investeringar", säger koncernchef Christer Åberg.
Förändring är framtiden för Mc Donald's. En ny konceptrestaurang har öppnat i Hong Kong som har döpts till McDonald’s Next. Här kan kunderna komponera sin egen burgare eller sallad.
Inget mer rotande i väskan! Nu lanseras hands free-betalning. Frasen "Jag vill betala med Google” är allt som krävs för att betala med Googles nya lösning.
McDonald’s har nu testat beacons med framgång. Resultatet visar att tekniken numera även handlar om tvåvägskommunikation.