Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Food & Beverage
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2023
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #16 Retail 2023
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#service

Vässat kundmöte i 17 svenska stadskärnor

Vässat kundmöte i 17 svenska stadskärnor

Nu inleder 17 svenska stadskärnor en gemensam satsning på utvecklad service och bättre bemötande.
Nyheter Cityhandel Kundupplevelser Svensk Handel #stadskärnor #sundsvall #simrishamn 

Supersnabb laddning i Lidls nya stationer

Supersnabb laddning i Lidls nya stationer

Nyligen öppnade Lidl en ny typ av laddstationer där man erbjuder supersnabb laddning dygnet runt, alla dagar i veckan.
Ny teknik Detaljhandel Pro Lidl #dagligvaror #tjänster #elbilar 

Allt mer försäljning sker via kundservice

Allt mer försäljning sker via kundservice

I kedjans servicecenter har försäljning blivit en allt större del av kundkontakten – man säljer lika mycket som en större butik.
Pro Nyheter Trender #detaljhandel #försäljning #service 

Nya handelsytor och fler bostäder

Nya handelsytor och fler bostäder

Centrumet står nu inför en omfattande utveckling och komplettering av handel, bostäder och ett nytt restaurangutbud. Målet är en 15-minutersstad i miniatyr.
Pro Nyheter Köpcentrum #centrum #detaljhandel #service 

Ikea storsatsar på laddpunkter för elbilar

Ikea storsatsar på laddpunkter för elbilar

Nu inleder Ikea en storsatsning på laddpunkter för elbilar. ”Bidrar till att vi kan nå våra ambitiösa mål kring mer hållbara transporter”.
Hållbarhet Ny teknik Nyheter Ingka Centres Ikea #tjänster #service #laddning 

Flytande butiksdesign i klassisk postbyggnad

Flytande butiksdesign i klassisk postbyggnad

Här väntar självbetjäning eller fullservice beroende på ärende. Designen ska underlätta för ett smidigt och ”flytande” butiksbesök.
Nya butiker Design Pro #butiksdesign #paket #design 

Nio av tio inleder shoppingen online

Nio av tio inleder shoppingen online

De senaste åren har påskyndat digitaliseringen av konsumenternas shoppingrundor. Nio av tio inleder sin shopping online vilket är en markant ökning sedan 2018. En ny studie har kartlagt den moderna omnikanalupplevelsen.
Trender Nyheter Omnichannel #e-handel #handelstrender #omnichannel 

Fyra anledningar att erbjuda laddning

Fyra anledningar att erbjuda laddning

En undersökning visar att användarna av elbilar gärna shoppar medan bilen laddas. För många påverkar tillgång till laddning vilken butik man väljer.
Trender Pro Detaljhandel #retail #laddstationer #generationz 

Swish visar nya tidens handel i egen butik

Swish visar nya tidens handel i egen butik

Den fysiska handeln är långt från död. Det menar Swish som vill visa vägen framåt för den fysiska handeln och öppnar en egen butik.
Nya butiker Ny teknik Nyheter Swish #betallösningar #service #teknik 

Monteringstjänst ger e-kunden bra start

Monteringstjänst ger e-kunden bra start

”Vi vill vara exakt där kunden vill att vi ska vara. Det vill säga online, i butik eller till och med i hemmet”.
Kundupplevelser E-handel Pro Bikester #detaljhandel #service #omnichannel 

Konsumenten föredrar mejl och telefon

Konsumenten föredrar mejl och telefon

En färsk undersökning visar att konsumenter föredrar mejl och telefon som kontaktmetoder. Men nya kanaler vinner mark.
Sociala medier Undersökningar Pro #textmeddelanden #undersökningar #service 

Sälj mer – med rätt avstånd till kunden

Sälj mer – med rätt avstånd till kunden

Ny forskning betonar vikten av att medarbetare befinner sig på ”rätt” avstånd till kunden. Detta är vad man rekommenderar.
Måsteläsning Pro Detaljhandel #undersökningar #kundservice #retail 

Ikeas nya strategi – öppnar i tio svenska städer

Ikeas nya strategi – öppnar i tio svenska städer

Satsningen är ett led i Ikeas nya strategi. Nu är siktet inställt på en ny typ av städer.
Nya butiker Butikskoncept Detaljhandel Ikea #retail #stadskärnor #norrköping 

Nu flyttar bilverkstaden in i köpcentrumet

Nu flyttar bilverkstaden in i köpcentrumet

Flera köpcentrum står nu på tur för den nya servicesatsningen.
Pro Köpcentrum Produktutveckling Citycon Mekonomen #köpcentrum #tjänster #service 

Servicenivån blir bättre hos mindre företag

Servicenivån blir bättre hos mindre företag

En ny studie visar att mindre företag har lyckats höja nivån på kundservicen mest under pandemin.
Detaljhandel Konsumentbeteende Måsteläsning #detaljhandel #kundservice #covid19 

Fler kundkontakter med formell klädsel

Fler kundkontakter med formell klädsel

Medarbetarnas klädsel påverkar hur villiga kunderna är att ta kontakt. Det visar en ny studie.
Detaljhandel Kundupplevelser Pro #undersökningar #covid19 #butiker 

Servicehubb ska underlätta i vardagen

Servicehubb ska underlätta i vardagen

Här kan kan boende i fastigheterna – och övriga – enkelt lösa ärenden som hör vardagen till.
Pro Kundupplevelser Trender Fritidsbanken #paketskåp #norrköping #service 

Generation Z föredrar chat och SMS

Generation Z föredrar chat och SMS

Ny studie: Generation Z, föredrar chattar och textmeddelanden för kundservice.
Måsteläsning Konsumentbeteende Omnichannel #chat #chatbots #epost 

Kedja sätter prislapp på lojalitetsprogram

Kedja sätter prislapp på lojalitetsprogram

Kedjan testar ett utökat program som kunderna ska betala för. Ambitionen är att skapa tillit och en trygg relation.
Kundupplevelser Detaljhandel Kundvård #kundklubbar #frifrakt #service 

Ny teknik bäddar för utökade öppettider

Ny teknik bäddar för utökade öppettider

Butiken utökar sina öppettider –kunderna kan handla även när personal inte är på plats.
Nyheter Detaljhandel Trender Coop #obemannat #scanandpay #butiker 

Nya kundmöten i Post Corona Retail

Nya kundmöten i Post Corona Retail

Pandemin för med sig möjligheter att utveckla kundmötet – bland annat via en ny form av extrem personalisering.
Måsteläsning Trender Nyheter Suitsupply #butiker #covid #corona 

Pandemins fem största serviceutmaningar

Pandemins fem största serviceutmaningar

Svenska konsumenter lämnar kundrelationer snabbare än i övriga EU. Det visar en ny studie.
Måsteläsning Konsumentbeteende Kundvård #covid19 #pandemi #undersökningar 

Instabox öppnar butik i köpcentrum

Instabox öppnar butik i köpcentrum

Med tjänster som inte kan erhållas genom onlineshopping, hoppas man kunna leverera ett mervärde.
Butikskoncept Pro Nya butiker Instabox #fulfillment #service #tjänster 

Den nya kundupplevelsen växer fram

Den nya kundupplevelsen växer fram

Kundupplevelsens betydelse har ökat under pandemin. Detta rankar kunderna som absolut viktigast.
Måsteläsning Nyheter Detaljhandel #kundupplevelser #undersökningar #priser 

Bikester närmare kunden med nytt nätverk

Bikester närmare kunden med nytt nätverk

Cykelhandlarens ambitioner är att skapa ett heltäckande nätverk i Sverige och senare i hela Norden.
Pro Kundupplevelser Detaljhandel Bikester #cykel #cykelhandlare #sporthandlare 

Dags att skapa den nya butiksupplevelsen

Dags att skapa den nya butiksupplevelsen

Vänta inte på ett normalläge som aldrig kommer – det är hög tid att skapa den nya butiksupplevelsen.
Omnichannel Nyheter Detaljhandel Restoration Hardware #kundupplevelser #service #detaljhandel 

Bike hub underlättar för citycyklister

Bike hub underlättar för citycyklister

Pandemin har fått många att välja cykel i stället för kollektivtrafik. The Bike hub vill underlätta för cyklister i city.
Nya butiker Kundupplevelser Nyheter #tjänster #cykel #stadskärnor 

Butikskedjan flyttar verksamheten online

Butikskedjan flyttar verksamheten online

När butiker stängs och konsumenterna arbetar hemifrån förflyttar kedjan sin verksamhet online. I ett första skede lanseras tjänster inom tre kategorier.
Nyheter Detaljhandel Internationellt #styling #covid19 #service 

”Vi hjälper dig – med vad som helst”

”Vi hjälper dig – med vad som helst”

Onlineföretaget har genom åren gjort sig känt för att alltid sätta kunden i centrum. Nu tar man ytterligare ett steg och öppnar en tjänst för ”vad som helst”.
Kundvård Pro E-handel Zappos #service #covid19 #corona 

Stilren självbetjäning hos posten

Stilren självbetjäning hos posten

Konceptet är beläget i ett centralt cityläge. Detta är ett stilrent försök att skapa den perfekta platsen för självbetjäning med fokus på e-handel och paket.
Logistik Butikskoncept Internationellt #service #fulfillment #returer 

Vårdcentral breddar utbud i centrum

Vårdcentral breddar utbud i centrum

Folkets Vårdcentral har nu öppnat sina dörrar i Tyresö Centrum. Ambitionen är att skapa centrum med fullservice och bra tillgänglighet.
Handelsplatser Pro Nyheter #vårdcentraler #service #centrum 

Hon är Sveriges bästa butiksbiträde

Hon är Sveriges bästa butiksbiträde

Marie Svedberg har utsetts till Sveriges bästa butiksbiträde.
Pro Detaljhandel Mode #butikspersonal #service 

En bro mellan fysisk och digital handel

En bro mellan fysisk och digital handel

Grosvenor Europe rullar ut ett nytt koncept för service till e-handelskunder i sina köpcentrum.
Detaljhandel Pro E-handel Grosvenor Europe #paketutlämning #service 

Skapa bättre kundservice i fem steg

Skapa bättre kundservice i fem steg

En ny undersökning visar på hur man enklast möter utmaningen att leverera kundservice som motsvarar kundernas behov och efterfrågan.
Undersökningar Måsteläsning Pro #Kundtjänst #kundservice #telefon 

Butikens personal den viktigaste faktorn

Butikens personal den viktigaste faktorn

Medarbetarna är den viktigaste faktorn för ökad lönsamhet och lojalitet. Detta enligt en ny omfattande kundundersökning.
Kundupplevelser Detaljhandel Undersökningar #undersökningar #kundservice #detaljhandel 

Här är City Gross nya stadskoncept

Här är City Gross nya stadskoncept

Bergendahls Food vill komma närmare kunderna i stadskärnorna och lanserar ett koncept med mindre butiker. En matbutik med utbudet av en stormarknad, men med större tillgänglighet och kringtjänster.
Butikskoncept Pro Cityhandel Bergendahls City Gross #dagligvaror #tjänster #nya butiker 

Detta vill kunden ha i framtidens butik

Detta vill kunden ha i framtidens butik

Framtidens butik är uppkopplad och har andra funktioner än den traditionella. Kedjan vet nu, efter att tre testbutiker öppnats, vad kunden verkligen vill ha.
Kundupplevelser Butikskoncept Detaljhandel Nordstrom #e-handel #framtid #framtidensretail 

Här är kedjorna med bäst kundservice

Här är kedjorna med bäst kundservice

Euronics har handelns bästa kundmöte. Det visar Daymakerindex 2019 där kundbemötandet i 106 kedjor i 15 branscher har undersökts.  
Nyheter Undersökningar Kundupplevelser #kundservice #undersökningar #service 

Leveriet erbjuder utskjutet lager

Leveriet erbjuder utskjutet lager

Atrium Ljungbergs koncept Leveriet tas nu till nästa nivå. Tjänsterna utökas med ett utskjutet lager och en ny e-handelsaktör ansluter till lösningen.
Pro Nyheter Logistik Leveriet Atrium Ljungberg #service #fulfillment #sickla 

Bättre service högst på önskelistan

Bättre service högst på önskelistan

En studie visar en övertro på ny teknik och lyfter fram vad kunden efterfrågar: bättre service. De mest tilltalande butikerna förenklar och effektiviserar.
Kundupplevelser Undersökningar Måsteläsning #butiker #robotar #chatbots 

Bra butiksupplevelser driver försäljning

Bra butiksupplevelser driver försäljning

Det finns ett direkt samband mellan kundupplevelsen och den faktiska försäljningen. Det visar en rapport som listar kedjorna med bäst kundupplevelser.
Undersökningar Pro Måsteläsning #service #analyser #big data 

Sex retailtrender du bör ha koll på

Sex retailtrender du bör ha koll på

Vinnarna erbjuder osynliga betalningar, kundcentrering och är besatta av friktionsfrihet. Här är fem trender som formar en hållbar framtid inom retail. 
Kundupplevelser Måsteläsning Hållbarhet #artificiellintelligens #friktionsfrihet #framtidens detaljhandel 

Butiken utan varor expanderar

Butiken utan varor expanderar

När den första butiken öppnade var det många som höjde på ögonbrynen – var är produkterna? Men mottagandet har varit så pass positivt att tre nya butiker nu är på gång. Se bilderna på butiken här!
Pro Internationellt Omnichannel Nordstrom #omnikanal #New York #service 

Man of a kind vässar upplevelsen

Man of a kind vässar upplevelsen

Onlinebutiken Man of a kind uppgraderar shoppingupplevelsen genom att addera tjänster is sitt erbjudande. "Shoppingen ska vara enkel och inspirerande".
Kundupplevelser Mode Pro Man of a kind #handel #retail #shoppingupplevelse 

Personalen checkar ut kunden i butiken

Personalen checkar ut kunden i butiken

Utrustade med mobila kassaenheter hjälper man kunderna med betalningen.
Ny teknik Pro Internationellt Walmart #handelstrender #betalningar #skanner 

7-Eleven och Foodora i samarbete

7-Eleven och Foodora i samarbete

Nu kan kunderna beställa mat, fika och annat från 7-Eleven i en app eller på webben. Genom samarbetet utvecklar 7-Eleven nu sitt koncept Foodvenience.
Kundupplevelser Omnichannel Cityhandel 7-Eleven Foodora #leveranser #fulfillment #servicebutiker 

Service i alla kanaler för KappAhl

Service i alla kanaler för KappAhl

KappAhl har öppnat en ny central kundtjänst för samtliga försäljnings-kanaler. Det innebär att man bland annat inkluderar chattar och sociala medier.
Kundupplevelser Omnichannel Mode Kappahl #service #Kundtjänst #kundservice 

Smart överlämning hos 7-Eleven

Smart överlämning hos 7-Eleven

Nu lanserar Sharebox skåp för överlämning av nycklar i utvalda 7-Elevenbutiker. Via skåpen, som styrs helt genom en mobilapp, kommer man kunna lämna över nycklar till mottagare dygnet runt.
Nyheter Ny teknik Cityhandel Reitan Convenience 7-Eleven #appar #servicebutiker #serviceutbud 

Tekniken bäddar för avslappnade möten

Tekniken bäddar för avslappnade möten

En av Storbritanniens största mobiloperatörer har öppnat en Showcase store. Med teknikens hjälp vill man skapa avslappnade möten mellan människor. 
Nya butiker Butikskoncept Design #mobila kassor #mobiloperatörer #upplevelser 

Hemmakväll erbjuder hemleverans

Hemmakväll erbjuder hemleverans

Det kan vara svårt att slita sig från soffan när sötsuget slår till. Därför provar Hemmakväll nu hemleveranser av bland annat lösviktsgodis.
Logistik Kundupplevelser Pro Hemmakväll #dagligvaror #leveranser #norrköping 

Personalisering i Nikes nya flaggskepp

Personalisering i Nikes nya flaggskepp

Sortimentet är lokalt anpassat och medlemmar har tillgång till ett eget våningsplan. I Nikes nya flaggskepp erbjuds personaliserade tjänster och betalning via mobilen. 
Nya butiker Butikskoncept Internationellt Nike #flaggskepp #sport och fritid #sneakers 

Service 24/7 med 7-Elevens chatbot

Service 24/7 med 7-Elevens chatbot

Amerikanska 7‑Eleven har lanserat en plattform för automatisk chat. "Dagens teknikvana konsumenter förväntar sig att varumärken är ständigt tillgängliga".
Kundupplevelser Ny teknik M-handel 7-Eleven #servicebutiker #lojalitetsprogram #chatbot 

Konsumenterna vill ha mänsklig kontakt

Konsumenterna vill ha mänsklig kontakt

Intresset för ny teknik och obemannade automatiska butiker är stort. Men faktum kvarstår: konsumenterna vill ha mänsklig kontakt när de shoppar. Det visar en ny undersökning.
Pro Konsumentbeteende Måsteläsning #fysiska butiker #service #rekommendationer 

”Vi vet mer än butikspersonalen”

”Vi vet mer än butikspersonalen”

Hela 83 procent av konsumenterna anser sig veta mer än butikspersonalen. Samtidigt är man mån om att ha tillgång till säljare i butiken. Det visar en ny studie.
Kundupplevelser Undersökningar Konsumentbeteende #service #ipads #butikspersonal 

Personalen nyckel till bättre butiksupplevelser

Personalen nyckel till bättre butiksupplevelser

Professorn har sin uppfattning klar: Butikerna borde inte oroa sig så mycket för minskad trafik. Se till att locka rätt kunder och skapa berikande upplevelser. Nyckeln ligger i personalens beteende, menar han.
Konsumentbeteende Kundupplevelser Pro #personal #service #upplevelser 

Ge kunden kontroll – öka försäljningen

Ge kunden kontroll – öka försäljningen

Ögonkontakt och allt för ivrig service leder till minskad försäljning. Men kan du i stället ge kunden kontroll, då ökar den. Det visar flera studier.
Pro Konsumentbeteende Undersökningar #konsumentbeteenden #kundservice #service 

15 trender inom Customer Experience

15 trender inom Customer Experience

Kundupplevelser är detaljhandelns nya mantra. Nyckeln till framgång ligger i att lyckas omfamna hela kundresan – och att ladda den med rätt upplevelser. Här är 15 heta snackisar inom CX just nu.
Pro Måsteläsning Kundupplevelser #service #omnichannel #cx 

Strul i e-butiken skrämmer bort kunderna

Strul i e-butiken skrämmer bort kunderna

Frustration i soffan! Haltande click & collect, sena leveranser och krångliga returrutiner får kunden att välja en anna butik. Och hela 33 procent menar att e-problem hanteras dåligt. Det visar en färsk undersökning.
E-handel Konsumentbeteende Pro #service #fullfillment #returer 

Personaliserad upplevelse hos The Denim Diva

Personaliserad upplevelse hos The Denim Diva

Kompetens är morgondagens hårdvaluta inom detaljhandeln. The Denim Diva är ett talande exempel på hur kompetent personal höjer nivån på butiksupplevelsen – och får kunderna att komma tillbaka. Hur många divor har ni i organisationen?
Pro Mode Kundupplevelser #komepetens #service 

MyDentist ska revolutionera kundupplevelsen

MyDentist ska revolutionera kundupplevelsen

Pro Cityhandel Butikskoncept MyDentist #tjänster #service #stadskärnor 

Wonderboo erbjuder hundpassning

Wonderboo erbjuder hundpassning

DogBuddy och Wonderboo introducerar ny hundpassningstjänst där Wonderboos butik på Norrmalmstorg kommer att fungera som en upphämtning och- avlämningsplats för hundar.
Produktutveckling Pro Nyheter Wonderboo #service #tjänster 

Den ultimata butiksupplevelsen

Den ultimata butiksupplevelsen

Konsumenterna vill fortfarande ha fysiska butiker, men olika kundsegment förväntar sig olika saker. En ny undersökning kartlägger hur den ultimata upplevelsen i en fysisk butik ska sättas samman. Det handlar mycket om valfrihet och friktionsfri shopping.
Konsumentbeteende Pro Undersökningar #navigering #fysiska butiker #service 

Åtta teknikdrivna servicetrender

Åtta teknikdrivna servicetrender

Kundupplevelsen präglas allt mer av den tekniska utvecklingen. Begreppet service står inför dramatiska förändringar där kunden har makten, informationen hittar konsumenten automatiskt och produkterna servar sig själva. Här är nio framtidsvisioner inom kundservice.
Trender Kundupplevelser Pro #crm #service #kundupplevelser 

Grannhjälpen ger kunden mer tid

Grannhjälpen ger kunden mer tid

Med ett rikstäckande serviceteam bestående av utbildade tekniker vill Granngården kunna hjälpa trädgårdsfantaster. Grannhjälpen är en tjänst som hjälper till med en del av de mindre roliga sysslorna som kommer med en trädgård.
Produktutveckling Kundvård Pro Granngården #service #trädgårdstjänst #tjänster 

De skapar hubbar för arbete och nätverkande

De skapar hubbar för arbete och nätverkande

Den fysiska butikens framtida roll diskuteras mer än någonsin. Amerikanska kedjan Staples testar nu om den kan fungera som en mötesplats och mingelyta för mobila professionella yrkesmänniskor.
Pro Internationellt Butikskoncept Staples #tjänster #arbetsplatser #service 

Personal shopping hos Brothers

Personal shopping hos Brothers

Brothers adderar sitt erbjudande med en bokningsbar tjänst för personlig shopping.
Varumärken Produktutveckling Nyheter Brothers #service #personal shopping 

Butiker med självbetjäning dödsdömda

Butiker med självbetjäning dödsdömda

Självbetjäningsbutiker, som vi känner till dem, är döende. I takt med att e-butikernas sortiment ökar minskar anledningarna att besöka en fysisk butik med självbetjäning. Endast mervärde i form av upplevelser och kunskap kan rädda dem.
Pro Trender Kundvård #lönenivåer #självbetjäning #kompetens 

Amazon lanserar varuskåp i Europa

Amazon lanserar varuskåp i Europa

Amazon planerar att rulla ut leveranser via varuskåp på bred front i Europa. Det är ett sätt för företaget att få bättre kontroll över den egna logistiken. Samtidigt sänker man kostnaden och ger kunden fler valmöjligheter.
E-handel Pro Nyheter Amazon #varuskåp #leveranser #amazonlocker 

Kista Galleria först ut med förbeställd mat

Kista Galleria först ut med förbeställd mat

Kista Galleria blir det första köpcentrum som kan erbjuda sina kunder att förboka mat via sin mobilapp. Det är ett samarbete med Citycon där man använder Waitress plattform för mobila beställningar och betalningar inom restaurangbranschen.
Produktutveckling Nyheter Pro Kista Galleria #food court #service #appar 

”Vi testar det bästa från två världar”

”Vi testar det bästa från två världar”

Pro Nyheter Butikskoncept Target #butikskoncept #service #e-handel 

Gap levererar mode till hotellrummet

Gap levererar mode till hotellrummet

Shopping på hotellrummet är i ropet nu igen. För en tid sedan berättade vi om Banks Hotel i Belgien som erbjuder sina gäster att shoppa modeartiklar ur en minibutik på rummet.
Pro Nyheter Logistik Gap #leveranser #service #shopping på hotell 

Hotellkedja erbjuder gratis wifi – i hela stan

Nu tar en hotellkedja servicen med gratis wifi ett steg längre och erbjuder sina gäster fri surf i hela stan.
Pro Kundvård Nyheter #service 

Mannen bakom Apple Store lanserar nytt butikskoncept

Nya butiker E-handel Omnichannel J.C. Penney #hemelektronik #Ron Johnson #applestore 

10 trender i framtidens köpcentrum

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Senaste artiklarna

  • Utmanare (ny)öppnar ännu en lågprisbutik
  • Jula öppnar nytt varuhus på Nordby
  • Lokal modehandlare växer med ny satsning
  • Canada Goose förlänger produkternas liv
  • Ny marknads- och e-handelschef till Elgiganten
  • Vässat kundmöte i 17 svenska stadskärnor
  • Apoteksgruppen öppnar i Gårdsten

Nytt om butik

  • Utmanare (ny)öppnar ännu en lågprisbutik
  • Jula öppnar nytt varuhus på Nordby
  • Lokal modehandlare växer med ny satsning
  • Apoteksgruppen öppnar i Gårdsten
  • Dansk storkedja satsar på Sverige
  • H&M:s butik blir experimentell studio

Nytt om karriär

  • Ny marknads- och e-handelschef till Elgiganten
  • Kronans rekryterar till nyckelroller
  • Stadsutveckling med innehåll i fokus
  • Tiger of Sweden utser ny kommersiell chef
  • Ny marknadsdirektör på City Gross

Nytt om köpcentrum

  • Utmanare (ny)öppnar ännu en lågprisbutik
  • Jula öppnar nytt varuhus på Nordby
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Köpcentrum bjuder på filmvisningar
  • Stockmann testar nytt koncept i köpcentrum
  • Ny hyresgäst klar för Kronprinsen

Måsteläsning

  • Den nya tidens matdestination
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • ”Sluta bygga städer för bilar”
  • H&M tar steget in i metaversum
  • Därför lämnar sex av tio e-butiken utan köp
  • Detta är fördelarna med kassalös butik

12 kundbehov att tillgodose 2023

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

Nio insikter om den nya digitala kunden

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Generation Z

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • Utmanare (ny)öppnar ännu en lågprisbutik
  • Jula öppnar nytt varuhus på Nordby
  • Lokal modehandlare växer med ny satsning
  • Canada Goose förlänger produkternas liv
  • Ny marknads- och e-handelschef till Elgiganten
  • Vässat kundmöte i 17 svenska stadskärnor
  • Apoteksgruppen öppnar i Gårdsten
  • Nytt koncept hyllar 70-talets Italien
  • Dansk storkedja satsar på Sverige
  • Nytt restaurangkoncept flyttar in i Gasverket
  • Den nya tidens matdestination
  • Här är de största last mile-utmaningarna
  • Ikea i samarbetar med Annie Leibovitz
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Kedjan bjuder nattarbetare på nyttig mat
  • Kronans rekryterar till nyckelroller
  • Snabb omprofilering för Doz Apotek
  • H&M:s butik blir experimentell studio
  • Ikea fyller 80 år – tävlar ut designklassiker
  • ”Sluta bygga städer för bilar”
  • Fortsatt nedgång för e-handeln
  • Stadsutveckling med innehåll i fokus
  • Här öppnar City Gross ny butik
  • Rent the Runway i samarbete med Amazon
  • Köpcentrum bjuder på filmvisningar
  • Kraftig säljökning i uppdaterade butiker
  • Tiger of Sweden utser ny kommersiell chef
  • Whole Foods öppnade i finansdistriktet
  • Stockmann testar nytt koncept i köpcentrum
  • Ny hyresgäst klar för Kronprinsen

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2023 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v565