Vissa faktorer är viktigare än andra. En ny studie visar vilka leveransmissar som får kunden att se rött.
Företag använder AI-teknik i allt högre grad inom kundservice. Norden hänger dock inte med i den den globala utvecklingstakten.
En ny undersökning kartlägger vad konsumenten värderar högst i kontakten med företag. Retail hamnar i topp över branscher med bäst kundtjänst.
AI i allmänhet och ChatGPT i synnerhet är stora snackisar. Den digitala kundkontakten utvecklas snabbt – här är 15 intressanta trender just nu.
Ny studie: Generation Z, föredrar chattar och textmeddelanden för kundservice.
Efterfrågan på AI-styrda konversationer ökar. Användningen flyttas nu vidare ut i organisationen till försäljning och marknadsföring.
Social commerce är ett buzzword. Men grunden läggs i en väl fungerande kommunikation i sociala medier. Här är tio steg som stärker varumärkets ställning.
Kundupplevelsen online handlar mycket om snabbhet, effektivitet och bekvämlighet. Områden där artificiell intelligens kommer göra stor skillnad framöver. Här är fem trender som utvecklar e-handeln.
Åtta av tio konsumenter är positiva till automatiska chattar. Det visar en ny undersökning där man också konstaterar att platsbaserade chatbots är ett särskilt intressant område.
En studie visar en övertro på ny teknik och lyfter fram vad kunden efterfrågar: bättre service. De mest tilltalande butikerna förenklar och effektiviserar.