MyDentist ska revolutionera kundupplevelsen

MyDentist ska revolutionera kundupplevelsen

 

MyDentist öppnar sin första tandklinik i ett renodlat detaljhandelsläge mitt i centrala Västerås. Målet är satt, man ska öppna 50 kliniker i Sverige inom fem år – och på sikt bli största tandvårdskedjan i Norden.  För stadskärnan i Västerås innebär det ytterligare ett utökat erbjudande gällande service, tjänster och upplevelser. Nyligen berättade vi om att Prison … (läs mer)

CityhandelNyheterPro


Åtta teknikdrivna servicetrender

Åtta teknikdrivna servicetrender

 

Kundupplevelsen präglas allt mer av den tekniska utvecklingen. Begreppet service står inför dramatiska förändringar där kunden har makten, informationen hittar konsumenten automatiskt och produkterna servar sig själva. Här är nio framtidsvisioner inom kundservice.

ProKundupplevelserTrender


Grannhjälpen ger kunden mer tid

Grannhjälpen ger kunden mer tid

 

Med ett rikstäckande serviceteam bestående av utbildade tekniker vill Granngården kunna hjälpa trädgårdsfantaster. Grannhjälpen är en tjänst som hjälper till med en del av de mindre roliga sysslorna som kommer med en trädgård.

ProduktutvecklingProKundvård


Amazon lanserar varuskåp i Europa

Amazon lanserar varuskåp i Europa

 

Amazon planerar att rulla ut leveranser via varuskåp på bred front i Europa. Det är ett sätt för företaget att få bättre kontroll över den egna logistiken. Samtidigt sänker man kostnaden och ger kunden fler valmöjligheter.

ProLogistikNyheter


“Vi testar det bästa från två världar”

“Vi testar det bästa från två världar”

 

Kedjan Target genomför just nu tester i 25 av sina butiker för att hitta den perfekta mixen mellan fysiska butiker och e-handel. Bland annat inför man digitala serviceambassadörer i butikerna. Den amerikanska varuhuskedjan Target har utvecklat ett nytt koncept, anpassat för en mer digital livsstil. Anledningen är att man känt av ett behov från kunderna … (läs mer)

ProNyheterButikskoncept